جذب 105 هزار معلم در سال ۱۴۰۳

جذب 105 هزار معلم در سال ۱۴۰۳

طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش کشور، 105 هزار معلم در سال ۱۴۰۳ طی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب می شوند که این فرایند تا حدودی بحران کمبود نیرو در آموزش و پرورش را حل می کند.

جذب 105 هزار معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره دولت قبلی کمبود 350 هزار معلم اعلام شده بود که در دولت سیزدهم با جذب 105 هزار معلم در سال 1403، این بحران تا حدود زیادی مدیریت شد.

وی همچنین افزود: ارزیابی تکمیلی نیروهای جدید در قالب کانون های ارزیابی، سبب جذب معلمان با کیفیت شده است. در کانون های ارزیابی متقاضی در سه مرحله تدریس، ایفای نقش و بحث گروهی طی 6 ساعت سنجیده می شود و در صورتی که مهارت لازم برای معلم شدن را داشته باشد، پذیرفته می شود.

براساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش، ۱۰۵ هزار ردیف استخدام گرفته شده است که حدود

  • ۳۳ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی
  • ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی آموزگاری، دبیری و هنرآموزی و مشاغل کیفیت بخشی

جذب شده اند. در سال گذشته نتایج آموزگاری در ۳۰ شهریور ماه و نتایج دبیری در 15 آبان اعلام شد در حالی که امسال آموزگاران ابتدایی و استثنایی در حال سازماندهی هستند و اعلام نتایج مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش احتمالاً تا نیمه مرداد ماه و مشاغل کیفیت بخشی نهایتا تا شهریور ماه خواهد بود.

طبق آخرین اخبار منتشر شده از وزارت آموزش و پرورش، آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بازه زمانی آذر الی اسفند ماه در سال 1403 به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش مجددا برگزار خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی