خانه اخبار تحصیلی تیزهوشان دانش‌ آموزان فعلی مدارس سمپاد از آزمون ورودی پایه دهم این مدارس معاف شدند

دانش‌ آموزان فعلی مدارس سمپاد از آزمون ورودی پایه دهم این مدارس معاف شدند

دانش‌آموزان فعلی مدارس سمپاد از آزمون ورودی پایه دهم این مدارس معاف شدند

اخیرا دیوان عدالت اداری مصوبه امکان ورود دانش آموزان پایه نهم مدارس سمپاد به پایه دهم، بدون آزمون ورودی را ابطال کرد.

معافیت دانش آموزان فعلی مدارس سمپاد از آزمون ورودی پایه دهم

با توجه به اینکه ورود بدون آزمون دانش آموزان پایه نهم مدارس سمپاد به دبیرستان دوره دوم بدون آزمون ورودی ابطال شده است، این دغدغه برای دانش آموزان ایجاد شده که آیا این رای شامل محصلین فعلی مدارس استعداد درخشان نیز می شود؟ طی روزهای اخیر این دانش آموزان و والدین آن ها تجمعاتی برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان فعلی مدرس سمپاد تشکیل دادند.

امروز دیوان عدالت اداری اعلام کرد که این رای مشمول دانش آموزانی که قبلا یا در حال حاضر در این مدارس تحصیل کرده یا می کنند، نمی شود. دانش آموزان استعداد درخشان دوره متوسطه اول که اکنون در پایه های هفتم، هشتم و نهم هستند، برای ورود به پایه دهم مقطع متوسطه دوم، نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند. در واقع این رای دیوان عدالت اداری تا سه سال آینده که تحصیل دانش آموزان فعلی سمپاد در پایه های هفتم تا نهم به اتمام برسد، اجرایی نمی شود.

در حال حاضر دانش آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که شرایط درج شده در آیین نامه سمپاد از جمله معدل بالای 18 را دارند، می توانند بدون آزمون به پایه دهم مدارس استعداد درخشان بروند. البته پس از به اتمام رسیدن این سه سال و اجرای رای دیوان عدالت اداری، حتی اگر دانش آموزان سمپادی معدل بالای 18 داشته باشند، باز هم باید در آزمون تیزهوشان دوره متوسطه دوم شرکت کند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد