خانه اخبار تحصیلی مدارس آیا برخی از رشته‌ های دبیرستان حذف می شود؟

آیا برخی از رشته‌ های دبیرستان حذف می شود؟

آیا برخی از رشته‌ های دبیرستان حذف می شود؟

به دلیل افزایش تناسب تجمیع رشته ها با بازار کار، برخی از رشته های دبیرستان حذف می شوند.

حذف برخی از رشته های دبیرستان 

در سال های اخیر، وزارت آموزش و پرورش به دنبال تعدیل سهم رشته علوم تجربی، افزایش سهم رشته ریاضی فیزیک و کاهش سهم رشته انسانی در بین دانش آموزان بوده است. همچنین هدف بر این قرار داده شده است که سهم دانش آموزان پایه دهم هنرستان ها به 41.5 درصد برسد.

در راستای این اهداف، جمعیت دانش آموزان هنرستان ها در سه پایه، رشد 2.5 درصدی داشته و به 39.63 درصد از کل دانش آموزان رسیده است. همچنین سهم دانش آموزان پایه دهم هنرستان با رشد 3 درصدی به 42.8 درصد افزایش یافته است. این به این معناست که جمعیت دانش آموزان هنرستانی از هدف آموزش و پرورش نیز اندکی فراتر رفته است.

در حال حاضر، شاخه فنی و حرفه ای به صورت مجزا از کار و دانش وجود دارد اما برخی رشته ها با اینکه از مجموعه کار و دانش حذف شده اند، جایگزین آن در شاخه فنی و حرفه ای وجود دارد. پذیرش در برخی رشته های حذف شده از کار و دانش متوقف شده است. از سوی دیگر به دلیل اشباع برخی از رشته های کار و دانش پایه دهم در بازار کار، دیگر ثبت نام در این رشته ها صورت نمی گیرد اما رشته جایگزین آن ها در فنی و حرفه ای وجود دارد.

به دلیل اینکه دیگر در بازار کار نیازی به این رشته حس نمی شود، امسال بیش از 100 رشته محل در رشته حسابداری کاهش یافته است. این رشته نیز در رشته های فنی و حرفه ای به صورت موازی وجود داشت و به همین دلیل این رشته از این به بعد فقط در یک شاخه ارائه می شود. همچنین در آینده با بازنگری در شاخه و رشته ها، قرار است که برخی رشته ها تجمیع شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس