خانه علمی کاربردی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهار

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهار

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهار

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهار با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور  9099072938

نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز صورت می گیرد.اگر خواهان تحصیل و ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی هستید لازم است بدانید که دانشگاه جامع علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم می باشد و مدرک این دانشگاه مورد تایید سازمان و ارگان ها خواهد بود .دانشگاه جامع علمی کابردی در مقطع کاردانی فنی و کادانی حرفه ای از چهارگروه صنعت (رشته های فنی و مهندسی) ،گروه مدیریت و خدمات اجتماعی (رشته های علوم انسانی و مدیریت)،گروه کشاورزی و گروه فرهنگ و هنر تشکیل شده است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی  در  مقطع کاردانی(بدون آزمون براساس معدل دیپلم)، کارشناسی ناپیوسته (روش ترمی از طریق بدون آزمون براساس معدل کاردانی)  از طریق آزمون صورت می گیرد که در این مقاله به ارائه توضیحاتی درخصوص  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی  پرداخته ایم.

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

از شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی و انتخاب رشته در مقطع کاردانی پیوسته این دانشگاه، داشتن دیپلم نظام قدیم برای دانشجویان محصل نظام قدیم و یا دیپلم سه ساله فنی حرفه ای و یا کاردانش ویا رشته های نظری(انسانی، تجربی، ریاضی و هنرستان )
از دیگر شرط لازم برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته رشته های بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی بهار داشتن مدرک کاردانی یا فوق دیپلم. دانشگاه علمی کاربردی بهار در دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته و بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو میکند.همان طور که می دانید پذیرش دانشجو در رشته های بدون آزمون در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی کاربردی بهار صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کل دیپلم و با در نظر گرفتن سهمیه های مربوط به شاغلین و بومی و ایثارگران انجام می پذیرد. منظور از سهمیه شاغلین یعنی داوطلبانی که در دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی که مرتبط با رشته انتخابی در دانشگاه باشد مشغول به کارهستند.

زمان تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

لازم به ذکر است که تکمیل ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی منوط به اعلام نیاز دانشگاه ها می باشد و هیچ تضمینی وجود ندارد که هرساله در همه واحدهای دانشگاهی و در همه رشته ها تکمیل ظرفیت انجام گیرد. براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور دانشگاه های علمی کاربردی در سه دسته گروه از رشته ها اقدام به جذب دانشجو می کنند که عبارتند از گروه صنعت، گروه کشاورزی و امور زراعی گروه مدیریت و گروه فرهنگ و هنر. درلیست رشته های گروه صنعت دانشگاه علمی کاربردی کلیه گرایش های فنی مهندسی وجود دارد. برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی، داوطلبان برای انتخاب رشته در مقطع کاردانی این دانشگاه، ملزم به داشتن دیپلم و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته باید دارای مدرک کاردانی باشند. متقاضیان باید توجه داشنه باشند که زمان تکمیل ظرفیت در آبان ماه سال جاری خواهد بود داوطلبان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی با در دست داشتن مدارک لازم، می توانند اقدام به ثبت نام در رشته های بدون کنکور ابن دانشگاه نمایند و در رشته ی دلخواه خود ادامه تحصیل دهند. توجه داشته باشید که تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی درصورتی وجود خواهد داشت که در انتخاب رشته اصلی ضرفیت در نظر گرفته شده برای رشته ها خالی مانده باشد.

برخی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی در گروه صنعت

دانشگاه علمی کاربردی اخیرا رشته هایی را ارائه می دهد که بسیاری از دانشگاه های دیگر طی سال های متوالی نتوانسته اند این دسته از رشته های مرتبط با صنعت را ارائه دهند. دانشگاه علمی کاربردی بهار در گروه صنعت، بیشتر رشته های گروه فنی و مهندسی را شامل می شود. همان طور که در دفترچه اعلام شده از سوی سازمان سنجش آمده است شامل رشته های زیر می باشد: 1- رشته های مهندسی برق 2- مهندسی عمران 3- مهندسی مکانیک 4- مهندسی شیمی 5- مهندسی مواد ( متالوژی) 6- مهندسی کامپیوتر 7- مهندسی شهر سازی 8- مهندسی معماری و… می باشد.

برخی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی در گروه کشاورزی

اگر شاغل هستید و به دنبال ارتقای شغلی می باشید می توانید در صورت تمایل به تحصیل در رشته های گروه کشاورزی و امور زراعی دانشگاه علمی کاربردی می توانید به واحدهای دایر و موجود در بهار مراجعه فرمایید.با توجه به جمعیت روستایی کشور و نیاز مبرم این حوزه به افراد متخصص در زمینه دانش کشاورزی، دانشگاه علمی کاربردی بهار در ارتباط با رشته های گروه کشاورزی و امور زراعی تنوع رشته بسیار زیادی دارد حتی از دانشگاه سراسری نیز در این مورد بهتر عمل کرده است. بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور در دفترچه مربوط به دانشگاه های علمی کاربردی، بعضی از رشته های ارائه شده در شاخه مربوط به رشته های کشاورزی شامل رشته های  امور زراعی، امور دامی ، امور گلخانه ای، منابع طبیعی، دامپزشکی، شیلات ، صنایع غذایی و فراورده های گوشتی و علوم محیط زیست می باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی 

دانشگاه جامع علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم مشغول به فعالیت می باشد و مدارک ارائه شده از این دانشگاه کاملا معتبر و قابل استفاده در تمام ارگان ها و سازمان های کشور می باشد. جهت اطلاع از زمان و نحوه ی ثبت نام در رشته های بدون آزمون این دانشگاه پیشهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید. به دلیل پذیرش بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین تنوع بالای رشته های این دانشگاه، افراد زیادی متقاضی ثبت نام در این دانشگاه هستند. به همین دلیل نیز تعداد زیادی از داوطلبان با مرکز ایران مشاوره تماس گرفته و در رابطه با اعتبار مدرک این دانشگاه سوال می پرسند. به همین دلیل لازم دانستیم یک پاراگراف از این مقاله را به این موضوع اختصاص دهیم.

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بهار

  • کاردانی فنی مکانیک – ماشین افزار
  • کاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالی
  • کاردانی فنی شهرسازی
  • کاردانی فنی عمران – امور پیمانها
  • کاردانی فنی فناوری اطلاعات – خدمات الکترونیکی شهر
  • کاردانی فنی معماری – معماری شهری
  • کاردانی حرفه ای امور دهیاری و شوراها

لیست رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهار

  • کارشناسی حرفه ای مدیریت امداد سوانح طبیعی
  • مهندسی فناوری عمران – ساختمان سازی
  • مهندسی فناوری اطلاعات – خدمات رایانه ای در شهرداری
  • کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی
  • کارشناسی حرفه ای حقوق – حقوق ثبتی
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالی
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار
  • مهندسی فناوری اطلاعات – امنیت اطلاعات
  • مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهار با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور  9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره