خانه مشاوره تحصیلی زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1400

زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1400

نحوه مشاهده نتایج مصاحبه دستیاری پزشکی 1400
زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1400

جمعیت کثیری از فارغ التحصیلان مقطع دکترای عمومی، در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده و در زمان اعلام نتایج، از وضعیت قبولی و پذیرش خود می توانند مطلع شوند. در این میان رشته هایی هستند که قبولی قطعی در آن ها ملزم به شرکت در مرحله مصاحبه و سپری کردن آن با موفقیت می باشد.

این رشته ها در دوره های قبل شامل زنان و زایمان، روان پزشکی، پزشکی خانواده و بعضا پزشکی قانونی بوده اند. اما طبق آن چه در دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ذکر شده است، در دوره پیش رو تنها جهت پذیرش رشته های زنان و روان پزشکی مصاحبه برگزار می شود. در ادامه این مقاله نیز، تاریخ و نحوه دریافت نتایج نهایی دستیاری پزشکی 1400 ذکر شده است.

نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی از طریق سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قابل دریافت می باشد.

زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1400

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی معمولا در اواخر اسفند ماه اعلام شده و به فاصله یک تا دو ماه پس از آن انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1400 آغاز می گردد. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته آن دسته از داوطلبان که در لیست انتخاب های خود رشته های دارای مصاحبه مانند زنان و زایمان و روان پزشکی را داشته باشند، از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی دعوت به مصاحبه در کد رشته محل های انتخابی خواهند شد.

در دوره پیشین، نتایج مصاحبه در خرداد ماه منتشر شد اما به طور کلی با توجه به این که در دوره های قبل تر زمان اعلام نتیجه متفاوت تر بوده است، نمی توان در رابطه با زمان اعلام نتایج در دوره جاری، اظهار نظر داشت. اما جهت اطلاع از تاریخ دقیق اعلام نتیجه، می توانید در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضو شده تا به محض انتشار نتایج نهایی از آن مطلع شوید.

نحوه مشاهده نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1400

همان طور که بیان شد، داوطلبانی که فرآیند انتخاب رشته خود در آزمون دستیاری پزشکی را انجام داده اند و جهت حضور در مرحله مصاحبه دعوت شده اند، می بایست برای مشاهده نتایج مصاحبه خود در زمان مقرر به پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه نمایند و مطابق با مراحل ذیل، نسبت به دریافت نتیجه خود اقدام کنند.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کرده و از منوی سمت راست بر روی عبارت “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” کلیک کنید.
  • بعد از باز شدن منویی در زیر آن، عبارت “دستیاری تخصصی پزشکی” را انتخاب نمایید.
  • حال با انتخاب گزینه مربوط به نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی، می توانید نتایج خود را با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده دریافت کنید.

پس از اعلام نتایج نهایی، مهلت ثبت نام از طریق سایت sanjeshp.ir اعلام شده و داوطلبانی که پذیرفته شده اند، می بایست اقدامات لازم را جهت ثبت نام خود انجام دهند. آن دسته از شرکت کنندگان که در رشته های دارای مصاحبه پذیرفته نشوند، به کد رشته محل انتخابی پس از این رشته ها معرفی شده و می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

بنابراین نتایج نهایی دستیاری پزشکی تمام داوطلبان به صورت اینترنتی و هم زمان اعلام خواهد شد. درصورتی که از میزان تاثیر سهمیه های مختلف بر نتیجه این آزمون اطلاعی ندارید، می توانید به لینک سهمیه آزمون دستیاری پزشکی 1400 مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی 1400 چه زمانی منتشر می شود؟

در حال حاضر تاریخ دقیقی جهت انتشار نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی 1400 تعیین نشده است.

2- نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی را چگونه می توان مشاهده نمود؟

این نتایج به صورت اینترنتی و مطابق با مراحل ذکر شده در این مقاله قابل مشاهده می باشند.

3- نتایج مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی از طریق کدام سایت قابل دریافت است؟

نتایج مصاحبه این آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قابل دریافت است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره