خانه آزمون استخدامی زمان اعلام نتایج نظام مهندسی ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج نظام مهندسی ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج نظام مهندسی 1402

وزارت راه و شهرسازی همه ساله برای ارائه مدرک پروانه اشتغال به دارندگان مدارک مهندسی برق، مهندسی ترافیک، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک و نقشه برداری، مهندسی عمران و همچنین مهندسی شهرسازی آزمونی یکپارچه تحت عنوان آزمون نظام مهندسی برگزار می نماید. نتایج آزمون نظام مهندسی حدود دو ماه پس از برگزاری این آزمون اعلام می شود. در زمان اعلام نتایج، کارنامه آزمون که شامل قبولی یا عدم قبولی افراد است، از طریق سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir منتشر می گردد. لازم به ذکر است که نتایج آزمون نظام مهندسی تا 3 سال اعتبار دارد.

 

✅لینک ورود به سایت اعلام نتایج نظام مهندسی نوبت دوم 1402

(به محض شروع، فعال می گردد)

زمان اعلام نتایج نظام مهندسی

 

نتایج آزمون نظام مهندسی در 28 تیر ماه 1402 اعلام گردید.

زمان اعلام نتایج نظام مهندسی ۱۴۰۲

آزمون مذکور در دو نوبت برگزار می گردد که در هر نوبت زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا دو ماه پس از برگزاری آن اطلاع رسانی می شود. شرکت کنندگانی که در نوبت اول موفق به کسب نمره قبولی نشده اند، می توانند شانس خود را برای شرکت در آزمون نوبت دوم امتحان نمایند. البته ممکن است که این آزمون در 3 نوبت در سال نیز برگزار شود.

زمان اعلام نتایج نوبت اول

همان طور که گفته شد، آزمون مذکور برای رشته های مورد نیاز آزمون نظام مهندسی در 2 الی 3 نوبت در سال برگزار می شود. نتایج این آزمون طی گذشت دو ماه به صورت اینترنتی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. پیرو اطلاعیه منتشر شده از وزارت راه و شهرسازی، نتایج آزمون نظام مهندسی که در 15، 28 و 29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در 28 تیر ماه 1402 بر روی سایت inbr.ir قرار گرفت.

زمان اعلام نتایج نوبت دوم

همانطور که در بالا نیز به این نکته اشاره داشتیم، وزارت راه و شهرسازی برای داوطبانی که نتوانسته اند در نوبت اول شرکت نموده و یا نمره قبولی لازمه را کسب نمایند، یک شانس مجدد در نظر گرفته است. نوبت بعدی آزمون نظام مهندسی در 8 الی 9 دی ماه ۱۴۰۲ برگزار می گردد.

زمان اعلام نتایج نوبت دوم نیز دو ماه پس از برگزاری آن یعنی در اواخر اسفند ماه 1402 منتشر می شود که البته هنوز تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست. به محض اخبار حاکی از زمان انتشار نتایج، اطلاعات آن در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره ایران قرار می گیرد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی 1402

پس از این که نتایج اعلام شود، کارنامه آزمون نظام مهندسی بر روی سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir قابل مشاهده است. داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی به این سایت مراجعه و سپس طبق مراحل زیر به کارنامه خود دسترسی یابند. قابل ذکر است که نتایج این آزمون تا 3 سال اعتبار قانونی دارد.

  • ورود به سایت راه و شهر سازی به نشانی inbr.ir و کلیک بر روی گزینه “سامانانه آزمون های ورود به حرفه”

مرحله اول مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی

  • انتخاب مقطع و کلیک بر روی گزینه “نتایج ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۲”

مرحله دوم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی

  • پر کردن یکی از سه فیلدهای قابل مشاهده و کلیک بر روی گزینه “جستجو” و مشاهده کارنامه

مرحله سوم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی

اگر به هر دلیل داوطلب پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به نمره خود معترض باشد، می تواند نسبت به درخواست بازنگری از طریق مراجعه به لینک اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ اقدام نماید. تمامی مراحل ثبت اعتراض به صورت اینترنتی و از طریق سایت inbr.ir انجام می گردد و نتیجه اعتراض نیز به صورت اینترنتی به داوطلبان ابلاغ خواهد گردید.

 

سوالات متداول

1- نتایج آزمون اردیبهشت ماه نظام مهندسی ۱۴۰۲ در چه تاریخی اعلام می گردد؟

نتایج آزمون نوبت اول نظام مهندسی روز چهارشنبه 28 تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام گردید.

2- نحوه مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ چگونه است؟

کارنامه آزمون نظام مهندسی بر روی سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir قابل مشاهده است.

3- چگونه می توان به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ اعتراض نمود؟

با مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی می توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی