خانه اخبار تحصیلی کارشناسی ارشد زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد و داوطلبان مطابق با اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط به رقابت با یکدیگر پرداختند. رییس سازمان سنجش کشور از اعلام نتایج کارشناسی ارشد  در اواخر اردیبهشت سال 1403 خبر داد.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1403

عبدالرسول پورعباس در خصوص اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ برای اولین بار همزمان با آزمون دکتری برگزار شده است و نتایج اولیه آن نیز به طور هم زمان در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می شود. داوطلبان می توانند پس از قبولی در آزمون با مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدنسبت به تکمیل فرایند آن اقدام نمایند.

وی افزود: امسال در ثبت نام کارشناسی ارشد، در 132 کد رشته، 476 هزار نفر  شرکت کننده وجود داشت که 53 درصد از آنان را زنان و 47 درصد را مردان تشکیل دادند و بیشترین داوطلب در گروه انسانی می باشد و همچنین 45 هزار نفر از داوطلبان از استان تهران شرکت نموده اند.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: ۱۲ هزار نفر در مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه‌های دولتی و به همین تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند. البته هنوز ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری دانشگاه ها برای سال ۱۴۰۳ نهایی نشده و دانشگاه‌ها در حال تکمیل پرتال ظرفیت خود هستند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد