خانه علمی کاربردی زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تاریخ انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی
زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1402 – 1403

از آنجایی که دانشجویان تنها در بازه زمانی مشخصی امکان انجام عملیات انتخاب واحد را دارند، انجام این فرآیند برای آن ها تجربه ای همراه با استرس به شمار می آید. داوطلبان پس از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، و همچنین دانشجویان این دانشگاه در مهلت تعیین شده، ملزم به انتخاب واحد هستند. مهلت این فرآیند تقریبا دو تا سه هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی آغاز می شود. تمامی دانشجویان این دانشگاه، بر اساس جدول زمان بندی ارائه شده در سامانه هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir و یا  اپلیکیشن دانشجو می توانند واحدهای مورد نظر خود را اخذ نمایند.

انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه علمی کاربردی از 11 بهمن 1401 آغاز شده است.

زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی نیمسال دوم 1402 – 1403

دانشجویان علمی کاربردی باید برای هر ترم در مهلت مشخص شده در سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی، دروس انتخابی خود را درج کرده و پس از آن در کلاس های درسی خود شرکت کنند. انجام انتخاب واحد در زمان مقرر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که عدم انجام این فرآیند به منزله موافقت با مرخصی دانشجو در آن ترم تحصیلی تلقی می شود و ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم  این دانشگاه از 11 بهمن 1401 آغاز شده است. در جدول زیر اطلاعات انتخاب واحد نیمسال اول تحصیلی سال 1401 – 1402 (دوره گذشته) نشان داده می شود.

زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی نیمسال دوم ۱۴۰۱ -۱۴۰۲

مقطعنیمسال ورودانتخاب واحد
کاردانی و کارشناسی992 و ماقبل11 و 12 بهمن 1402
کاردانی و کارشناسی400113 و 14 و 15 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسی400216 و 17 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسی401118 و 19 بهمن 1401
کاردانیهمه ورودی ها20 بهمن 1401
کارشناسیهمه ورودی ها21 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسیهمه ورودی ها22 بهمن 1401

زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ترم تابستان 1402 – 1403

مهلت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1402 – 1403 برای ترم تابستان 1402 نیز همچون دو نیمسال دیگر این دانشگاه از طریق سایت هم آوا اعلام می شود و از طریق همین سامانه و همچنین اپلیکیشن دانشجو علمی کاربردی ممکن است. متقاضیان ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی می توانند در مهلت مقرر از بین واحدهای ارائه شده توسط این دانشگاه، انتخاب واحد خود را انجام دهند، دقت کنید که ثبت نام در این ترم اختیاری است و تعداد واحدهای ارائه شده نیز محدودیت دارد.

 

زمان اعلام تاریخ نام نویسی و انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از 20 الی 23 تیرماه امکان پذیر می باشد. در صورت انتشار اطلاعیه ای هاب دیگر در این خصوص، اخبار مربوط به آن از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی به اطلاع شما می رسد.

حذف و اضافه انتخاب دانشگاه علمی کاربردی 1402 -1403

ممکن است برخی از دانشجویان بعد از اتمام فرآیند انتخاب واحد، به دلایل مختلفی همچون تداخل کلاس ها، بخواهند تغییراتی در واحدهای درسی خود ایجاد کنند. این تغییرات شامل حذف و یا جایگزین کردن واحدهای درسی می شود.

 

معمولا بازه زمانی حذف و اضافه یک هفته پس از انتخاب واحد می باشد که در طی آن دانشجویان می توانند با توجه به سال ورود خود به دانشگاه، نسبت به ویرایش واحدهای درسی خود اقدام نمایند. جدول زمان بندی حذف و اضافه، پیش از شروع نیمسال تحصیلی از طریق سامانه هم آوا اطلاع رسانی می گردد که زمان آن در نیمسال مذکور (سال گذشته) به شرح زیر است:

زمان حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۱ -۱۴۰۲
مقطع سال ورودزمان حذف و اضافه
کاردانی و کارشناسی992 و ماقبل23 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسی400124 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسی400225 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسی401126 بهمن 1401
کاردانیهمه ورودی ها27 بهمن 1401
کارشناسیهمه ورودی ها28 بهمن 1401
کاردانی و کارشناسیهمه ورودی ها29 بهمن 1401

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1402 – 1403

جهت انجام انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی لازم است در بازه مشخص شده برای هر نیمسال، به سامانه هم آوا مراجعه و نسبت به انتخاب واحد و پرداخت شهریه اقدام نمایید. لازم به ذکر است، انتخاب واحد دانشجویان ترم اول توسط مسئول آموزش انجام می گیرد.

مراحل ثبت درخواست انتخاب واحد آنلاین توسط دانشجویان، بدین قرار است:

  • به سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور را در کادرهای سمت راست وارد و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب علمی کاربردی

  • پس از ورود به پنل دانشجویی، بر روی گزینه “دسترسی” کلیک کنید.

مرحله دوم انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

  • در این مرحله باید گزینه “انتخاب واحد” را بفشارید.

مرحله سوم انتخاب علمی کاربردی

  • در صفحه بعد لیستی از دروس ارائه شده در نیمسال تحصیلی را خواهید دید که بایستی با توجه به چارت تحصیلی خود واحدهای درسی را انتخاب کنید. در پایان لیست دروس اخذ شده نشان داده می شود، در صورت تأیید، حتما انتخاب واحد خود را ثبت نهایی نمایید.

بازیابی رمز عبور یا نام کاربری در سامانه هم آوا

دانشجویان هنگام استفاده از سامانه هم آوا به منظور انتخاب واحد خود ممکن است نام کاربری یا کلمه عبور خویش را به خاطر نیاورند. خوشبختانه امکان بازیابی این اطلاعات به صورت غیرحضوری وجود دارد که مراحل آن بدین قرار می باشد:

  • پس از مراجعه به صفحه سامانه edu.uast.ac.ir، بر روی گزینه “نام کاربری/کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک کنید.

مرحله اول بازیابی رمز در سیستم هم آوا

  • در صفحه ای که باز می شود، تیک گزینه “من دانشجو هستم” فعال باشد، سپس در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد نمایید. تنها کافی است گزینه “ادامه” را بفشارید.

مرحله اول بازیابی رمز در سیستم هم آوا

  • در ادامه مشخصاتی همچون نام کاربری، شماره دانشجویی، رشته، مقطع تحصیلی و آدرس ایمیل قابل مشاهده است. اگر تنها نام کاربری خود را فراموش کرده اید، می توانید در این بخش آن را ببینید. جهت بازیابی کلمه عبور لازم است ایمیل خود را وارد کرده و سپس گزینه “بازنشانی رمز عبور” را انتخاب کنید. رمز عبور به پست الکترونیکی وارد شده ارسال می شود.

سوالات متداول

1- زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ترم تابستان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه بازه ای می باشد؟

مهلت انتخاب واحد ترم تابستان از 20 الی 23 تیر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

2- نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت است؟

به نظور انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ابتدا لازم است به سایت edu.uast.ac.ir مراجعه کرده و روند مربوطه را طی نمایید.

3- آیا بعد از انتخاب واحد امکان تغییر واحدهای انتخاب شده وجود دارد؟

بله، افراد در بازه زمانی حذف و اضافه می توانند برخی تغییرات را اعمال کنند. لازم به ذکر است پس از اتمام مهلت دیگر امکان حذف و اضافه وجود ندارد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره