خانه کنکور زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99
زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

هر ساله داوطلبان زیادی برای ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه خود، با ثبت نام کنکور سراسری و حضور در جلسه کنکور، با یکدیگر به رقابت می پردازند. بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، ممکن است بسیاری از داوطلبان موفق به کسب نتیجه مطلوب نشده باشند که از همین رو، تعدادی نیز به اعتراض به نتایج کنکور سراسری روی آورند. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد شده باشند، می بایست در مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد که توسط سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه مشخص می گردد، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد، برخی از داوطلبان نسبت به انتخاب رشته خود رضایت کافی را ندارند و برخی دیگر نیز موفق به پذیرش در هیچ یک از کد رشته های انتخابی خود نشده اند. دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن زمان و دوره ای تحت عنوان تکمیل ظرفیت، به این دسته از شرکت کنندگان کنکور اجازه می دهد تا مجددا شانس خود را جهت پذیرش در رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه خود امتحان کنند.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

در صورتی که دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سال 99 ارائه گردد، احتمالا در مهر یا بهمن ماه از طریق سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

در سال های گذشته، دانشگاه های آزاد پس از جذب و ثبت نام افراد پذیرفته شده در رشته های تحصیلی هر یک از واحدهای خود، با تعدادی ظرفیت خالی در رشته های مختلف مواجه می شدند که علت آن هم معمولا عدم ثبت نام برخی از پذیرفته شدگان بود. دانشگاه آزاد با ارائه نمودن مهلتی تحت عنوان تکمیل ظرفیت، این امکان را برای دانشجویانی که می خواهند شانس خود را جهت پذیرش در رشته های مورد نظر خود امتحان کنند، قرار داده است تا علاقه مندان با شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، بتوانند به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند.

در سال 97 بر خلاف سال های گذشته، در کارنامه شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی می شدند، عبارت قبول، داوطلبانی که نمره حدنصاب جهت پذیرش در دانشگاه را نداشتند عبارت مردود و کسانی که فاصله اندکی با آخرین فرد قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر را داشتند، عبارت ذخیره قید می شد. این دانشگاه پس از تکمیل فرآیند ثبت نام افراد پذیرفته شده، از بین داوطلبانی که در کارنامه آن ها عبارت “ذخیره” ذکر شده بود، اقدام به تکمیل ظرفیت خالی رشته ها نمود.

اما در سال 98 سازمان سنجش، آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با ارائه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد در 2 مهر ماه، این امکان را برای داوطلبان محیا ساخت تا با تکمیل فرم تکمیل ظرفیت و انتخاب 20 کد رشته از رشته های موجود در دفترچه، بتوانند نسبت به تکمیل ظرفیت دانشکاه های آزاد اقدام نمایند.

با توجه به مطالب فوق، نمی توان به طور دقیق اظهار نظر نمود که آیا در سال 99 نیز دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت وجود خواهد داشت یا خیر، اما در صورت انتشار آن شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره، از اخبار مربوطه از جمله زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99 مطلع شوید.

نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

پس از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد، سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه معمولا دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد، بر روی سامانه اختصاصی خود به نشانی azmoon.iau.ac.ir قرار می دهد که داوطلبان می بایست پس از دانلود دفترچه مربوطه و بررسی رشته های ارائه شده، کد رشته هایی که تمایل به تحصیل در آن ها را دارند انتخاب نمایند. توجه کنید که حداکثر تعداد کد رشته هایی که داوطلب مجاز به انتخاب می باشد، 20 کد رشته است.

جهت سهولت دسترسی شما عزیزان به دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99، لینک دانلود آن را به محض انتشار، در جدول زیر قرار خواهیم داد.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99
لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

پس از این که مراحل تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد در زمان مشخص انجام داده شد، داوطلبان می بایست در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد، به سامانه رسمی دانشگاه مذکور به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه نموده و به صورت اینترنتی از پذیرش یا عدم پذیرش خود در کد رشته های انتخابی مطلع گردند. همچنین پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به دانشگاه محل قبولی و با پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، اقدامات مربوط به ثبت نام خود را به انجام برسانند تا به عنوان دانشجویان ورودی بهمن ماه، به تحصیل مشغول شوند. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند در صورت داشتن اعتراض نسبت به نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، درخواست خود را در سامانه رسمی این دانشگاه و در بخش “سامانه پاسخگویی” به ثبت برسانند و منتظر رسیدگی به اعتراض خود باشند.

 

سوالات متداول

1- دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 در چه زمانی قابل دسترسی می باشد؟

در صورتی که سازمان سنجش دانشگاه آزاد تمایل به ارائه دفترچه تکمیل ظرفیت داشته باشد، احتمال انتشار آن در مهر ماه وجود خواهد داشت اما زمان دقیقی در این زمینه در دسترس نمی باشد.

2- دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 از چه طریق قابل دسترسی است؟

به محض انتشار دفترچه، شما می توانید با مراجعه به سامانه رسمی دانشگاه آزاد و یا لینک موجود در این مقاله، دفترچه مذکور را دانلود نمایید.

3- آیا رشته های پزشکی نیز در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ارائه خواهند شد؟

بله، در صورت وجود ظرفیت خالی در دانشگاه ها، رشته های پزشکی و غیر پزشکی نیز در دفترچه تکمیل ظرفیت ارائه می شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور