خانه اخبار تحصیلی کنکور فرهنگیان زمان ثبت نام جاماندگان کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، به زودی

زمان ثبت نام جاماندگان کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، به زودی

زمان ثبت نام جاماندگان کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، به زودی

وزارت آموزش و پرورش با پیروی از رای دیوان عدات اداری به زودی زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را برای بازماندگان این ازمن اعلام خواهد کرد.

زمان ثبت نام جاماندگان کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

وزارت آموزش و پرورش برای آن دست از داوطلبانی که به دلیل شرط سنی نتوانسته اند در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند، فرصت مجددی برای شرکت در آزمون در نظر گرفته است.

با توجه به وضعیت کنونی آموزش و پرورش و کمبود نیرو، علی رغم اینکه دولت فعلی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان را افزایش داده است، دیوان عدالت اداری رایی مبنی بر لغو شرط سنی از آزمون های ورودی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ صادر کرده که طبق آن تعیین شرط سنی در آزمون های ورودی دانشگاه فرهنگیان خلاف شمرده شده. در ادامه نیز عدم پیروی وزارت آموزش و پرورش از رای دیوان عدالت اداری باعث نارضایتی بسیاری شد که نتیجه پیگیری های مربوطه در مجلس موجبات تعهد وزات اموزش و پرورش را نسبت به تمکین از رای دیوان عدالت اداری فراهم کرده است.

علت ثبت نام جاماندگان کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

از آنجایی که پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری صورت می گیرد و از میان افرادی که نمره حدنصب کسب کرده اند آن دسته که نمره بالاتری داشته دعوت به مصاحبه و پس از گذراندن مراحل گزینش پذیرفته می شوند.

رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو شرط سنی از کنکور داشگاه فرهنگیان به این دلیل است که در کل فرایند پذیش فرهنکیان افرادی که زحمت بیشتری کشیده اند موفق به ورود می شوند و نادیده گرفتن استعدادهای افرد صرفا به دلیل محدودیت سنی باعث بی عدالتی و نابرابری می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. حسین محمدی

    خواهشا ثبت نام کنکور فرهنگیان را برای بازماندگان، در دستور کار قرار دهید
    بنده” بدلیل زندگی در روستا ” نتوانستم ثبت نام کنم، چند ماه برای امتحان خوندم. خواهشا خواهشا رسیدگی شود

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام در سایت سنجش منتشر نشده است و شما می توانید درخواست خود را مبنی بر تمدید ثبت نام در سایت سنجش ثبت کنید.

دریافت مشاوره