خانه اخبار تحصیلی کارشناسی ارشد شروع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از 7 آبان | اعلام شرایط و نحوه ثبت نام

شروع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از 7 آبان | اعلام شرایط و نحوه ثبت نام

شروع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از 7 آبان | اعلام شرایط و نحوه ثبت نام

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 به زودی آغاز می شود و داوطلبان باید طبق نکات اعلامی در دفترچه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 برای تمام دانشگاه های دولتی و غیر دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه 7 آبان آغاز می شود و روز شنبه 13 آبان پایان می یابد. متقضیان باید بر اساس نکات اعلامی و همچنین شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در دفترچه راهنمای آزمون در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1403

ثبت نام کنکور ارشد به صورت اینترنتی و فقط از طریق سازمان سنجش صورت می گیرد. داوطلبان می توانند جهت اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات و ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و مسائل مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه کنند. در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند در حداکثر دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور) در این آزمون ثبت نام کنند.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و نیز سایر دانشگاه ها همزمان با شروع ثبت نام، در سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. متقضیان باید مطابق دستورالعمل درج شده در این دفترچه ابتدا فرم پیش نویس را در دفترچه تکمیل کنند و سپس با مراجعه به درگاه سازمان سنجش، بر اساس فرم پیش نویس اطلاعات لازم برای ثبت نام را وارد کنند.

مراحل ثبت نام متقضیان آزمون کارشناسی ارشد 1403

ثبت نام کنکور ارشد از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور با طی کردن مراحل زیر انجام می گیرد.

  • خرید کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1) از طریق سایت سازمان سنجش
  • تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب مطابق با توضیحات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام
  • آماده کردن مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام
  • خرید کارت اعتباری ثبت نام به مبلغ 3 میلیون و 680 هزار ریال (368 هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در سایت سازمان سنجش
  • پرداخت کردن هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقضیان با مبلغ 100 هزار ریال
  • متقضیانی که به جز رشته امتحانی اصلی (رشته اول) مایل به شرکت در رشته امتحانی شناور (رشته دوم) نیز هستند، لازم است که کد رشته امتحانی دوم را در قسمت مربوط تقاضانامه ذکر کنند. این متقضیان باید برای رشته امتحانی شناور نیز یک کارت اعتباری دیگر به مبلغ 3 میلیون و 680 هزار ریال (368 هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

ضمنا داوطلبان دقت نمایند که اطلاعات ثبت نام را به درستی وارد کنند. در صورت وجود هر گونه مغایرت در مواردی که ذکر شد، در زمان قبولی در آزمون، با متقاضی بر اساس ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد