خانه مشاوره تحصیلی زمان مصاحبه دانشگاه شاهد

زمان مصاحبه دانشگاه شاهد

زمان مصاحبه دانشگاه شاهد
دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های جامعی می باشد که در استان تهران قرار دارد. این دانشگاه در همه ی مقاطع تحصیلی و در همه ی رشته های تحصیلی فنی مهندسی ، علوم پایه ، علوم انسانی و علوم پزشکی فعالیت می کند. از شرایط ثبت نام دانشگاه شاهد و پذیرش در رشته های تحصیلی دانشگاه شاهد ، کسب حدنصاب لازم در مصاحبه ای است که توسط خود دانشگاه برگزار می شود و در صورت عدم موفقیت در این مرحله از پذیرش ، قبولی داوطلب لغو خواهد شد. پروسه برگزاری مصاحبه برای دانشگاه هایی که از طریق مصاحبه و به صورت نیمه متمرکز دانشجو جذب می کنند ، هر ساله پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته می باشد تا داوطلبانی که این رشته ها را انتخاب کرده اند بتوانند قبل از اعلام نتایج نهایی و با حضور در مصاحبه ، از وضعیت پذیرش قطعی خود مطلع شوند زیرا در صورت عدم پذیرش در مصاحبه ، اولویت های بعدی فرم انتخاب رشته آن ها بررسی می شود.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه شاهد معمولا نیمه اول شهریور ماه می باشد.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه شاهد 98

داوطلبانی که اسامی آن ها بنا بر اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در ردیف دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه شاهد قرار دارد ، لازم است که از تاریخ 30 مرداد ماه با مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه به نشانی shahed.ac.ir از زمان و جزئیات دقیق برگزاری مصاحبه مطلع شوند. در سال گذشته مصاحبه رشته های دانشگاه شاهد به مدت 4 روز و از روز 8 الی 11 شهریور ماه برگزار شد و دسته بندی داوطلبان برای حضور در مصاحبه بر اساس شماره داوطلبی آن ها بوده است بنابراین پیش بینی می شود که فرآیند برگزاری مصاحبه برای سال 98 نیز به همین صورت باشد.

محل برگزاری مصاحبه دانشگاه شاهد 98

آدرس : تهران ، ابتدای آزاد راه خلیج فارس (تهران – قم) – روبروی حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) – دانشگاه شاهد – مجتمع آموزشی ایثار

مسیر مترو : در ایستگاه حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) (خط یک) وسیله ایاب و ذهاب برای دانشجویان دانشگاه شاهد فراهم می باشد.

نکات مهم

  • فرایند برگزاری مصاحبه از ساعت 7 صبح الی 18 عصر می باشد و توصیه می شود که نیم ساعت قبل از برگزاری در محل حضور یابید.
  • عدم حضور داوطلب در راس تعیین شده در محل برگزاری مصاحبه به منزله انصراف او تلقی می شود و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی در این خصوص ندارد.
  • دعوت شدن به مصاحبه به منزله پذیرش قطعی نمی باشد زیرا داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می شوند.
  • ورود به دانشگاه شاهد برای تمام خواهران (از جمله داوطلبان خانم دعوت شده و همراهان آن ها) با توجه به قوانین اختصاصی دانشگاه و فقط با حجاب برتر (چادر) امکان پذیر می باشد.
  • دعوت شدگان بایستی در روز برگزاری مصاحبه ، شماره تماس و آدرس دقیق سه نفر از معرفین خود (از محل کار ، سکونت و تحصیل) و همچنین آدرس دقیق محل سکونت حداقل 5 سال اخیر خود را همراه داشته باشند.

مدارک لازم برای حضور در مصاحبه دانشگاه شاهد

معرفی شدگان به مصاحبه دانشگاه شاهد ، بایستی با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه از مدارک لازم برای حضور در مصاحبه مطلع شوند.

  • یک قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده
  • اصل و کپی صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • یک عدد خودکار آبی

مصاحبه دانشگاه شاهد شامل دو مرحله آزمون شفاهی و آزمون کتبی می باشد ، در مرحله ی آزمون کتبی همه ی داوطلبانی که به صورت چند برابر ظرفیت دعوت شده اند ، حضور دارند و معمولا سوالات این بخش حدود 80 الی 100 سوال در زمینه های احکام شرعی ، دینی و اعتقادی ، سیاسی و .. می باشد و هدف از پرسش این سوالات ، سنجیدن سطح اطلاعات داوطلب می باشد. داوطلبانی که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذرانند وارد مرحله آزمون شفاهی خواهند شد. سوالات بخش شفاهی مصاحبه کم تر است و هدف ، شناخت دقیق تر داوطلب می باشد. علاوه بر اینکه باید با تسلط و آرامش به سوالات پاسخ دهید ، نوع برخورد ، نوع پوشش ، آرایش مو و صورت و … در پذیرش شما تاثیر بسزایی دارد. می توانید برای اطلاع از نوع سوالات بر روی لینک مصاحبه دانشگاه شاهد کلیک کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره