خانه سامانه و سایت سامانه استعلام مدرک تحصیلی | estelam.msrt.ir

سامانه استعلام مدرک تحصیلی | estelam.msrt.ir

سامانه استعلام مدرک تحصیلی

وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخیرا به منظور تسهیل در انجام امور، سامانه استعلام مدرک تحصیلی را طراحی نموده است. با وجود این سامانه افراد می توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به استعلام مدرک تحصیلی خود بپردازند که مدارک تحصیلی از سال 1385 به بعد از طریق این سامانه قابل استعلام است. در سال 1402 دولت با راه اندازی سامانه یکپارچه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس sso.my.gov.ir سعی در یکپارچه سازی تمامی ارگان ها و وزارت خانه ها اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نموده است.

 

لذا آدرس estelam.msrt.ir که در گذشته برای استعلام مدرک تحصیلی استفاده می شد، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و بخش استعلام مدرک تحصیلی لینک می شود. یعنی با سرچ آدرس estelam.msrt.ir شما مستقیما به سامانه استعلام مدرک تحصیلی وارد شده و آخرین مدرک خود را با معدل، تاریخ شروع و پایان تحصیلات و… مشاهده می کنید.

 

✅لینک مستقیم ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی

 

در سامانه استعلام مدرک تحصیلی به نشانی estelam.msrt.ir، مدارک تحصیلی از سال 1385 به بعد قابل استعلام است.

معرفی سامانه استعلام مدرک تحصیلی

سامانه استعلام مدرک تحصیلی با هدف کاهش مراجعه حضوری متقاضیان و استعلام مدرک تحصیلی به صورت غیرحضوری و با همکاری وزارت ارتباطات، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد. متقاضیان با هر مدرک تحصیلی می توانند وارد سامانه estelam.msrt.ir شوند که البته از طریق ورود به پنجره خدمات دولت به آدرس sso.my.gov.ir نیز قابل دریافت است.

 

افراد در سامانه استعلام مدرک تحصیلی می توانند تنها با ارائه شماره تماس ثبت شده با کد ملی خود وارد سیستم شده و مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، یک کد رهگیری به منظور ورود به سیستم در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

معرفی سامانه استعلام مدرک تحصیلی

شماره 1: پروفایل احراز هویت

برای این که پروفایل کاربری را تکمیل کرده و احراز هویت خود را در سطوح مختلف 1 تا 3 در نقش های حقیقی یا حقوقی انجام دهید، باید بر روی گزینه “پروفایل احراز هویت” کلیک کنید.

شماره 2: ورود به سامانه های ملی و استانی

به منظور بهره مندی از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، می توانید گزینه “ورود به سامانه های ملی و استانی” را انتخاب نمایند. سپس با کلیک بر یکی از دسته بندی های مرتبط با نوع کار خود، به صفحه مربوطه هدایت خواهید شد.

  • دسته بندی وزارتخانه
  • دسته بندی سازمان
  • دسته بندی احراز هویت
  • دسته بندی استان ها

شماره 3: خدمات مستقیم استعلامی

با انتخاب این دکمه و یکی از دسته بندی های سازمان، احراز هویت و موضوعی می توانید مواردی مثل آن چه که در متن زیر آمده، استعلام بگیرید.

  • مدیریت و پرداخت قبوض
  • استعلام سطح سواد
  • بیمه
  • واکسن کووید
  • پیگیری کارت ملی
  • و…

شماره 4: دانلود اپلیکیشن

برای این که در گوشی تلفن همراه خود برنامه خدمات دولت هوشمند را داشته و در تمامی ساعات شبانه روز از آن استفاده کنید، می توانید از طریق گزینه “دانلود اپلیکیشن” اقدام به نصب آن نمایید.

شماره 5: آیکون خروج

زمانی که امور مربوطه خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام دادید، می توانید با کلیک بر آیکون خروج از سایت خارج شوید.

شماره 6: اطلاع رسانی

اطلاعیه ها و اخبار جدید منتشر شده در ارتباط با سازمان ها و وزارتخانه ها در این بخش قرار می گیرد.

شماره 7: داشبورد

در بخش داشبورد، 5 مورد از خدمات پرطرفدار و پربازدید سامانه قرار می گیرد.

نحوه ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی

همان طور که گفتیم، برای استعلام مدرک تحصیلی خود می توانید از طریق سامانه یکپارچه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس sso.my.gov.ir اقدام کنید. البته با سرچ آدرس estelam.msrt.ir مستقیما به صفحه استعلام مدرک تحصیلی هدایت می شوید. برخی افراد ممکن است با توجه به جدید بودن این سامانه اطلاعات کافی درباره چگونگی استعلام مدرک خود نداشته باشند. در ادامه به نحوه ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی می پردازیم.

  • وارد سامانه استعلام مدرک تحصیلی به آدرس estelam.msrt.ir شده و شماره موبایل ثبت شده با کد ملی خود را درج کنید سپس بر روی گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” کلیک کنید.

مرحله اول استعلام مدرک تحصیلی

  • در صفحه جدید “رمز 5 رقمی” ارسال شده به شماره همراه خود را وارد کرده تا به سیستم وارد شوید.

مرحله دوم استعلام مدرک تحصیلی

  • مدارک تحصیلی در صفحه جدیدی برای شما به نمایش در می آیند که با فشردن دکمه “چاپ” می توانید از آن پرینت گرفته یا ذخیره نمایید.

مرحله سوم استعلام مدرک تحصیلی

شما می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود تماس حاصل نمایید. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات خود یا عدم وجود اطلاعات مقاطع فارغ التحصیلی، اگر فارغ التحصیل دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم یا دانشگاه آزاد هستید، باید به آدرس اعلام شده در بالای صفحه استعلام مدرک تحصیلی مراجعه کرده و اشکالات مدرک تحصیلی خود را اعلام نمایید.

توجه: برای استعلام مدرک دانشگاه آزاد می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

سایت های رفع اشکال و مغایرت مدارک تحصیلی
ردیفدانشگاهلینک مستقیم
1دانشگاه های تحت پوشش وزارت علومportal.saorg.ir
2دانشگاه آزادticket.iau.ir

 

سوالات متداول

1- استعلام مدرک تحصیلی به صورت غیرحضوری چگونه است؟

برای استعلام مدرک تحصیلی می بایست به سامانه استعلام مدرک تحصیلی به آدرس estelam.msrt.ir مراجعه کنید.

2- داوطلبان به منظور استعلام مدرک تحصیلی به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

شما می توانید با دشماره تماس ثبت شده با کدملی خود به این سایت مراجعه نمایید.

3- مدارک تحصیلی از چه سالی در سامانه استعلام مدرک تحصیلی قابل استعلام هستند؟

مدارک تحصیلی از سال 1385 به بعد در سامانه قابل استعلام هستند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره