خانه سامانه و سایت سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش | shekayat.medu.ir

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش | shekayat.medu.ir

مراحل ثبت شکایات آموزش و پرورش
سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

در راستای رسیدگی به اعتراضات و گله مندی های دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان، سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، راه اندازی شده است تا امکان بررسی شکایات از طریق این پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش فراهم شود. افراد شاکی می توانند با مطالعه دقیق شرایط و مراحل ذکر شده در این مقاله، اعتراض خود نسبت به عملکرد شخص مورد نظر را بیان و پیگیری کنند.

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

شکایات و اعتراضات در حوزه آموزش و پرورش را می توان در سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی shekayat.medu.ir ثبت کرد تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

شرایط ثبت اعتراضات در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

هر اعتراضی از طریق واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، قابل پیگیری، رسیدگی و اظهار نظر نمی باشد. بنابراین برای ثبت اعتراضات در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش، باید به شرایط مورد نظر آن توجه داشته باشید. به طور کلی ثبت شکایات در رابطه با تصمیماتی که مرجع قانونی مشخصی برای آنها وجود دارد، امکان پذیر نمی باشد. در متن زیر مواردی که غیر قابل رسیدگی می باشد، به ترتیب ذیل آمده اند:

  • در حال بررسی بودن پرونده شاکی در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری
  • اعتراض نسبت به تجدید نظر هیات های رسیدگی به تخلفات اداری
  • اعتراض به تصمیمات و آراء صادره از شعب بدوی
  • اعتراض به آراء صادره از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاه ها
  • اعتراض به نظریه گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراکز دولتی
  • اعتراض به مواردی که دارای محدوده زمانی خاصی می باشند اما از موعد مقرر خارج شده اند، مانند نقل و انتقالات و بازنشستگی و…
  • طرح شکایتی بی اساس از روی غرض ورزی شخصی 

راهنمای ثبت اعتراضات در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

شایان ذکر است که دانش آموزان، اولیا یا فرهنگیانی که می خواهند اعتراضات خود را در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش ثبت نمایند، بایستی قبلا در سامانه سناد دانش آموزی نام نویسی کرده باشند، در غیر این صورت باید با انتخاب گزینه “اشخاص حقیقی” اعتراض خود را ثبت کنند. در قسمت زیر، مراحل ثبت اعتراض در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش برای شما عزیزان آورده شده است. در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل به هنگام انجام مراحل ذیل می توانید پاسخ سوالات خود را از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره جویا شوید.

مراحل ثبت اعتراضات در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

  • ابتدا به سامانه ثبت پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به نشانی shekayat.medu.ir بروید و بعد از مطالعه دقیق موارد ذکر شده، بر روی “راهنمای فوق را دقیق مطالعه نموده و با قبول ضوابط مذکور، درخواست ثبت شکایت را دارم” کلیک نمایید.

مراحل ثبت شکایات آموزش و پرورش

  • سپس با صفحه زیر رو به رو خواهید شد که باید نوع شاکی را از بین گزینه های “دانش آموز، والدین، پرسنل آموزش و پرورش، اشخاص حقیقی و نهاد ها یا شرکت ها” انتخاب کنید و دکمه مرحله بعد را بفشارید.

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

 

  • اگر نوع شاکی “دانش آموز” باشد، با صفحه زیر رو به رو می شوید و باید نام، کد دانش آموزی، کد ملی، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد را وارد نمایید، سپس دکمه مرحله بعد را بفشارید:

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

 

  • اگر نوع شاکی “والدین” باشد، صفحه زیر برایتان نمایان می شود که بایستی نام، کد ملی ولی، کد ملی دانش آموز و تاریخ تولد را ثبت نمایید و بر روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید:

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

 

  • اگر نوع شاکی “پرسنل آموزش و پرورش” باشد، با صفحه زیر رو به رو می شوید و باید شماره شناسنامه، تاریخ تولد و کد پرسنلی 8 رقمی را وارد نمایید، سپس دکمه مرحله بعد را انتخاب کنید:

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

 

  • اگر نوع شاکی “اشخاص حقیقی” باشد، صفحه زیر برایتان نمایان می شود که بایستی نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، جنسیت، میزان تحصیلات، تلفن ثابت و همراه، ایمیل، استان، منطقه آدرس و کد پستی را وارد کنید، بعد دکمه مرحله بعد را انتخاب نمایید:

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

  • اگر نوع شاکی “نهاد ها یا شرکت ها” باشد، با صفحه زیر رو به رو می شوید که در آن باید نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، جنسیت، میزان تحصیلات، نام و شماره ثبت شرکت، تلفن ثابت و همراه، ایمیل، استان، منطقه، کد و آدرس پستی ثبت نمایید و سپس دکمه مرحله بعد را بفشارید:

سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

 

تمام شاکی ها بعد از وارد کردن اطلاعات مطابق عکس های بالا و کلیک نمودن بر روی دکمه “مرحله بعد” می توانند با مشخص کردن موضوع و توضیحات لازم درباره شکایت، اعتراض خود را ثبت کنند. 

بعد از اتمام مراحل ثبت شکایت، با انتخاب گزینه “پیگیری” صفحه زیر به نمایش در خواهد آمد که با وارد کردن کد شکایت و کد پیگیری می توانید از وضعیت اعتراض خود آگاه شوید.سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش

همچنین اگر مقررات و قوانینی در حوزه آموزش و پرورش برای دیگر افراد نقض شود، مردم نیز می توانند شکایت خود را در قالب یک گزارش در این سامانه ثبت کنند. این گزارش ها نباید حاوی اطلاعات ناقص باشد و بایستی به زمان و مکان وقوع اتفاق نیز اشاره شود.

در نظر داشته باشید که بررسی اولیه تا 48 ساعت کاری طول خواهد کشید و بعد از پذیرش، بین 7 تا 10 روز کاری شکایتتان پیگیری شده و پاسخ داده می شود که در صورت نیاز به زمان بیشتر، به شاکی اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین شکایات مربوط به مسائل سیاسی، امنیتی و اخلاقی از وظایف مرکز حراست و واحدهای تابعه می باشد و از طریق این مراجع پیگیری می شوند.

 

سوالات متداول

1- آیا بعد از 48 ساعت کاری به شکایت ثبت شده در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش، پاسخ خواهد داده شد؟

خیر، بعد از پذیرش اولیه طی 48 ساعت، بین 7 تا 10 روز کاری شکایت شما پیگیری خواهد شد.

2- آیا می توان وضعیت شکایت را در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش پیگیری کرد ؟

بله، با داشتن کد شکایت و کد پیگیری می توان ثبت شکایات را پیگیری کرد.

3- اگر دانش آموزی در سامانه سناد نام نویسی نکرده باشد، چگونه شکایت خود را در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش ثبت نماید؟

دانش آموز بایستی با انتخاب گزینه اشخاص حقیقی اعتراض خود را ثبت کند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸۴ نظر
  1. ااا

    ثبت شکایت در مورد رسیدگی به پرونده اینجانب که در آزمون استخدامی آموزش وپرورش آموزگاری قبول شدم والان مدت پنج ماه هست که در بدترین شرایط ودورترین نقطه سیستان و بلوچستان سر کار میباشم ولی الان برای من زده انصراف از ادامه کار الان برای همه همکاران کد پرسنلی و ابلاغیه اومده وحقوقشون هم واریز شده ولی برای من هنوز نامعلومی نه کدی نه ابلاغی نه حقوقی دوماه هست که اداره میگه دارم رسیدگی میکنم آخه تاکی می‌باید صبر کنم. لطفاً رسیدگی بفرمایید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید درخواست خود را در سایت ثبت بفرمائید در اسرع وقت بررسی می شود.

  2. عبداله کردی کوشه

    سلام اگرکدشکایت وکدپیگیری را نداشته باشیم چگونه شکایت را پیگیری کنیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید شکایت خود را حضورا با مراجعه به ادارۀ آموزش و پرورش محل سکونت خود پیگیری کنید.

  3. سعید

    سلام چرا تمامی تماس ها و لینک های شکایتی از مدارس غیر فعال هست یعنی کسی نیس جوابگوی شکایت ما باشد

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید برای پیگیری بیشتر، حضورا به ادارۀ کل آموزش و پرورش استان محل سکونت خود مراجعه کنید.

  4. زهرا برنا

    چرا سامانه قطع می باشد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، احتمالا مشکل سایتی میباشد و بزودی رفع خواهد شد.

  5. شهروند

    با سلام خسته نباشید .
    اگر بخواهیم گزارش کار نادرست خرید و فروش مدرک جعلی کسی رو گزارش دهیم جهت پیگیری و برخورد با فروشنده مدرک و خریدار ، چطور و کجا باید گزازش دهیم .

    • ایران مشاوره

      سلام و درود، در صورتی که مدرک دیپلم خرید و فروش میشود، از طریق سایت shekayat.medu باید شکایت خود را ثبت کنید.

  6. آرش

    با سلام میخواستم ببینم این آقایان مسیول خودشان بچه محصل ندارند که با وجود این همه آلودگی هوا که آدم ۱۰۰ متر اون طرف تر رو نمیتونه ببینه چرا مدارس رو تعطیل نمیکنن مگه بخاطر همون دو روز تعطیلی همه بیسواد میشن لطفا پیگیری کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید درخواست خود را از طریق سایت وارد نمائید تا بررسی شود.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره