خانه سامانه و سایت ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان | salamat.gov.ir

ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان | salamat.gov.ir

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان
ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

بعد از همه گیری بیماری کرونا بسیاری از مراکز آموزش عالی اعم از دانشگاه ها و حوزه های علمیه به منظور جلوگیری از گسترش بیش از پیش این بیماری آموزش خود را به صورت مجازی و غیرحضوری پیگیری کردند. در این بین تمامی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در این مورد اتفاق نظر دارند که مطابق با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شرط برگزاری حضوری این مراکز تنها منوط به واکسیناسیون گسترده آن ها می باشد.

بر طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه، از روز پنج شنبه مورخه ۱۸ شهریور ماه سال جاری، تمامی دانشجویان همراه طلاب حوزه علمیه کشور می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل مراحل مربوطه، فرآیند ثبت نام خود را جهت واکسیناسیون انجام دهند. لازم است بدانید ضرورتی ندارد که دانشجویان متقاضی دریافت واکسن به شهر محل تحصیل خود مراجعه کنند و این امکان فراهم شده است تا این دست از افراد بتوانند در نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود، اقدام به دریافت واکسن کنند. در ادامه، مراحل و شرایط نام نویسی در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت را به صورت جامع ارائه خواهیم کرد.

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان

 

تمامی دانشجویان دانشگاه های سراسری و آزاد تحت نظارت وزارت علوم به همراه طلاب حوزه علمیه می توانند برای ثبت نام در سامانه واکسیناسیون به آدرس الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه نمایند.

معرفی سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات این وزارتخانه، برای نظم دهی در امر واکسیناسیون اقشار مختلف کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت نام سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا نموده است که ورود به این سامانه از طریق درگاه اینترنتی salamat.gov.ir امکان پذیر می باشد که افرادی که تمایل به دریافت واکسن بیماری کرونا را دارند، بایستی در زمان اعلامی از سوی وزارت بهداست که بر اساس سن و تاریخ تولد افراد تنظیم شده است، با مراجعه به این سایت و وارد کردن اطلاعات درخواستی، ثبت نام خود را انجام دهند تا زمان و مکان واکسیناسیون از طریق پیامک به آن ها اطلاع رسانی شود.

بنابراین داوطلبان واجد شرایط پس از ورود به این سامانه می توانند مطابق با دستورالعملی که در صفحه ابتدایی آن درج شده است، فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که اطلاعات نوبت اختصاص داده شده به هر یک از افراد علاوه بر اطلاع رسانی از طریق پیامک، در پایان مراحل ثبت نام نیز از طریق سامانه مذکور قابل دریافت می باشد.

آیا می توان از طریق سایت واکسیناسیون اختصاصی هر یک از دانشگاه ها ثبت نام کرد؟

پیش از این اعلام شده بود که دانشجویان آزاد جهت ثبت نام واکسن به سامانه پایش سلامت و واکسیناسیون این دانشگاه به نشانی azadhr.healthehr.ir مراجعه کنند که به دلیل بروز مشکلاتی در نوبت گیری واکسن از طریق این سایت و همچنین مطابق جدیدترین اطلاعیه دانشگاه آزاد، دانشجویان این واحد نیز مانند دانشجویان دانشگاه های سراسری بایستی به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir وارد شوند.

همچنین ممکن است دانشگاه های مختلف اقدام به راه اندازی سامانه واکسیناسیون به صورت مجزا نمایند، به طور مثال دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بومی دانشگاه شهید بهشتی با ثبت‌ نام در سامانه vaccine.sbu.ac.ir می توانند به رزرو واکسن بپردارند اما به طور کل الزامی برای حضور این محصلین در دانشگاه شهید بهشتی نمی باشد،‏ چرا که تمامی دانشجویان مقاطع مختلف هر یک از دانشگاه های کشور می توانند در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت نیز ثبت نام کنند.

همچنین شایان ذکر است که اجباری جهت دریافت واکسن در شهر محل تحصیل برای دانشجویان متقاضی وجود ندارد و این امکان فراهم شده است تا این افراد در نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود، اقدامات لازم در این راستا را به انجام برسانند.

راهنمای ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

همان طور که گفته شد، دانشجویان متقاضی دریافت واکسن کرونا بایستی ابتدا در زمان مقرر در سامانه واکسیناسیون دانشجویان، ثبت نام نمایند. این امکان از روز پنج شنبه مورخه ۱۸ شهریور ماه برای دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور فعال شده است و این افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و طی کردن مراحل زیر، به تکمیل فرآیند نام نویسی خود بپردازند.

  • ورود به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir و کلیک بر روی گزینه “ورود/ثبت نام در سامانه تزریق واکسن”

 مرحله اول ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

  • فشردن کلید “مرحله بعد” پس از وارد کردن اطلاعاتی از قبیل استان محل سکونت، شماره کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و کد امنیتی مندرج در صفحه

 مرحله دوم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

  • درج کد تایید ارسال شده به شماره موبایل مورد نظر در کادر موجود در این مرحله

مرحله سوم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

  • انتخاب شهرستان محل سکونت

مرحله چهارم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

  • مشخص کردن شهر یا روستا و همچنین محله یا منطقه زندگی

مرحله پنجم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

  • کلیک بر روی یکی از مراکز واکسیناسیون پیشنهادی دارای ظرفیت (لازم به ذکر است که اولین مرکز نمایش داده شده، نزدیک ترین محل جهت واکسیناسیون می باشد.)

مرحله ششم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

  • انتخاب تاریخ و ساعت دقیق واکسیناسیون با توجه به اطلاعات نمایش داده شده در این صفحه

مرحله هفتم ورود به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان

بعد از طی مراحل فوق، پیامکی که حاوی مشخصات شما از قبیل نام و نام خانوادگی است به همراه اطلاعات محل تزریق واکسن اعم از تاریخ دریافت، زمان مراجعه و آدرس آن مرکز برایتان ارسال خواهد شد که بایستی آن را جهت ارائه به مسئول مرکز مربوطه با خود به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که بدون دریافت نوبت و ثبت نام در سامانه واکسناسیون به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنید زیرا این امر باعث بی نظمی و اختلال در روند دریافت واکسن برای افراد دیگر خواهد شد.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، دانشجویانی که موفق به نام نویسی در سامانه واکسیناسیون این وزارتخانه نشده و کد ملی آن ها در سامانه مذکور ثبت نشده است، بایستی مراتب را به اطلاع مرکز محل تحصیل خود برسانند تا این مراکز در اسرع وقت، پیگیر ارسال مشخصات دانشجو به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت شوند. توجه داشته باشید که وظیفه ارسال اطلاعات دانشجو از قبیل کد ملی وی به سامانه ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان، بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه یا مرکز آموزش عالی محل تحصیل دانشجویان می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان از طریق چه سامانه ای انجام می شود؟

این امر از طریق مراجعه به سامانه واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir امکان پذیر می باشد.

2- مراحل ثبت نام در سامانه واکسیناسیون دانشجویان چگونه است؟

با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل کد ملی و شماره تلفن همراه مطابق با مراحل ارائه شده در این مقاله می توانید فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانید.

3- اگر دانشجویی موفق به ثبت نام در سامانه واکسیناسیون نشود، چه کاری باید انجام دهد؟

در این صورت دانشجو بایستی مراتب را به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود اطلاع دهد تا این مراکز مشخصات دانشجو را به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره