خانه سامانه و سایت سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش | hrm.medu.ir

سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش | hrm.medu.ir

لینک مستقیم ورود به سایت منابع انسانی آموزش و پرورش
سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

امروزه استفاده از سایت ها و خدمات غیر حضوری در بین سازمان های متفاوت گسترش پیدا کرده است و سازمان ها با راه اندازی سامانه های مختلف در پی آن هستند که بتوانند خدمات رسانی بهتر و راحت تری را برای کارکنان و کاربران حوزه فعالیت خود ارائه نمایند.

وزارت آموزش و پرورش نیز از این جریان مستثنی نبوده و با راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی خود به نشانی hrm.medu.ir توانسته است بسیاری از نیازهای کارکنان این سازمان را به صورت آنلاین و غیر حضوری بر طرف نماید. از جمله آن ها می توان به زیرسامانه نقل و انتقالات، استخدام، صدور کارت شناسایی، پایگاه اطلاعات و دیگر سامانه ها نیز اشاره کرد. کارکنان این سازمان با ورود به این سامانه می توانند از مزایا و خدمات این سامانه بهره مند شوند.

لینک مستقیم ورود به جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش به نشانی hrm.medu.ir به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به صورت غیر حضوری به کارکنان این سازمان، راه اندازی شده است.

معرفی سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش به منظور خدمات رسانی بهتر به کارکنان این سازمان و دانش آموزان، سامانه های متفاوتی را راه اندازی نموده است که سامانه hrm.medu.ir یکی از سامانه های مخصوص کارکنان این وزارتخانه می باشد و کارمندان این سازمان با ورود به آن می توانند به راحتی از مزایا و خدمات بسیاری بهره مند شوند.

این سامانه زیرسامانه های بسیار و متنوعی داشته که همگی به منظور آسان تر و راحت تر شدن روند انجام برخی از خدمات در نظر گرفته شده اند. در واقع این سیستم توانسته است به صورت یک پارچه آن ها را در کنار یکدیگر به مخاطب عرضه کند. فرد برای استفاده از این خدمات به صورت غیر حضوری می تواند با وارد شدن به سامانه، به قسمت مورد نظر و یا زیرسامانه مربوطه مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت نماید.

فلش شماره یک

در این قسمت با وارد کردن “نام کاربری، رمز عبور” و کلیک بر روی گزینه “ورود” می توانید وارد سایت اصلی سامانه جامع منابع انسانی شوید.

فلش شماره دو

با استفاده از این بخش می توانید یکی از زیرسامانه های در نظر گرفته شده در hrm.medu.ir را انتخاب نموده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، وارد بخش مورد نظر شوید. این زیرسامانه ها شامل موارید زیر می شود.

  • سامانه مدیریت فرهنگیان شاغل در مدارس خارج از کشور
  • سامانه مدیریت امور بازنشستگی
  • سامانه ساختار سازمانی
  • سامانه تخصیص کد پرسنلی و اصلاح مشخصات پرسنل
  • سامانه نقل و انتقالات و ماموریت ها
  •  پایگاه اطلاعات پرسنلی
  • سامانه تخصیص و کنترل منابع انسانی
  • سامانه درخواست کارت پرسنلی

لازم به ذکر است در ادامه به صورت مفصل به تمامی زیرسامانه های مذکور، خواهیم پرداخت.

نحوه ورود به سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

افراد استخدامی و کارکنان وزارت آموزش و پرورش کشور برای ورود به سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش باید نام کاربری و رمز عبور خود را در صفحه اصلی سایت وارد کرده و پس از تایید وارد سایت سامانه شوند.

  • نکته خیلی مهم: این سامانه به صورت فردی قابل ثبت نام نیست و شما نمی توانید خودتان از طربق سایت در این سامانه ثبت نام نمایید و باید اطلاعات لازم را از خود وزارت آموزش و پرورش دریافت نمایید.

برای ورود به سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش، با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به روش زیر اقدام کرده و به آسانی از امکانات در نظر گرفته شده استفاده نمایید.

  • در ابتدا در یکی از مرورگرهای سیستم خود، آدرس سایت سامانه hrm.medu.ir را وارد نموده و دکمه اینتر را فشار دهید. پس از آن با صفحه نخستین سایت رو به رو خواهید شد که باید در قسمت های “نام کاربری” و “رمز عبور“، همان اطلاعات دریافت شده از جانب سازمان آموزش و پرورش را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “ورود” را کلیک نمایید.

بازیابی رمز عبور در سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

فراموش کردن رمز عبور یکی از مواردی است که امکان اتفاق افتادن آن بسیار است اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا که شما می توانید به راحتی در این سایت رمز عبور خود را بازیابی کنید و مجدد وارد سایت شده و از خدمات مورد نظر خود استفاده نمایید.

  • برای این کار باید به آدرس hrm.medu.ir مراجعه کرده و بر روی لینک “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” که دقیقا زیر دکمه ورود قرار دارد کلیک نمایید.

  • پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که می بایست در جای مشخص شده “نام کاربری” خود را وارد کرده و در قسمت “ارسال کد بازیابی از طریق” گزینه “ایمیل” را انتخاب نمایید. قسمت “پیامک در حال حاضر فعال نبوده و شما فقط از طریق ایمیل (پست الکترونیکی) خود می تواید رمز عبور خود را یازیابی نمایید.
  • سپس آدرس ایمیل خود را در قسمت مشخص شده وارد کرده، کد امنیتی سه رقمی مندرج در صفحه را در کادر مربوطه وارد کنید و در انتها دکمه “ثبت” را کلیک نمایید. پس از آن باید ایمیل خود را چک کنید زیرا ایمیلی حاوی کد بازیابی رمز عبور برایتان ارسال شده است که صرفا با آن می توانید رمز عبور خود را تغییر داده و مجدد وارد سایت سامانه شوید.

امکانات سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش در حالت کلی برای رفاه حال کارکنان این سازمان در نظر گرفته شده و سعی شده است با انسجام و قرار دادن برخی دیگر از زیرسامانه های مربوطه خدمات بیشتری را در اختیار این افراد قرار دهد. زیرسامانه های قرار گرفته در این سامانه به شرح زیر می باشد که هر کدام از آن ها را می توان در صفحه اصلی سایت مشاهده کرد.

سامانه مدیریت فرهنگیان شاغل در مدارس خارج از کشور

این سامانه مخصوص فرهنگیانی است که در مدارس خارج از کشور فعالیت دارند و از این طریق می توانند علاوه بر دریافت خدمات مربوطه با دیگر سازمان ها و افراد در داخل کشور نیز در ارتباط باشند.

  • در ابتدا وارد صفحه اصلی شده و با توجه به فلش، بر روی آیکون ابتدایی که در عکس مشخص شده است کلیک نمایید.

  • پس از آن وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید سطح و مقطعی که در آن در حال فعالیت هستید را انتخاب نموده و سپس “نام کاربری“، “رمز عبور” و “کد امنیتی” را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و در نهایت دکمه “ورود به سیستم” را کلیک کنید.

سامانه مدیریت امور بازنشستگی

یکی از بخش های سامانه جامع منابع انسانی، بخش مدیریت امور بازنشستگی است که مخصوص بازنشستگان آموزش و پرورش بوده و این افراد می توانند بدون مراجعه حضوری از خدمات در نظر گرفته شده در این قسمت استفاده نمایند.

  • ابتدا وارد صفحه اصلی سایت شده و بر روی آیکون مخصوص این زیرسامانه که با فلش در عکس مشخص شده است، کلیک نمایید.

  • بر روی گزینه “ورود” کلیک کرده و وارد صفحه ورود به زیرسامانه مورد نظر شوید.

  •  اکنون صفحه ای برای شما به نمایش در خواهد آمد که می بایست در قسمت مشخص شده “نام کاربر” و “رمز” مخصوص به خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه “ورود” ضربه بزنید.

سامانه ساختار سازمانی

برای ورود به زیرسامانه ساختار سازمانی می بایست مطابق دستور عمل زیر اقدام نموده و پس از ورود به سامانه، بر روی آیکون مربوطه مشخص شده کلیک نمایید.

  • اکنون در صفحه جدید، گزینه”ورود” را انتخاب کنید.

پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که در آن با وارد کردن “نام کاربری” و “رمز ورود” و در نهایت ضربه بر روی دکمه “ورود” می توانید وارد زیرسامانه مورد نظر شوید.

سامانه تخصیص کد پرسنلی و اصلاح مشخصات پرسنل

برای دریافت کد پرسنلی و یا اصلاح مشخصات پرسنلی خود می توانید با ورود به زیرسامانه “تخصیص کد پرسنلی و اصلاح مشخصات پرسنل”، اقدامات لازم را انجام دهید.

  • این بخش نیز مانند چند قسمت قبل، ابتدا باید به صفحه اصلی سایت وارد شده و بر روی آیکون مورد نظر کلیک نمایید.

همان طور که مشاهده می کنید در این صفحه “به منظور اصلاح مشخصات باید به سامانه اصلی مراجعه نمایید” عنوان شده که در این مقاله قبلا نحوه ورود به آن توضیح داده شده است اما برای دریافت دیگر خدمات می توانید مطابق روش زیر اقدام نمایید.

  • بر روی دکمه “ورود” کلیک کنید.

  • پس از ورود به صفحه جدید و تکمیل کادرهای مربوطه و کلیک بر روی دکمه “ورود” می توانید وارد زیرسامانه مورد نظر شده و از امکانات آن استفاده نمایید.

سامانه نقل و انتقالات و ماموریت ها

این سامانه به منظور نقل و انتقالات و ماموریت های کارکنان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در دسترس نمی باشد. لازم به ذکر است پس از راه اندازی مجدد و در دسترس قرار گرفتن این بخش، این مقاله به روز رسانی شده و روش ورود به آن نیز عنوان خواهد شد.

پایگاه اطلاعات پرسنلی

برای ورود به پایگاه اطلاعات پرسنلی می توانید از طریق زیر اقدام نمایید.

  • پس از ورود به صفحه اصلی سایت بر روی آیکون مربوطه که در تصویر مشخص شده است کلیک نمایید.

  •  پس از ورود به صفحه مورد نظر بر روی دکمه “ورود” کلیک نمایید.

  • نام کاربر” و “رمز” خود را وارد نمایید و سپس بر روی “ورود” کلیک کنید.

سامانه تخصیص و کنترل منابع انسانی

این سامانه به منظور تخصیص و کنترل منابع انسانی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در دسترس نمی باشد و پس از راه اندازی مجدد و در دسترس قرار گرفتن آن، این مقاله به روز رسانی خواهد شد و روش ورود به آن نیز عنوان خواهد شد.

سامانه درخواست کارت پرسنلی

این سامانه با هدف ارسال درخواست جهت اخذ کارت پرسنلی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در دسترس نمی باشد و پس از راه اندازی، تمامی اطلاعات مورد نیاز مرتبط با آن از همین طریق در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

سوالات متداول

1- آدرس سایت سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش چیست؟

برای ورود به این سامانه می بایست به نشانی اینترنتی hrm.medu.ir مراجعه کنید.

2- برای ورود به سایت سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای ورود باید نام کاربری و رمز عبور خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت نمایید.

3- هدف اصلی سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش چیست؟

هدف اصلی این سامانه خدمت رسانی به صورت غیر حضوری به کارکنان وزارت آموزش و پرورش و یکپارچگی زیرسامانه ها می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره