خانه مدارس سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت | h1.iehs.ir

سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت | h1.iehs.ir

سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت
سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت

دانش آموزان پیش از ثبت نام در بدو ورود به مدارس، لازم است به همراه والدین خود به پایگاه های سنجش مراجعه نموده و گواهی سلامت خود را دریافت نمایند چراکه درصورت عدم انجام این فرآیند، امکان تکمیل نام نویسی دانش آموزان وجود نخواهد داشت. با توجه به اهمیت بررسی وضعیت سلامت جسمانی نوآموزان پایه های پیش دبستانی و اول ابتدایی و همچنین به منظور جلوگیری از ازدحام و اتلاف وقت خانواده دانش آموزان در صف های طولانی پایگاه سنجش، سامانه نوبت دهی آنلاین به نشانی الکترونیکی h1.iehs.ir راه اندازی شده است. مدیران مدارس پس از ثبت نام دانش آموان با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور آن ها می توانند به سامانه مذکور مراجعه نموده و نوبت مراجعه دانش آموز به این پایگاه را دریافت کنند. لزم به ذک است که پس از تکمیل این فرآیند، نام نویسی دانش آموز نهایی خواهد شد.

لینک مستقیم ورود به سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت 

h1.iehs.ir

مدیران مدرسه طی فرآیند ثبت نام می توانند با مراجعه به سامانه پایگاه سنجش سلامت به نشانی h1.iehs.ir ، برای دانش آموزان در بدو ورود به مدارس جهت معاینه نوبت اخذ نمایند.

معرفی سامانه پایگاه سنجش سلامت

به تصمیم وزارت آموزش و پرورش، تمامی نوآموزان در بدو ورود به مدارس به منظور بررسی وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی ملزم به مراجعه به پایگاه های سلامت هستند. به همین منظور در زمانی که والدین دانش آموزان برای تکمیل ثبت نام فرزندانشان در مقاطع پیش دبستانی و اول ابتدایی به مدارس مراجعه می کنند می توانند نوبت خود به جهت مراجعه به پایگاه های فوق را از مدیر مدرسه اخذ نموده و پس مراجعه حضوری در موعد مقرر و تایید نهایی سلامت دانش آموز، فرآیند نام نویسی فرزند خود را تکیمل سازند.

لازم به ذکر است که ورود و نوبت گیری از سامانه h1.iehs.ir تنها با داشتن نام کاربری و رمز عبور میسر بوده که فقط شخص مدیر به این اطلاعات دسترسی دارد. از همین رو فقط مدیران مدرسه این امکان را دارند که وارد این سامانه شده و برای نوآموزان نوبت دریافت نمایند. امسال با امکانپذیر شدن ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان نیز سایت نوبت دهی سنجش نیز به سامانه یدا متصل شده است اما بهتر است بدانید فقط فرآیند نوبت دهی به صورت آنلاین بوده و باقی اقدامات به صورت حضوری می باشد.

سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت

پس از اخذ نوبت از مدیر مدرسه والدین به همراه فرزند خود، ملزم به مراجعه حضوری در موعد مقرر به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت در محل زندگی خود بوده که طی انجام معاینات، آزمایش های لازم و واکسیناسیون گواهی سلامت در قالب غربالگری اولیه به منظور تکمیل روند ثبت نام نوآموز به مدرسه و والدین اعلام می گردد.

نحوه ورود به سامانه پایگاه سنجش سلامت

همانطور که گفته شد این سامانه به منظور امکان نوبت دهی آنلاین معاینه نوآموزان طراحی و راه اندازی شده که از ازدحام و مراجعه حضوری والدین دانش آموزان به این پایگاه ها جلوگیری شود. ورود به سامانه مذکور ملزم به دسترسی به اطلاعاتی بوده که فقط کارکنان مدرسه به آن دسترسی دارند، بنابراین فقط مدیران مدرسه امکان نوبت گیری از این سامانه را خواهند داشت. البته باید به این نکته اشاره کرد که این روند تنها پس از پیش ثبت نام دانش آموز در سامانه سناد دوره ابتدایی یا سناد پیش دبستانی امکان پذیر می باشد. در ادامه به شرح نحوه ورود به سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش کشور می پردازیم:

  • ابتدا وارد سامانه سنجش سلامت به نشانی الکترونیکی h1.iehs.ir شوید.

سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت

  • در ادامه نام کاربری و رمز عبور دانش آموز را در کادرهای مربوطه در نموده و در انتها بر روی گزینه “login” کلیک کنید.

مرحله اول ورود به سامانه پایگاه سنجش سلامت

نحوه دریافت نوبت در سامانه پایگاه سنجش سلامت

وزارت آموزش و پرورش به منظور اطلاع از وضعیت سلامتی و امکان تحصیل دانش آموزان مرحله سنجش سلامت را پیش از تکمیل مراحل ثبت نام تعبیه کرده است. والدین پس از نوبت گیری توسط مدیر می بایست به همراه فرزند خود در موعد مقرر به نزدیک ترین پایگاه سلامت مراجعه کرده تا از وضعیت سلامتی فرزند خود مطلع شوند. مدیر مدرسه پس از ورود به سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی می تواند نوبت دانش آموز را طی مراحل زیر دریافت کند:

  • ابتدا به سامانه h1.iehs.ir مراجعه نموده و به آن ورود کنید.
  • سپس، لینک فعال “نوبت گیری” در سمت چپ صفحه را انتخاب نمایید.
  • در ادامه، کد ملی دانش آموز که در سامانه سناد ثبت شده را وارد کرده و دکمه “جستجو” را بفشارید.
  • در این مرحله، اطلاعات فردی و حیات والدین دانش آموز که در سامانه سناد ثبت شده نمایش داده می شود که پس از بررسی و تکمیل اطلاعات می بایست گزینه “تایید” را انتخاب نمایید.
  • در ادامه، اطلاعات خواسته در رابطه با دانش آموز و والدین را تکمیل نموده و بر روی گزینه “نوبت گیری بدو ورود” کلیک کنید.
  • سپس، تمامی پایگاه های موجود در منطقه مورد نظر نمایش داده می شود که به جهت ارجاع دانش آموز می بایست یکی از آن ها را انتخاب نمایید.
  • در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند می توانید تاریخ و ساعت مراجعه به مراکز را دریافت نموده و نسبت به پرینت نوبت صادر شده اقدام نمایید.

3 نکته مهمی که لازم است بدانید:

  • پس از انجام غربالگری حضوری در صورت نیاز و با تشخیص متخصص پایگاه کودک به منظور بررسی بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده می شود در غیر این صورت نتایج ناشی از سنجش در سامانه ثبت شده که والدین در این مرحله می توانند به منظور تکمیل ثبت نام به مدرسه مراجعه نمایند.
  • لازم به ذکر است که غربالگری دانش آموزان تنها در صورت دریافت نوبت و مراجعه در زمان مقرر شده امکان پذیر می باشد.
  • سنجش نوآموزان در دو مرحله پیش ثبت نام غیرحضوری و مراجعه حضوری به پایگاه های سلامت انجام می شود که طی آن کودکان را از جهات مختلف جسمانی مورد بررسی قرار می دهند.

 

سوالات متداول

1- نوبت دهی آنلاین از پایگاه سنجش سلامت از طریق چه سامانه ای امکان پذیر است؟

مدیر مدسه با مراجعه به سامانه h1.iehs.ir می توانند نوبت مراجعه دانش آموزان به این پایگاه را دریافت نمایند.

2- نحوه ورود به سامانه h1.iehs.ir به چه صورت است؟

راهنمای ورود مدیران مدارس به این سامانه در مقاله ذکر شده است.

3- دریافت نوبت از سامانه h1.iehs.ir در چه مرحله ای امکان پذیر می باشد؟

نوبت گیری از سامانه مذکور پس از پیش ثبت نام در سامانه سناد دانش آموزی انجام پذیر است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس