خانه سامانه و سایت سایت ثبت نام لاتاری 2024 | dvprogram.state.gov

سایت ثبت نام لاتاری 2024 | dvprogram.state.gov

لینک ورود به سایت ثبت نام لاتاری 2024
سایت ثبت نام لاتاری 2024

قرعه کشی لاتاری (Lottery) یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت سریع و آسان به آمریکا و دریافت مجوز اقامت این کشور می باشد، چرا که دولت آمریکا با برگزاری سالانه این فرآیند در تاریخ های مشخص به مردم سایر کشورها اجازه می دهد تا شانس خود را برای به دست آوردن گرین کارت آمریکا به صورت کاملا رایگان امتحان کنند.

فرآیند نام نویسی داوطلبان از جمله ثبت اطلاعات مورد نیاز، بارگذاری مدارک و… جهت شرکت در این قرعه کشی نیز بدون پرداخت هزینه و به صورت اینترنتی از طریق سایت اختصاصی آن انجام می پذیرد. همچنین تمامی متقاضیان ایرانی می توانند در لاتاری شرکت نمایند اما باید توجه کنند که، زبان سایت مذکور انگلیسی است و به همین دلیل بایستی تمامی اطلاعات لازم به زبان انگلیسی درج شود. جهت آشنایی با بخش های مختلف این سامانه تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام لاتاری 2024

dvprogram.state.gov

داوطلبان جهت ثبت نام در قرعه کشی لاتاری می بایست به سایت اختصاصی آن به نشانی dvprogram.state.gov مراجعه کنند.

معرفی سامانه ثبت نام لاتاری 2024

همان طور که اشاره شد، dvprogram.state.gov سایت اختصاصی ثبت نام لاتاری است که هر ساله در بازه زمانی مشخصی جهت انجام فرآیند نام نویسی فعال می شود و متقاضیان می توانند با وارد کردن مشخصات و ارائه مدارک لازم، شانس برنده شدن خود را جهت دریافت اقامت آمریکا امتحان کنند. البته لازم به ذکر است که نتایج قرعه کشی نیز در زمان مقرر از طریق همین سامانه قابل مشاهده می باشد.

با توجه به این که داشتن پاسپورت از سال گذشته به شرایط نام نویسی اضافه شده است، لازم است افراد مشخصات پاسپورت خود را نیز هنگام تکمیل فرم نام نویسی اینترنتی به ثبت برسانند. جالب است بدانید این امر باعث کاهش تعداد ثبت نامی ها شده و همین موضوع احتمال برنده شدن افراد را به طرز قابل توجهی بالا می برد. در ادامه قسمت های مختلف سایت برای شما شرح داده شده است.

معرفی سامانه ثبت نام لاتاری

  • شماره 1 (دستوالعمل های ثبت نام): از آن جایی که ممکن است افراد به دلیل عدم تکمیل صحیح فرم اینترنتی ورود به قرعه کشی لاتاری و یا ارسال بیش از یک فرم، رد صلاحیت شوند، بنابراین بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با مراجعه به این بخش و بررسی آن، از شرایط دقیق و اطلاعیه های مربوط به ویزا و ارائه درست فرم نام نویسی آگاه شوند.
  • شماره 2 (دستور العمل عکس): همان طور که می دانید، برای ثبت نام، داوطلبان می بایست عکس خود را مطابق با مندرجات و الزامات ذکر شده در سایت آپلود کنند، چرا که در صورت ارسال عکس نادرست، افراد رد صلاحیت می شوند. از این رو سایت لاتاری در این قسمت، نمونه هایی از عکس های صحیح متقاضیان و موارد لازم برای بارگذاری تصاویر را ارائه داده است.
  • شماره 3 (دسترسی به فرم ثبت نام): با کلیک بر روی این قسمت و درج کد امنیتی مربوطه، فرم اینترنتی ثبت نام لاتاری برای شما نمایان می شود که برای نام نویسی می بایست اطلاعات شخصی خود را به صورت دقیق و صحیح در کادرهای مورد نظر ثبت نمایید.
  • شماره 4 (بررسی وضعیت متقاضی): در صورتی که فرآیند نام نویسی در این قرعه کشی بزرگ را به انجام رسانده اید، می توانید در زمان مقرر پس از مراجعه به سامانه، با انتخاب قسمت “بررسی وضعیت متقاضی” و ثبت اطلاعات خواسته شده، نتایج خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید. 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

توجه داشته باشید که انجام این فرآیند از طریق سایت dvprogram.state.gov کاملا رایگان بوده و هیچ گونه هزینه ای از شما بابت این امر دریافت نمی شود. البته شرکت ها و نهادهایی وجود دارند که، با دریافت مبلغی پروسه نام نویسی را برای شما انجام می دهند. روندی که می بایست بدین منظور پشت سر بگذارید به ترتیب زیر می باشد.

پیش از شروع مراحل ثبت نام از به روز بودن مرورگر خود اطمینان حاصل کنید چرا که مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر ممکن است باعث بروز مشکلات و نارسایی هایی در حین انجام فرآیند ثبت نام شوند.

  • مراجعه به سایت اصلی ثبت نام لاتاری به آدرس dvprogram.state.gov و کلیک روی گزینه “Begin Entry”

مرحله اول ثبت نام لاتاری

  • وارد نمودن کد امنیتی موجود را در کادر نشان داده شده و فشردن گزینه “submit” جهت آغاز فرآیند نام نویسی

مرحله دوم ثبت نام لاتاری

  • وارد نمودن نام و نام خانوادگی و مشخص کردن جنسیت 

محله سوم ثبت نام لاتاری

  • درج اطلاعات مربوط به تولد از قبیل تاریخ و شهر (چنانچه جزو کشورهای مجاز به ثبت نام در لاتاری 2024 هستید، در بخش شماره 6 گزینه yes را فعال و در غیر این صورت گزینه no را انتخاب کنید.)

مرحله چهارم ثبت نام لاتاری

  • وارد نمودن اطلاعات پاسپورت به صورت دقیق و همچنین آپلود عکس، سپس وارد نمودن آدرس پستی به همراه شماره تماس و ایمیل به صورت دقیق در صفحه زیر

مرحله پنجم ثبت نام لاتاری

  • مشخص نمودن اطلاعات تحصیلی مطابق آخرین مقطع و همچنین وضعیت تاهل 

مرحله ششم ثبت نام لاتاری

در نهایت نیز بخش های مربوط به اطلاعات تحصیلی و وضعیت تأهل و فرزندان خود را به ثبت برسانید. این قسمت از فرآیند ثبت نام لاتاری، شما را ملزم می دارد تا بالاترین مدرک تحصیلی خود را از میان گزینه های موجود انتخاب نموده و سپس وضعیت خود را از لحاظ تأهل و یا تجرد مشخص کنید. در بخش بعد، سیستم از شما اطلاعات کامل و دقیق همسر و فرزندانتان (در صورت وجود) را می خواهد.

توجه داشته باشید که زبان سایت مذکور انگلیسی می باشد و کاربران باید تمام اطلاعات لازم را به زبان انگلیسی وارد کنند. به همین سبب کسانی که با این زبان آشنایی کافی ندارند، ممکن است در مراحل نام نویسی دچار اشتباه شوند.

پس از اتمام ثبت نام نیز سایت یک کد تایید که شامل digital signature و confirmation no است را برای شما ارسال می کند که لازم است این اطلاعات را تا زمان دریافت نتایج، نزد خود نگه داری نمایید.

در هنگام پر کردن فرم ثبت نام لاتاری باید دقت لازم را داشته باشید که تمامی اطلاعات ورودی را به درستی وارد نمایید زیرا در صورت کوچکترین اشتباه دیگر امکان ویرایش را نخواهید داشت. متقاضیان لاتاری توجه نمایند که جهت نام نویسی تنها می توانند یک فرم پر کنند و در صورت ایجاد دو فرم از یک شخص هر دو ثبت نام باطل به حساب می آید.

سوالات متداول

1- داوطلبان چگونه می توانند نسبت به ثبت نام لاتاری 2024 اقدام کنند؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سامانه dvprogram.state.gov صورت می پذیرد.

2- آیا متقاضیان ایرانی هم می توانند از طریق سایت ثبت نام لاتاری 2024 در این قرعه کشی شرکت کنند؟

بله، این امکان برای تمامی داوطلبان ایرانی نیز وجود دارد.

3- آیا نیازی به بارگذاری مدارک در سایت ثبت نام لاتاری 2024 وجود دارد؟

بله، شما می بایست عکس پرسنلی خود را هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. مینا

    سلام
    باید حتما در زمان ثبت نام پاسپورت داشته باشیم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شرایط ثبت نام لاتاری، داشتن مدرک پاسپورت الزامی است.

دریافت مشاوره