خانه سامانه و سایت سایت سازمان نظام پزشکی | irimc.org

سایت سازمان نظام پزشکی | irimc.org

لینک مستقیم ورود به سایت نظام پزشکی
سایت سازمان نظام پزشکی

از آن جا که امور پزشکی و پیراپزشکی همواره از اهمیت ویژه ای در زندگی عموم مردم برخوردار است، اطلاعات این حوزه بایستی شفاف، به روز و در دسترس باشد. علاوه بر این با افزایش روزافزون تعداد پزشکان و پیراپزشکان، نیاز به خدمات غیرحضوری و تحت وب و ایجاد امکان شناخت آن ها، بیش از پیش احساس می شود.

سایت نظام پزشکی کشور به آدرس irimc.org ضمن گرد هم آوردن جامعه پزشکی و خدمت رسانی واحد به آن ها، در صدد ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی مفید در این حوزه، برای تمام افراد است و اهداف این سازمان ارتقای سطح دانش پزشکی و پزشکان و پیراپزشکان، حمایت از اعضای زیرمجموعه خود، حمایت از حقوق بیماران، ایجاد روابط سازنده میان حرف پزشکی و سازمان های دیگر می باشد.

لینک مستقیم ورود به سایت نظام پزشکی

صفحه اصلی سایت

 

سایت نظام پزشکی کشور به آدرس irimc.org یک سامانه همگانی برای ارائه خدمات متنوع هم به جامعه پزشکی و هم به عموم مردم می باشد.

معرفی سایت نظام پزشکی کشور

سایت نظام پزشکی کشور به آدرس irimc.org یک سایت جامع برای خدمت رسانی به کلیه اقشار جامعه اعم از پزشک و پیراپزشک و مردم عادی است که در جهت قوانین انتشار و دسترسی به اطلاعات مصوب مجلس ایجاد شده است. این سایت امکان این را می دهد تا افراد در جریان اطلاعات، اخبار و اطلاعیه های پیرامون سازمان نظام پزشکی قرار گرفته و یک پل ارتباطی میان مردم و جامعه پزشکی باشد. سایت مورد نظر دارای امکانات بسیاری است که در ادامه به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی سایت نظام پزشکی

 

 

  • شماره ۱: کارکنان سازمان و افراد شاغل در حرفه های پزشکی که تحت شرایط خاصی به عضویت سازمان نظام پزشکی درآمده اند، می توانند از قسمت “ورود اعضا” وارد سایت شوند.
  • شماره ۲: قسمت “خدمات” یک ستون از خدمات ارائه شده توسط سایت به جامعه پزشکی و عموم مردم است که در ادامه به صورت جزئی و جداگانه هر خدمت را شرح می دهیم.
  • شماره ۳: هرگونه اطلاعاتی که در مورد تاسیس سازمان، اهداف و اعضای هیئت های آن باید بدانید، در قسمت “درباره ما” توضیح داده شده است.
  • شماره ۴: در ستون وسط صفحه اصلی سایت قسمت اخبار را مشاهده می کنید که از طریق آن اخبار به روز، مصاحبه ها و اتفاقات جدید خبررسانی می شوند.
  • شماره ۵: یک زبانه جداگانه برای ورود اعضا تدارک دیده شده است که قسمت “پورتال فردی پزشک” نام دارد و با کلیک بر روی آن به همان صفحه هدایت خواهید شد.
  • شماره ۶: سایت نظام پزشکی این امکان را به شما می دهد که افراد دارای عضویت سازمان و دارای پروانه طبابت را از طریق جستجوی نام و تخصص پزشک بشناسید. افراد عادی می توانند برای مشاهده و تایید اعضای حرفه ای جامعه پزشکی به منوی “جستجوی پزشک” وارد شده و موارد مورد درخواست را درج کنند تا اطلاعات وی را مشاهده نمایند.

هم چنین در زبانه فهرست اعضا، آمار تعداد اعضای سازمان نظام پزشکی به تفکیک استان و شهر قابل مشاهده می باشد.

جستجوی اعضا
جستجوی اعضا
  • شماره ۷: سایت نظام پزشکی به طور مداوم آمار اعضای خود را به روز رسانی می نماید و در قسمت “سامانه آمار” به تفکیک تخصص، جنسیت و… در دسترس عموم قرار می دهد.
  • شماره ۸: اطلاعیه کنفرانس ها، دوره های مختلف و کنگره های مرتبط با سازمان در قسمت “همایش ها” قابل مشاهده می باشند.
  • بخش های دیگری نظیر فیلم و صوت و گزارش های تصویری، در منوی سمت چپ که برای اشاره فلش در تصویر جای نگرفته اند نیز اطلاعات تصویری از این همایش ها را در اختیار سایرین قرار می دهند.
  • شماره ۹: این قسمت جهت ثبت درخواست مجوز برای تبلیغات امور پزشکی و کالاهای پزشکی و پروانه کار و طبابت بوده که شامل دو قسمت می باشد.

صدور/ تمدید پروانه طبابت یا دفترکار

پزشکان، فارغ التحصیلان رشته رشته دندانپزشکی و سایر افراد جامعه پزشکی که صلاحیت طبابت آن ها تایید شده است می توانند برای گرفتن مجوز تاسیس مطب، پروانه کار یا موسسه پزشکی یا تمدید هرکدام از آن ها از سایت نظام پزشکی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که انجام هرگونه فعالیت این افراد در تمامی موسسات پزشکی بدون پروانه طبابت از سازمان نظام پزشکی غیرمجاز خواهد بود و پیگرد قانونی دارد.

برای صدور پروانه از قسمت مجوز تبلیغات پزشکی در منوی سمت چپ صفحه اصلی، وارد صفحه می شوید که با کلیک بر روی تبلیغات امور پزشکی صفحه صدور / تمدید آنلاین پروانه طبابت یا دفتر کار باز شده و می توانید با مطالعه مطالب راهنما از منوی سمت راست، اقدام به تکمیل فرم ها و ثبت درخواست خود نمایید.

اخذ مجوز تبلیغات کالاهای سلامت محور

طبق اعلام سایت نظام پزشکی به استناد ماده 1 دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی امور پزشکی و تبلیغات و انتشار آگهی های دارویی، موارد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی (موضوع بند ب ماده 3 از فصل دوم قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 25 فروردین ماه سال 83 جلس شورای اسلامی) کلیه مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، دارو، مواد اولیه، ملزومات داروئی و مکمل ها و تجهیزات پزشکی مشمول دریافت مجوز تبلیغات می باشند.

سایر امکانات سایت نظام پزشکی

آموزش سلامت همگانی

این بخش از سایت یک بخش همگانی برای اطلاع رسانی در زمینه بهداشت می باشد و شامل بنرهایی با موضوعات سلامت عمومی جامعه، اطلاعات خلاصه، مفید و کاربردی در اختیار عموم مردم قرار می دهد. سایر خدمات سایت مانند نشریه ها، گزارش های تصویری، فیلم و صوت و .. تماما برای اطلاع رسانی اخبار و وقایع مربوط به سازمان، به عموم طراحی شده اند.

درخواست امضا الکترونیک

با توجه به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا بسیاری از امور تحت وب و به صورت الکترونیک انجام می گیرد، اعضای سازمان می توانند از طریق سایت برای خود درخواست امضای الکترونیک دهند تا در صورت لزوم بتوانند از آن در سامانه های الکترونیکی استفاده نمایند.

دریافت تسهیلات ویژه

برای درخواست وام های ویژه اعضای سازمان نظام پزشکی و حتی خانواده درجه یک ایشان می توان از طریق سایت و قسمت “صندوق تعاون و رفاه” اقدام کرد. همچنین قابلیت درخواست بیمه تکمیلی، بیمه تامین اجتماعی و خرید تجهیزات دفاع شخصی نیز در سایت وجود دارد.

دریافت گواهی گوداستندینگ

گوداستندینگ گواهی می دهد که فرد سوابق پزشکی سالمی در گذشته داشته و سوء پیشینه شغلی ندارد. برای دریافت این گواهی نیز افراد جامعه پزشکی از قسمت گوداستندینگ در سمت راست صفخه اصلی وارد شده و ضمن مطالعه تمام موارد موردنیاز، در صورت لزوم برای دریافت آن اقدام می نمایند.

نحوه ورود به سایت نظام پزشکی

سازمان نظام پزشکی کشور یک سازمان متشکل از 340 هزار پزشک و پیراپزشک کشور است که همگی طی شرایط ویژه ای به عضویت آن درآمده و از تسهیلات و امکانات این سازمان بهره می برند. افراد فارغ التحصیل حرفه های پزشکی برای عضویت در سازمان، پیش از هرچیز باید شماره و کارت نظام پزشکی دریافت نموده و سپس با آن شماره به راحتی وارد سایت سازمان شده و از امکانات آن استفاده کنند.

نحوه عضویت در سایت نظام پزشکی از طریق دریافت شماره نظام پزشکی

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی پس از اتمام دوره تحصیل خود از سمت وزارت بهداشت تاییدیه تحصیلی دریافت می نمایند. پس گام اول برای دریافت شماره، اطمینان از صدور تاییدیه تحصیلی می باشد. با ورود به پورتال دانش آموختگان وزارت بهداشت و آموزش پرشکی کشور به آدرس medicalportal.behdasht.gov.ir و وارد کردن کدملی و اطلاعات تحصیلی، از وجود تاییدیه تحصیلی خود اطمینان حاصل کنید. سپس با در دست داشتن مدارک زیر برای ثبت نام به نزدیکترین شعبه نظام پزشکی در شهر خود مراجعه نمایند.

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • یک قطعه عکس رنگی جدید
  • کارت بانکی عضو شتاب

پس از انجام امور لازم، در حداقل زمان ممکن شماره و کارت نظام برای آن ها فراهم خواهد شد. افراد با دریافت این شماره، قادر خواهند بود از طریق لینک های مورد نظر وارد سایت شوند.

نحوه ورود به سایت نظام پزشکی

  • با وارد کردن آدرس سایت irimc.org یا جستجوی عبارت سایت نظام پزشکی در موتور جستجوی گوگل و کلیک بر روی سایت، صفحه اول به نمایش در می آید. با کلیک بر روی قسمت “ورود اعضا” در بالا سمت چپ، وارد صفحه ورود اعضا و کارکنان خواهید شد.

 

وزود اعضا

  • ورود به سایت برای دو گروه امکان پذیر است که اول برای جامعه پزشکان و پیراپزشکان و دوم برای کارکنان سازمان نظام پزشکی می باشد.

ورود اعضای سازمان نظام پزشکی

  • گروه اول شاغلین حرفه های پزشکی که از طریق زبانه اعضا، با وارد کردن تخصص و شماره نظام پزشکی خود وارد می شوند.

  1. سپس با فشردن عبارت “دریافت رمز پویا”، یک رمز یکبار مصرف به شماره همراه فرستاده شده که با آن می توانید وارد سایت شوید.
  2. اگر تلفن همراه در دسترس شما نیست و ایمیل فعال خود را قبلا به سازمان اعلام کرده اید، می توانید با کلیک بر روی گزینه “دریافت رمز پویا از ایمیل”، کد اعتبارسنجی ایمیل شده را وارد و داخل سایت شوند.
  3. یک راه دیگر نیز استفاده از نرم افزار احراز هویت (OTP) است که باید آن را از قبل فعال کرده باشید.

ورود کارکنان سازمان نظام پزشکی

  • گروه دوم از زبانه کارکنان، با پر کردن قسمت های نام کاربری و رمز عبور در کادرهای مربوطه و فشردن گزینه “ورود به سامانه” می توانند وارد سایت شده و امور مورد نظر خود را به انجام برسانند.

  • درصورتی که کارکنان مایل باشند رمز عبور خود را تغییر دهند، از قسمت “ارسال پیامک حاوی رمز جدید” با وارد کردن نام کاربری، گذرواژه جدید به تلفن همراه ایشان ارسال می گردد.

 

سوالات متداول

1- سایت سازمان نظام پزشکی کشور چه امکاناتی دارد؟

مواردی چون اخذ پروانه مطب و تمدید آن، دریافت امضای الکترونیک، جستجوی پزشک از جمله امکانات این سامانه هستند.

2- نحوه ورود به سایت نظام پزشکی چگونه است؟

از طریق آدرس irimc.org و گزینه ورود اعضا می توانید صبطق راهنمای تصویری موجود در این مقاله به سایت مذکور دسترسی داشته باشید.

3- برای ورود به سایت نظام پزشکی چه اطلاعاتی موزد نیاز است؟

پزشکان و پیراپزشکان برای ورود به سایت نیاز به شماره نظام پزشکی خود دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره