خانه سامانه و سایت ورود به سایت سیویلیکا | Civilica.com

ورود به سایت سیویلیکا | Civilica.com

سایت سیوبلیکا
سایت سیوبلیکا

سیویلیکا یک منبع داخلی در قالب وب سایت بوده که تمامی مقالات و پژوهش نامه های ایرانی را در خود جای داده است. این وب سایت به همه رشته های علوم اختصاص داده شده که به منظور متمرکزسازی تمامی مطالب ارزشمند دانشمندان ایرانی و در در اختیار گذاشتن آن ها به جهت استفاده دانش آموختگان مقاطع تکمیلی برای پایانامه ها و… طراحی و راه اندازی شده است.این مرجع علاوه بر مقالات فوق الذکر، تمامی اسناد و مقالات همایش و کنفرانس های داخل کشور را نیز درخود جای داده به همین منظور بسیاری از دانشگاه ها و کنگره های ایران، آن را به عنوان پایگاهی تخصصی معرفی می کنند.

✅ لینک مستقیم ورود به سایت سیوبلیکا

Civilica.com

سایت سیویلیکا به نشانی Civilica.com به عنوان مرجعی برای تمامی مقالات علمی شناخته شده است.

معرفی سایت سیوبلیکا

سایت سیویلیکا که از در سال 1384 راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرد، به عنوان مبنعی برای مقالات تمامی علوم می باشد که مقالات آن در چهار دسته علوم فیزیک و مهندسی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و علوم سلامت قرار داده شده است. امروزه با فراهم کردن امکان دسترسی به مقالات این وب سایت توسط بیش از 120 دانشگاه و مراکز علمی داخل کشور، تمامی دانش آموختگان این مراکز می توانند با چند کلیک به راحتی به این مطالب باارزش دسترسی داشته و در جهت تکمیل پژوهش و پایان نامه های خود از این منبع موثق استفاده نمایند.

با وجود اینکه امکان دسترسی به قسمت جستجو و مشاهده چکیده مطالب برای عموم به صورت رایگان بوده اما دسترسی به اصل مقالات تنها با خریدن اشترک یا پداخت هزینه امکان پذیر می باشد. دانش آموختگان مراکز عضو شده در این سایت به صورت خودکار اجازه دسترسی به نسخه اصلی مقالات را داشته اما سایرین تنها با خریدن اشتراک یا پرداخت وجه تک مقاله می توانند اصل مقالات را مشاهده و دریافت نمایند. در ادامه به صورت تصویری به معرفی قسمت های مختلف این وب سایت می پردازیم.

بخش اول معرفی سایت سیولیکا

بخش 1

در این قسمت، با درج عنوان در کادر جستجو می توانید مقاله خود را یافته و آن را مشاهده و دانلود نمایید. همچنین با انتخاب آیکون جستجو پیشرفته و تکمیل کردن کادرها با اطلاعات مناسب این امکان را دارید که به صورت تخصصی تر مقالات مدنظر خود را بیابید.

بخش 2

در این منو چند آیکون وجود دارد که عملکردهای مختلفی دارند:

  • مقالات فارسی: با انتخاب این گزینه می توانید مقاله مورد نظر خود را از میان مقالات فارسی جستجو نمایید
  • مقالات ISI: در این بخش این امکان به کاربران داده شده تا مقالات انگلیسی زبان مورد نظر خود را یافته و دانلود نمایند.
  • کنفرانس های ایران: با کلیک بر روی این گزینه می توانید تمامی کنفرانس های ملی و بین المللی را طبق دسته بندی سالانه مشاهده نمایید.
  • ژورنال ها و مجلات: در این بخش مجموعه ای از جدیدترین مجلات داخلی و خارجی به جهت دسترسی و مشاهده تمامی کاربران تعبیه شده است.
  • جلسات علمی: در این قسمت انواع سخنرانی ها و جلسان علمی مختلف در زمینه های تمامی علوم قابل بررسی و مشاهده می باشد.

بخش 3

با کلیک بر روی این قسمت، می توانید در وب سایت عضو شده یا در صورت عضو بودن می توانید وارد صفحه شخصی خود شوید.

بخش 4

در این اسلایدها تمامی کنفرانس های پیشرو که در آینده نزدیک برگزار می شود اطلاع رسانی شده که با کلیک بر روی هر بخش می توانید تاریخ برگزاری و دیگر جزئیات مربوط به آن را مشاهده نمایید.

بخش 5

همانطور که از عنوانش پیداست به منظور اعلام تعدا اسناد علمی، کنفرانس های برگزار شده، رزومه های ثبت شده و مراکز علمی موجود در سایت تعبیه شده است.

بخش دوم معرفی سایت سیولیکا

بخش 6

در این بخش، اخبار روز از کنفرانس و ژورنال ها در دسترس مراجعه کنندگان قرار گرفته که با کلیک بر روی هرکدام می توانند چکیده و جزئیات آن را مشاهده و بررسی نمایند.

بخش 7

کاربران با کلیک بر روی این قسمت می توانند رزومه مربوط به خود را در وب سایت آپلود نمایند. در قسمت بالای آیکون اشاره شده در تصویر تعدادی از جدیدترین فایل های رزومه بارگذری شده در صفحه قابل مشاهده می باشد.

بخش سوم معرفی سایت سیولیکا

بخش 8

در این بخش، تمامی ژورنال هایی که به تازگی منتشر شده بر حسب دوره و شماره نمایش داده می شود که کاربران با کلیک بر روی هرکدام می توانند جزئیات را مشاهده کنند.

اهداف راه اندازی سایت سیوبلیکا

همانطور که گفته شد سیویلیکا یکی از مهم ترین و گسترده ترین مراجع علمی در داخل کشور بوده که این وب سایت نیز مانند اغلب سایت های دیگر بی هدف طراحی و برنامه ریزی نشده است و دارای چشم انداز و اهدافی می باشد. در ادامه به مهم ترین دلایل و اهداف طراحی و راه اندازی این صفحه وب می پردازیم.

  • جلوگیری از پراکنده شده مقالات دانشمندان ایرانی
  • گسترش علم با ارائه مقالات علمی برای دانش آموختگان
  • ارزشگذاری و امتیازدهی به مطالب و مقالات علمی
  • اشتراک گذاری پژوهش نامه های علمی با عموم مردم
  • جلوگیری از مقاله نویسی با عنواین تکراری
  • ارائه تمامی مقالات کنفرانس های برگزار شده و ژورنال ها
  • دانلود مقالات به منظور تکمیل پایان نامه ها
  • مشاهده و دسترسی به محتویات کنفرانس و سمینار های داخلی
  • ارائه کتاب های زبان اصلی

نحوه ورود به سایت سیوبلیکا

همه افراد اعمم از دانش آموزان و دانشجویان به منظور استفاده از امکانات وب سایت سیویلیکا می بایست در آن عضو شده و حساب کاربری تشکیل دهند. از آن جایی که تعداد مراجعه کنندگان به این وب بالا بوده، فرآیند ثبت نام نیز به صورت کاملا رایگان انجام می شود. مراجعه کنندگان می توانند با استفاده از مراحل زیر پروفایلی مختص به خود در این وب سایت ایجاد نمانید.

  • وارد سایت سیویلیکا به آدرس اینترنتی Civilica.com شده و گزینه “ثبت نام/ورود” در قسمت بالا سمت چپ صفحه تعبیه شده را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد، اگر حساب دارید شماره تلفن و رمز عبور را در کادر های مربوطه وارد نمایید در غیر این صورت بر روی عبارت “حساب کاربری ندارید؟” کلیک کنید.
  • سپس، شماره همراه خود را در کادر درج نموده آیکون “ارسال کد تایید” را بفشارید.
  • در ادامه، اطلاعات خواسته شده اعم از نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه خود را در کادر های مربوطه درج کرده و بر روی دکمه “ثبت نام در سیویلیکا ضربه بزنید.
  • در ادامه پروفایل شما نمایان خواهد شد که می توانید نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و همچنین واریز وجه به حساب خود در این قسمت اقدام نمایید.

نحوه جستجو مقالات در سایت سیویلیکا

به منظور دسترسی و مشاهده مقالات موجود در وب سایت سیویلیکا می بایست با نحوه جستجو مقالات در این صفحه آشنایی کامل داشته باشید. راه های سرچ مقالات و پژوهش نامه ها در این سایت از دو طریق جستجوی ساده و پیشرفته امکانپذیر بوده که در ادامه به نحوه هرکدام می پردازیم.

جستجوی ساده

در جستجوی ساده تنها با استفاه از یک فیلد می توان مقاله مورد نظر را سرچ کرد که این جستجو برای عموم مراجعه کنندگان امکان پذیر بوده که همه عناوین مقالات موجود در این صفحه طی مراحل زیر انجام می شود:

  1. ورود به سایت Civilica.com
  2. درج عنوان در کادر جستجو
  3. مشاهده نتایج

جستجوی پیشرفته

برخلاف جستجوی ساده که فقط دارای ک فیلد بود، این بخش از فیلدهای متعدد با عنواین گوناگون تشکیل شده است. جستجوی پیشرفته به صورت تخصصی تر بوده و به شکلی که در ادامه شرح داده شده می توانید به مقالات فارسی مورد نظر خود را دانلود نمایید.

  • ابتدا وارد صفحه Civilica.com شوید.
  • در قسمت بالای صفحه کنار فیلد جستجوی ساده آیکون “جستجوی پیشرفته” را انتخاب نمایید.در این مرحله، به 4 طریق با استفاده از تکمیل هریک از کادر ها می توانید مقاله را یافت کنید:
  1. عنوان مقاله: با درج نام مقاله مورد نظر در این کادر آن را بیابید.
  2. کلمات کلیدی: با استفاده از کلمات مرتبط به موضوع مقاله می توانید تمامی مقاله مربوطه را مشاهده نمایید.
  3. خلاصه مقاله: خلاصه ای از موضوع مطلب مورد نظر نوشته و جستجو کنید.
  4. نویسنده: با درج نام نویسنده تمامی مقالات وی برای شما نمایان می شود.
  5. سپس، در صورت تمایل می توانید موضوعات مقاله را دسته بندی و نوع نتایج را مشخص نمایید.
  6. با تیک دار کردن عبارت “جستجو بدون در نظر گرفتن جایگاه کلمات” عبارات درج شده توسط شما در کادرهای فوق الذکر در تمامی متن مقالات جستجو می شود.
  7. در ادامه این امکان را دارید که سال انتشار مقالات را به ادوار مورد نظر خود محدود سازید.
  • پس از تکمیل فرم، دکمه “جستجو” را بفشارید. در انتها مقالات با اطلاعات درج شده توسط شما نمایان خواهد شد.

جستجوی مقالات ISI

مقالات بین المللی فارسی و انگلیسی موجود در صفحه سیویلیکا طی مراح زیر قابل مشاهده می باشد.

  • وارد صفحه Civilica.com شده و گزینه “مقالات ISI” را در منوی بالای صفحه انتخاب نمایید.
  • در ادامه، بخشی از عنوان مقاله یا کد DOI مقاله مورد نظر خود را در کادر “جستجوی عبارت انگلیسی” نوشته و با انتخاب دسته منابع و تعیین سال انتشار گزینه “جستجوی منابع علمی خارجی” را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که اگر قصد سرچ مقاله با کد DOI را دارید می بایست بر روی آیکون “جستجوی مقاله بر اساس DOI” را انتخاب کنید.

دانلود مقاله از سایت سیویلیکا

دسترسی به مقالات این وب ملزم به پرداخت هزینه بوده اما در مواقعی نیز امکان دسترسی به مقالات به صورت کاملا رایگان نیز وجود دارد که در ادامه می خواهیم به نحوه دریافت مقالات به صورت رایگان و پولی بپردازیم:

نحوه دانلود پولی مقالات

همانطور که گفته شد، امکان دریافت اصل مقالات برای عموم بدون پرداخت هزینه آن مگر در موراد خاص وجود ندارد به این منظور که اکثر مراجعه کنندگان فقط در صورت پرداخت هزینه و خرید مقاله می توانند ب تمام آن دست یابند. بنابراین در ادامه می خواهیم به نحوه دانلود مقالات و پرداخت قیمت آن بپردازیم:

  • ابتدا وارد سایت Civilica.com شده و عنوان مورد نظر خود را طی مراحل فوق الذکر جستجو نمایید.
  • در انتهای جستجو مقالاتی متناسب به عنوان شما نمایان می شود که می بایست مطلب مورد نظر خود را در میان آن ها بیابید.
  • سپس، بر روی آیکون “مشاهده و دریافت مقاله” کلیک نموده و پس از پرداخت هزینه آن می توانید پی دی اف اصل مقاله را دریافت نمایید.

نحوه دانلود رایگان مقاله

همانطور که اذعان شد، چکیده تمامی مقالات ثبت شده در سیویلیکا به صورت رایگان برای تمامی کاربران قابل مشاهده بوده اما دریافت مقالات موجود در این صفحه به صورت جامع، پولی بوده و کاربران به منظور دسترسی به اصل مقالات ملزم به پرداخت هزینه آن می باشند. تنها اعضای برخی از سازمان ها و دانشگاه ها و همچنین افرادی که اشتراک سایت را دارند امکان دسترسی رایگان به اصل مقالات را خواهند داشت. اعضای دانشگاه ها و سازمان هایی که اشتراک سایت را دریافت کرده باشند می توانند از دو طریق به مقالات به طور رایگان دسترسی داشته باشند:

  • عضویت در کتابخانه: در برخی از اعضاء که امکان دسترسی رایگان را ندارند می توانند با مراجعه به کتابخانه دانشگاه خود به مقالات دسترسی داشته باشند.
  • دسترسی به مقالات با IP: در صورتی که سازمان یا مرکز علمی شما از اعضای IP این سایت باشند به محض ورود به سایت می توانید نام سازمان را در بالای صفحه مشاهده نمایید. در این صورت با وارد کردن یک آدرس ایمیل معتبر می توانید لینک دانلود مقالات را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که دانلود مقاله از طریق لینک دریافت شده تنها از طریق IP سازمان امکان پذیر می باشد.

 

سوالات متداول

1- سایت سیویلیکا به چه منظور راه اندازی شده است؟

این سایت به منظور ارائه تمامی مقالات علمی دانشمندان ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

2- نحوه جستجوی مقالات در سایت سیویلیکا به چه صورت می باشد؟

سرچ مقالات در این صفحه به دو صورت ساده و پیشرفته بوده که در مقاله شرح داده شده است.

3- دانلود رایگان مقالات به چه صورت است؟

تمامی مقالات تنها برای اعضای برخی از سازمان ها و دانشگاه ها و همچنین کسانی که اشتراک سایت را دریافت کردند رایگان می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره