خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه سرنوشت مشمولان سربازی با تاخیر در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

سرنوشت مشمولان سربازی با تاخیر در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

سرنوشت مشمولان سربازی با تاخیر در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

شرایط مشمولان نظام وظیفه نیز با توجه به تاخیری که در اعلام نتایج نهایی کنکور به وجود آمده، شامل تغییراتی خواهد شد.

سرنوشت مشمولان سربازی با تاخیر در اعلام نتایج کنکور 1402

با توجه به تاخیر سازمان سنجش کشور در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲، سوالاتی در خصوص وضعیت مشمولان نظام وظیفه ایجاد شده که رئیس نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان زنجان به برخی از موارد در این خصوص اشاره کردند که شامل موارد زیر می باشد.

  • به گفته ایشان: مهلت معرفی همه مشمولانی که فارغ‌ التحصیلان پایه دوازدهم خرداد و شهریور ماه سال 1401 هستند ، با توجه به تبصره 1 ماده 2 آیین‌نامه اجرایی معافیت تحصیلی، حداکثر تا پایان شهریورماه 1402 بوده که باید نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام می کردند ولی به دلیل شرایط ایجاد شده، این بازه زمانی به مدت یک ماه و تا تاریخ آخر مهرماه ۱۴۰۲ تمدید می شود.
  • وی تاکید کردند که در صورت قبولی مشمولان در کنکور و پذیرش در دانشگاه های کشور، می توانند از شرایط معافیت تحصیلی استفاده و ادامه تحصیل دهند. ولی کسانی که قبول نشده اند باید تا آخر مهر ماه 1402 نسبت به وضعیت خدمت خود اقدامات لازم را انجام دهند.
  • به گفته وی، کسانی که در دانشگاه پذیرفته و شروع سال تحصیلی آنها از بهمن ماه ۱۴۰۲ است، می توانند بعد از دریافت برگ اعزام بدون غیبت با ارائه کردن گواهی قبولی در دانشگاه، اقدام به تمدید تاریخ اعزام که در روزهای آینده اعلام می شود، بهره‌مند خواهند شد. این افراد در صورت اعزام به خدمت، با داشتن شرایط قانونی می توانند از ادامه خدمت ترخیص شوند.
  • مشمولانی که فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور سال 1401 بوده و دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت به تاریخ یکم مهرماه یا یکم آبان‌ماه 1402 هستند، می توانند با ارائه گواهی مجاز به انتخاب رشته خود (سازمان سنجش یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد) و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، نسبت به ثبت درخواست تمدید خود تا یکم آذر ماه ۱۴۰۲، اقدامات لازم را انجام دهند.
  • رئیس نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان زنجان در انتها نیز برای کسب اطلاعات بیشتر مشمولان در این زمینه تاکید کردند که وارد سامانه اطلاع‌ رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه