خانه تحصیل در خارج شرایط تحصیل در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش
شرایط تحصیل در اتریش
اگر قصد تحصیل در دانشگاهی غیر از دانشگاه های داخل کشور را دارید و حتی اگر در این خصوص هنوز شروع به تحقیقات نکرده اید و اطلاع خاصی هم ندارید با این وجود، به احتمال فراوان می دانید که کشور اتریش یکی از بهترین نقاط دنیا برای ادامه تحصیل از هر نظر می باشد. اتریش کشوری در قلب قاره اروپا و در محاصره رشته کوه های زیبای آلپ با برخورداری از بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه های جهان یکی از قطب های آموزشی دنیا به حساب می آید و مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای این کشور در بین دانش آموختگان سرتاسر دنیا شناخته شده هستند. کشور اتریش از گذشته های دور به عنوان مهد هنر و موسیقی جهان شناخته می شود و دارای فرهنگ کهن و غنی اروپایی است.

اگر در زمینه هنر و موسیقی فعالیت می کنید بهتر است بدانید بهترین دانشگاه های هنر دنیا در کشور اتریش می باشند و بهترین اساتید دنیا در این دانشگاه ها تدریس می کنند. دارا بودن رتبه پنجم بهترین شهر دانشجویی دنیا در سال ۲۰۱۲ هر تائیدی بر بالا بودن کیفیت تحصیل در اتریش می باشد. این کشور با داشتن دانشگاه های ممتاز اروپا و جهان با رتبه های زیر ۱۰۰ و برخورداری از سطح بالای کیفیت و رفاه اجتماعی یکی از گزینه های هیجان انگیز برای ادامه تحصیل و زندگی می باشد. مزیت دیگر در این خصوص هزینه تحصیل در اتریش می باشد زیرا تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش تقریبا رایگان است. تدریس در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی می باشد و البته در بسیاری رشته ها و به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانید به زبان انگلیسی تحصیل نمائید.

دانشگاه های کشور اتریش

کشور اتریش حدوداً دارای ۲۱ مرکز عالی آموزش فنی می باشد که امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز فراهم است. انواع رشته های فنی و مهندسی ، مدیریت رسانه و ارتباطات ، اقتصاد و امور مالی ، بازرگانی و تعدادی رشته های پیراپزشکی در این مراکز ارائه می گردد. دوره کارشناسی در این مراکز عالی بالغ بر ۳ سال و کارشناسی ارشد حدود ۲ سال می باشد. اگر می خواهید تفاوت این مراکز و دانشگاه ها را بدانید باید یادآور شویم که در مراکز عالی آموزش فنی ، دانشجو ترم آخر تحصیلی خود را در هر دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس به مدت ۲ تا ۶ ماه در شرکت های مرتبط با رشته تحصیلی خود به صورت کارآموز فعالیت می کند و زمانی که دوران تحصیلشان با موفقیت به اتمام رسید و خودشان تمایل داشتند و شرکت مذکور هم به دانشجو نیاز داشت می توانند در همان شرکت مشغول به کار شوند و به صورت رسمی استخدام گردند.

اکثر مراکز عالی آموزش فنی کشور اتریش دارای امتحان ورودی می باشند. به طور کلی کشور اتریش دارای ۲۲ دانشگاه دولتی در رشته های فنی مهندسی ، علوم پزشکی ، علوم انسانی ، کشاورزی و منابع طبیعی ، هنر و فیلم و موسیقی می باشد. همچنین تعداد ۱۱ دانشگاه خصوصی هم در این کشور وجود دارد که اکثر رشته های مذکور را ارائه می دهند. همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم ۲۱ مرکز عالی آموزش فنی هم در کنار دانشگاه های کشور اتریش مشغول به فعالیت می باشند. علاوه بر این ها تعدادی مؤسسات آموزش عالی هم در اتریش وجود دارند. اکثر دانشگاه های کشور اتریش مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشند.

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش
هزینه تحصیل در اتریش

تا چند سال پیش تحصیل در تمامی دانشگاه های اتریش رایگان بود اما در سال های اخیر هزینه کمی برای تحصیل از دانشجو دریافت می گردد بر همین اساس و بسته به نوع دانشگاهی که برای تحصیل برگزیده اید هر ترم بین ۳۸۰ تا ۷۶۰ یورو هزینه تحصیل شما در اتریش می باشد.

هزینه های زندگی در اتریش

برحسب سلیقه و سطح زندگی شما و امکاناتی که برای گذران امور نیاز خواهید داشت هزینه های زندگی شما در این کشور متفاوت خواهد بود. اما برای یک زندگی معمولی و برخورداری از امکانات متوسط در اتریش به صورت ماهانه بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ یورو نیاز خواهید داشت. مثلا هزینه مسکن در این کشور بسته به مکانی که برای زندگی انتخاب می کنید ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ یورو می باشد. هزینه رفت و آمد های درون شهری با وسایل نقلیه عمومی و با تهیه بلیط سالیانه حدود ۳۱ یورو به صورت ماهانه میباشد. البته این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بلیط ها را برای ترم های تابستان و زمستان خریداری نمایند. همچنین هزینه بیمه درمانی حدود ماهی ۵۴ یورو برای شما هزینه در بر خواهد داشت. مابقی مبلغ هم خرج تهیه مایحتاج زندگی شامل خوراک و پوشاک و … می گردد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو تخمین زده می شود. توجه داشته باشید که تمامی هزینه ها برای یک زندگی در سطح متوسط محاسبه گردیده و اگر هزینه های زندگی شما تفاوت هایی با موارد ذکر شده دارد می توانید از سراسر کشور به صورت تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید تا اطلاعات کافی در اختیار شما قرار گیرد.

بیمه درمانی در کشور اتریش

کشور اتریش از لحاظ پوشش بیمه درمانی ، یکی از بهترین کشور های دنیا می باشد بطوری که تمامی افراد حاضر در کشور اتریش تحت پوشش بیمه قرار دارند که دانشجویان خارجی هم از این قاعده مستثنی نیستند و شما از لحظه ورود به این کشور باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرید. حتی در زمانی که برای تمدید و یا تعویض ویزای خود اقدام می کنید باید تحت قرارداد شرکت بیمه کشور اتریش باشید. بیمه درمانی در کشور اتریش برای شما حدود ۵۴ یورو هزینه ماهیانه خواهد داشت که با پرداخت این مبلغ تمامی هزینه های ویزیت پزشکان عمومی و متخصص ، آزمایشات و عکسبرداری از نقاط مختلف بدن و همچنین هزینه های دندانپزشکی برای شما رایگان خواهد بود.

کار در حین تحصیل در کشور اتریش

اگر شما در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور اتریش مشغول به تحصیل هستید در هفته اجازه ۱۰ ساعت کار خواهید داشت و اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید ۲۰ ساعت و اگر دانشجوی دکترا می باشید و بورسیه تحصیلی دارید اجازه دارید در هفته ۴۰ ساعت کار کنید. این مقدار کار براساس هزینه های شما برای تحصیل و زندگی توسط دولت اتریش تعیین شده و تقریبا جوابگوی تمام نیازهای مالی شما خواهد بود. البته پیشنهاد ما برای شما این است که در ابتدای مهاجرت به اتریش ، حداقل هزینه های مورد نیاز برای یک ترم تحصیل و زندگی در این کشور را از قبل پیش بینی کنید.

فرصت های پس از تحصیل برای دانشجویان

کشور اتریش از نظر وضعیت دانشجو پس از پایان یافتن تحصیل یکی از بهترین کشورهای اروپا و حتی جهان می باشد زیرا پس از اینکه دوره تحصیل شما به پایان رسید از طرف دولت این کشور به مدت یک سال ویزای جستجوی کار به شما داده می شود و در صورتی که در طول این یک سال موفق به استخدام در جایی شوید ویزای شما به ویزای کاری تبدیل می گردد.

شرایط پذیرش تحصیلی در  کشور اتریش

شرایط پذیرش تحصیلی در کشور اتریش
شرایط پذیرش تحصیلی در کشور اتریش

اگر کشور اتریش را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اید باید توجه داشته باشید که مهلت ارائه درخواست برای ترم زمستان تا قبل از ۵ سپتامبر و برای ترم تابستان تا پیش از ۵ فوریه می باشد. تا قبل از این تاریخ باید تمامی مدارک مورد نیاز به دانشگاه مربوطه رسیده باشد. با توجه به زمانبر بودن مراحل بررسی پرونده دانشجویان و بالا بودن تقاضاها برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اتریش بهتر است دانشجو هرچه زودتر مدارک مورد نیاز را آماده و به دانشگاه مربوطه ارسال نماید. برخی از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی مانند دانشگاه های پزشکی و دانشگاه های هنر دارای آزمون ورودی می باشند و مهلت ارائه درخواست برای شرکت در آزمون ، برخی اوقات تا ۶ ماه پیش از شروع ترم تحصیلی است از این جهت ، آماده سازی و ارائه مدارک مورد نیاز در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی می تواند شانس شما را برای قبول درخواستتان بالا ببرد اما در صورتی که مدرک زبان ندارید باز هم شانس اخذ پذیرش از کشور اتریش را خواهید داشت. زیرا در مرحله اخذ پذیرش نیازی به داشتن مدرک زبان المانی یا انگلیسی ندارید. اگر در این خصوص به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید از هر کجای کشور که هستید با همکاران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مقطع کالج (پیش دانشگاهی) در کشور اتریش

این مقطع در اتریش معمولا ۲ ترم به طول می انجامد و عموما به زبان آلمانی می باشند. برای ورود به کالج با توجه به معدل و نمرات دوره دبیرستان دانشجو و رشته ای که در دانشگاه انتخاب می کند باید برخی از دروس دوره دبیرستان را به عنوان پیش نیاز پشت سر بگذارد. برای ورود به کالج باید دوره زبان آلمانی را بگذرانید البته نیازی به داشتن مدرک پیش از رفتن به اتریش نیست بلکه پس از ورود به این کشور می توانید زیر نظر مؤسساتی که خود دانشگاه به شما معرفی می کند زبان آلمانی را فرا بگیرید. در دوره کالج شما دو دوره آزمون پیش رو خواهید داشت اولی آزمون ورودی و دیگری آزمون پایانی دوران کالج که پس از گذراندن این آزمون و دریافت مدرک زبان آلمانی شما به صورت رسمی مجاز به ورود به دانشگاه خواهید بود.

مقطع کارشناسی در کشور اتریش

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های کشور اتریش را دارید باید در ایران دانشجوی همان رشته باشید یا قبولی آزمون سراسری رشته مورد نظر در دانشگاه های دولتی داخل کشور را داشته باشید. اما اگر مدرک دیپلم ایران را داشته باشید یعنی حداقل ۱۲ سال کامل تحصیل کرده باشید لازم است که بعد از اینکه پذیرش مقطع کارشناسی را دریافت نمودید ابتدا برای ورود به کالج اقدام کنید و دوره های فراگیری زبان آلمانی را پشت سر بگذارید.

مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور اتریش

مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هم شرایط مشابهی با مقطع کارشناسی در اتریش دارند به طوری که برای تحصیل در هر رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور اتریش، لازم است که در همان رشته در ایران دانشجو باشید یا قبولی آزمون سراسری برای دانشگاه های دولتی را داشته باشید. در مقطع کارشناسی ارشد برخی رشته ها به زبان آلمانی و برخی به زبان انگلیسی تدریس می گردند. اما در مقطع دکترا در هر رشته ای که قصد تحصیل دارید می توانید زبان انگلیسی یا آلمانی را انتخاب نمایید اما اکثریت رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در اتریش

تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در اتریش
تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در اتریش

علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی که قصد عزیمت به کشور اتریش برای ادامه تحصیل را دارند باید دانشجوی یکی از رشته های گروه تجربی یا پیراپزشکی در داخل ایران باشند و حداقل دوترم در دانشگاه های دولتی داخل کشور تحصیل کرده باشند. پس از اینکه موفق به اخذ پذیرش در رشته های گروه پزشکی شدید باید زیر نظر دانشگاه مربوطه به مدت ۲ ترم دوره کالج را پشت سر بگذارید. در این ۲ ترم برخی دروس دوره دبیرستان و البته زبان آلمانی به شما آموخته می شود. در دوره کالج دو آزمون مهم پیش روی شما خواهد بود اولی آزمون ورودی و دیگری آزمون پایانی کالج که پس از گذراندن این آزمون و همچنین دریافت مدرک زبان آلمانی شما رسما دانشجوی دانشگاه خواهید بود. اگر در امتحان پایانی دوره کالج قبول نشدید نگران نباشید زیرا می توانید دوباره در این آزمون شرکت کنید و نمره قبولی را کسب نمایید. لازم به ذکر است برای ورود به رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی نیاز به گذراندن آزمون ورودی است.

دریافت ویزای تحصیلی اتریش

قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کشور اتریش باید پذیرش یکی از دنشگاه های این کشور را در رشته مورد نظرتان دریافت کرده باشید سپس برای ویزا اقدام کنید. قدم اول برای دریافت ویزا گرفتن وقت ملاقات جهت تحویل مدارک صدور ویزا از سفارت اتریش است. گرفتن وقت ملاقات از طریق وبسایت سفارت اتریش در تهران یا از طریق تماس تلفنی با سفارت امکانپذیر می باشد. ذکر این نکته ضروری است که با توجه به تعدد درخواست ها برای دریافت ویزا و زمانبر بودن این پروسه بهتر است هرچه زودتر جهت تحویل مدارک خود به سفارت اقدام نمایید تا در زمان مقرر ویزای خود را دریافت نمایید. از مزایای تحصیل در اتریش این است که اگر متاهل هستید می توانید پس از دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش برای همسرتان درخواست ویزای همراه دهید و با استفاده از شرایط اقامت همراه مقدمات اقامت وی را فراهم نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج بورسیه تحصیلی