خانه تحصیل در خارج شرایط تحصیل در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان

مزایای تحصیل در انگلستان
شرایط تحصیل در انگلستان

با پیشرفت تکنولوژی و ترقی روز افزون علم و دانش، افراد زیادی سالانه قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور را دارند. انگلستان از جمله کشورهای متقاضی جذب مهاجر است که عمدتا به علت شرایط مناسب تحصیل در دانشگاه های آن، پایین بودن نرخ بیکاری، مناسب بودن شرایط برای راه اندازی کسب و کار و کم بودن نرخ تورم، افراد زیادی سالانه به این کشور مهاجرت می کنند. انگلستان صاحب رتبه دوم جهان در قدرت سیستم آموزشی است و افرادی که قصد تحصیل در مدارس و دانشگاه های آن را دارند، باید از شرایط ویژه ای برخوردار باشند.

برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های انگلستان باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

شرایط تحصیل در انگلستان

به علت قرارگیری دانشگاه های انگلستان در دسته با کیفیت ‌ترین دانشگاه‌ های جهان و همچنین ارائه رشته‌ های مختلف، تحصیل در این کشور بین دانشجویان سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. سیستم آموزش عالی کشور انگلیس جزء بهترین نظام ‌های آموزشی می باشد و جایگاه بسیار خوبی در رده‌ بندی‌ های جهانی دارد. افرادی که قصد تحصیل در مدارس و یا دانشگاه های انگلستان را دارند، باید از شرایط ویژه ای برخوردار باشند که در ادامه، آن ها را ذکر کرده ایم.

شرایط تحصیل در مدارس

برای تحصیل در مدارس انگلستان می توان در یکی از مدارس شبانه روزی خصوصی (Boarding Schools) و یا مدارس دولتی (Grant Maintained Schools) ثبت نام کرد. در مدارس شبانه روزی دانش آموزان در مدرسه زندگی می کنند و هزینه تحصیل، خوابگاه و خورد و خوراک تماما به عهده دانش آموز یا سرپرست (والدین) آن هاست. بر خلاف مدارس شبانه روزی، تحصیل در مدارس دولتی کاملا رایگان است و کلیه هزینه آن را دولت پرداخت می کند که البته تنها دانش آموزان بریتانیایی و منطقه اقتصاد اروپایی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. شایان ذکر است که برای تحصیل در مدارس این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت کرد.

نکته 1: دانش آموزان ایرانی که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند، باید در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند.

نکته 2: پس از اتمام دوره تحصیل در مدارس، افراد می توانند در انگلیس ادامه تحصیل داده و وارد دانشگاه های برتر آن شوند.

نکته 3: بعد از به پایان رساندن تحصیلات دانشگاهی در صورت اشتغال به کار و پرداخت مالیات، امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای آن ها فراهم می شود.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی

داوطلبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلستان باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را ارائه دهند. علاوه بر مدارک ذکر شده در ادامه مطلب، باید ویزای تحصیلی نیز دریافت نمایند که البته اخذ ویزا نیز نیازمند داشتن شرایط و مدارک خاصی است.

  • دریافت ویزای تحصیلی
  • داشتن مدرک دیپلم و یا گواهی نامه پایان دوره پیش دانشگاهی
  • ارائه ریز نمرات
  • اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6
  • داشتن سن بین 18 تا 22 سال

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه های انگلستان به دو شکل پیوسته و ناپیوسته بوده که دوره تحصیلی پیوسته 3 سال و ناپیوسته 1 سال به طول می انجامد. پس از اتمام تحصیل داوطلبانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شوند، یکی از مدارک MBA (ارشد تجارت)، MSc (ارشد فنی) و کارشناسی ارشد یا MA به آن ها اعطا می شود. مدارک زیر لازمه اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی می باشد.

  • دریافت ویزای تحصیلی
  • ارائه مدرک کارشناسی مورد تایید کشور انگلیس و ریز نمرات آن
  • داشتن دیپلم 12 ساله
  • اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5

شرایط تحصیل در مقطع دکتری

دوره دکتری یا همان PHD، همواره جزء دوره های مورد علاقه محصلان قرار دارد که تحصیل در آن به دو صورت نظری – تحقیقاتی و پژوهشی امکان پذیر است. برای تحصیل در مقطع دکتری انگلستان باید پیش نیازهایی شامل پیشینه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و داشتن استاد راهنما در این کشور را داشته باشید ولی عمدتا ارزیابی های این دوره بر اساس تحقیق و پژوهش انجام می گیرد. پس از مکاتبه با استاد راهنما و گرفتن تاییدیه از ایشان، پذیرش تحصیلی آن دانشگاه برای متقاضیان ارسال خواهد شد. مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در این مقطع، آیلتس 7 به بالا می باشد و بین 3 تا 5 سال دوره تحصیل آن به طول می انجامد.

شرایط سنی تحصیل در انگلستان

شرایط سنی افراد برای پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد که در ادامه به طور دقیق شرح داده شده است. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی باید با توجه به شرط سنی در نظر گرفته شده اقدام نمایید.

  • اعمال محدودیت سنی در گرفتن ویزای تحصیلی (4 تا 17 سال ویزای تحصیلی child tier 4 و بالای 17 سال ویزای general tier 4)
  • تحصیل در مدارس: افراد زیر 18 سال
  • تحصیل در مقطع کارشناسی: بین 18 تا 22 سال
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: تا 30 الی 31 سالگی
  • تحصیل در مقطع دکترا: نهایتا تا 35 سالگی

نکته 1: افرادی که شرط سنی را ندارند، باید دلیلی برای وقفه تحصیلی خود به دانشگاه یا مدارس مربوطه ارائه دهند اما در کل شانس کمتری برای دریافت ویزا خواهند داشت.

نکته 2: معمولا بین 4 الی 5 سال پس از اتمام دوره تحصیلی قبلی، داوطلبان فرصت دارند تا در مقطع تحصیلی جدید ثبت نام کنند.

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

در کل برای مهاجرت به کشور انگلستان به منظور ادامه تحصیل، باید ویزای تحصیلی با عنوان tier 4 visa student را دریافت کرد. این ویزا برای افراد 4 تا 17 سال که قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارند، با نام ویزای child tier 4 و بالای 17 سال با عنوان general tier 4 قابل دریافت است. تمامی افراد واجد شرایط 3 ماه پیش از آغاز دوره تحصیلی خود در کشور انگلیس باید درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای مربوطه ثبت کند.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه دریافت ویزای تحصیلی

هزینه اخذ ویزا برای هر دو گروه یکسان و به مبلغ 328 پوند که معادل 11 میلیون و 879 هزار تومان است، می باشد. البته توجه داشته باشید که به دلیل نوسانات ارزی ممکن است، مبلغی که با تومان ذکر شده دستخوش تغییر شود. شایان ذکر است که مبلغ دریافت ویزا برای هر یک از همراهان از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال در ویزای دوم (general tier 4) همان 328 پوند می باشد. همچنین علاوه بر پرداخت هزینه ویزا برای شخص متقاضی و هر یک از همراهان وی، باید هزینه ای با عنوان healthcare surcharge به صورت سالیانه پرداخت کرد که برای هر فرد شاغل به تحصیل 150 پوند می باشد. این هزینه را باید برای تمام سال های تحصیلی و اقامت در این کشور به صورت یکجا محاسبه و پرداخت نمود و رسید واریز آن ضمیمه مدارک اخذ ویزا شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزا شخص متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را دارد. لذا فرد باید مبلغی را به حساب خود و یا سرپرست خود واریز کرده و طی یک دوره 28 روزه این پول در آن حساب باشد. مقدار این پول با توجه به شرایط زندگی افراد، مقطع و محل تحصیل و همچنین رشته مورد نظر متفاوت است اما در کل باید هزینه یک سال تحصیل در کشور انگلستان را پرداخت نمایند. افرادی که درخواست خود را برای اخذ ویزا ثبت کرده اند، نباید شهروند کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوییس باشند. در نهایت با آماده سازی مدارک زیر می توانید اقدامات لازم جهت دریافت ویزا را پیگیری کنید.

  1. نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا مدارس انگلستان
  2. داشتن تمکن مالی برای تامین مخارج زندگی و تحصیلی
  3. ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه ها
  4. تکمیل فرم درخواست ویزا
  5. داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  6. مشخص کردن محل سکونت در انگلیس
  7. ثبت اثرانگشت
  8. مجوز والدین برای دانش آموزان زیر 18 سال

مراحل دریافت ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی اکثر کشور ها از جمله انگلستان باید مراحلی را که در ادامه ذکر شده طی نمود.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های انگلستان

دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه های انگلستان را دارند، باید یک سری مدارک را آماده کنند. علاوه بر مدارک دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی که در ادامه ذکر شده اند، داشته باشند.

  1. ارائه مدرک آخرین مقطع تحصیلی (دیپلم برای کارشناسی، مدرک کارشناسی معتبر برای ارشد و مدرک قابل قبول ارشد برای دکترا)
  2. ریز نمرات
  3. مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل ( آیلتس 6 برای کارشناسی، آیلتس 6.5 برای ارشد و آیلتس 7 برای دکترا)
  4. اخذ نمره قابل قبول در یکی از آزمون های برگزار شده توسط این کشور
  5. تهیه رزومه تحصیلی
  6. نوشتن توصیه نامه و انگیزه نامه
  7. مدارک شناسایی و هویتی
  8. برخورداری از تمکن مالی برای تامین مخارج تحصیلی

نکته: افرادی که بورسیه تحصیلی انگلستان دریافت می کنند، با توجه به بورسیه اعطایی بخشی و یا کل مخارج زندگی و تحصیل آن ها توسط دولت این کشور و یا دانشگاه محل پذیرش پرداخت خواهد شد.

ضوابط و قوانین دریافت ویزای تحصیلی انگلستان
مدارک تحصیل در دانشگاه های انگلستان

مزایای تحصیل در انگلستان

افراد مشغول به تحصیل در انگلستان در صورتی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی مربوطه شوند، می توانند از مزایای بیشمار آن در این کشور بهره مند گردند. البته در حین گذراندن دوره تحصیلی در این کشور نیز از مزیت های خوب آن بی نصیب نیستند. همچنین دانشجویان بعد از پایان یافتن مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و برای مقطع دکتری 3 سال فرصت دارند تا به کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول شوند و اقامت کاری بگیرند.
  • کیفیت مطلوب نظام آموزشی
  • دارا بودن دانشگاه های برتر مثل آکسفورد، کمبریج، کالج سلطنتی لندن و…
  • کم بودن سال های تحصیلی در مقطع کارشناسی (3 سال) و ارشد (1 سال)
  • اجازه اقامت و کار بعد از اتمام دوره تحصیلی
  • انگلیسی زبان و دارای فرهنگ غنی
  • نرخ بسیار پایین بیکاری دانشجویان پس از تحصیل (5 درصد)
  • تخصیص بورسیه های متنوع و حمایت های مالی
  • امکان سفر به کشورهای اروپایی در حین تحصیل بدون گرفتن ویزا
  • هزینه های بهداشتی و درمانی رایگان
  • کمتر بودن هزینه تحصیل نسبت به سایر کشورها
  • ارائه رشته های بسیار متنوع و مدرن
  • اخذ ویزای همراه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • و…

بورسیه های تحصیلی انگلستان

بورسیه های تحصیلی در همه جای دنیا برای دانشجویانی است که از لحاظ علمی در سطح قابل قبولی قرار دارند. کشور انگلستان برای جذب دانشجویان برتر بورسیه های زیادی ارائه می دهد که در ادامه، آن هایی که شامل دانشجویان ایرانی نیز می شود، شرح داده ایم. شایان ذکر است که انگلستان برای رشته هایی مثل پزشکی، هنر، طراحی لباس، معماری، روانشناسی بورسیه های متنوعی ارائه می دهد.

بورسیه های دبیرستان

در مقطع دبیرستان برای افراد زیر 18 سال بورسیه های مختلفی در نظر گرفته شده که با داشتن شرایطی مثل معدل بالا، سطح زبان، رزومه تحصیلی به دانش آموزان تعلق می گیرد.

بورسیه دولتی چونینگ

بورسیه چونینگ (Chevening) پشتیبانی کامل مالی (فول فاند) افراد را بر عهده می گیرد. همچنین این بورسیه برای دانشجویان سراسر دنیا که قصد تحصیل در مقطع ارشد را دارند و از لحاظ علمی استعداد درخشان هستند، می باشد. برای استفاد از این بورسیه شرایطی را باید داشته باشند که در متن زیر ذکر شده است.

  • پس از اتمام دوره بورسیه که معمولا 2 ساله است، دانشجو باید به کشور خود بازگردد.
  • داشتن مدرک کارشناسی معتبر الزامی است.
  • دانشجو باید شهروند یکی از کشورهای مورد تایید این بورسیه باشد.
  • افرادی که قصد گرفتن این بورسیه را دارند، باید حداقل 2 سال سابقه کار داشته باشند.
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5.5 به بالا و یا تافل 79 به بالا الزامی می باشد.
  • داوطلبان باید برای 3 دانشگاه اقدام به دریافت بورسیه کنند و تا 13 جولای در یکی از آن 3 دانشگاه پذیرش بگیرند.

بورسیه های دانشگاهی

یک سری از دانشگاه های برتر انگلیس شامل دانشگاه کمبریج، آکسفورد، بریستول، دانشگاه لندن و… بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی از جمله ایران اعطا می کنند.

مدارک اخذ بورسیه تحصیلی

  1. داشتن پاسپورت معتبر (داشتن حداقل 6 ماه فرصت از شروع ترم)
  2. نوشتن انگیزه نامه مرتبط با رشته، دانشگاه و بورسیه دریافتی
  3. تهیه رزومه تحصیلی و کاری قوی
  4. مدرک زبان انگلیسی معتبر (آیلتس یا تافل)
  5. مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  6. ترجمه تمامی مدارک به زبان انگلیسی

معرفی دانشگاه های برتر انگلستان

دانشگاه های برتر زیادی در انگلیس نسبت به پذیرش دانشجویان داخلی و خارجی اقدام می کنند. اکثر دانشگاه های این کشور از لحاظ مرتبه علمی، امکانات رفاهی و تخصیص بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی در رتبه بندی های جهان جزء اولین مراکز علمی هستند. در ادامه متن مقاله، دانشگاه های قدیمی و برتر این کشور را درج کرده ایم.

دانشگاه های برتر انگلستان
نام دانشگاهرتبه بندی جهانیمحل استقرارشهرت
دانشگاه آکسفورد5شهر آکسفوردعلوم پزشکی
دانشگاه کمبریج7شهر کمبریجعلم ریاضیات، مدیریت و مهندسی
کالج امپریال لندن8شهر لندنمهندسی برق، پزشکی و تجارت
دانشگاه ادینبورگ20شهر ادینبورگتحقیقات در زمینه های مختلف علوم پزشکی و مهندسی
دانشگاه منچستر27شهر منچسترمهندسی و مدیریت
کالج کینگ31شهر لندنروان پزشکی، پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی
دانشگاه بریستول58بریستولفلسفه، معماری، مهندسی مکانیک، محیط زیست و آموزش
دانشگاه وارویک62کاونتریپزشکی، هنر و علوم اجتماعی

لیست رشته های برتر و پرطرفدار انگلستان

کشور انگلستان رشته های مدرن و بروزی را در دانشگاه های برتر خود ارائه می دهد. به همین جهت هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی از طریق بورسیه و یا گرفتن ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می کنند. در انگلیس برای هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا رشته های متنوعی ارائه شده است که در جدول زیر قرار گرفته اند.

لیست رشته های برتر و پر طرفدار انگلستان
پزشکی و دندانپزشکیحقوقعلوم کامپیوترمهندسی برق
مهندسی الکترونیکمهندسی مکانیکمهندسی کامپیوترمهندسی صنایع
مهندسی موادمهندسی عمرانمهندسی سازهمهندسی معماری
مدیریت مالیمدیریت بازرگانیهتلداریگردشگری
اقتصادحسابدارینقاشیمجسمه سازی
موسیقیرسانه های دیجیتالعکاسیبیوشیمی
علوم اجتماعیعلوم انسانیژئوفیزیکزمین شناسی
برنامه نویسیطراحی و توسعه وبدامپزشکیفیزیک

سیستم آموزشی انگلستان

سیستم آموزشی کشور انگلستان جزء برترین سیستم آموزشی سراسر دنیا می باشد. تحصیل در این کشور به 3 شکل مدارس دولتی، مدارس خصوصی و تحصیل در منزل وجود دارد که شامل 5 مرحله است.

  1. پیش دبستانی: کودکان 3 تا 5 سال
  2. دبستان: دانش آموزان 5 تا 11 سال
  3. دبیرستان: افراد 11 تا 16 سال
  4. آموزش پیشرفته: نوجوانان 16 تا 18 سال
  5. آموزش عالی: جوانان 18 سال به بالا

آشنایی با یک سال تحصیلی

سال تحصیلی در انگلیس از اوایل سپتامبر شروع شده و تا ماه ژوئیه ادامه دارد که شامل 3 ترم به همراه تعطیلات آن است.

ترم پاییز

  • شروع: اوایل ماه سپتامبر
  • پایان: هفته سوم ماه دسامبر
  • تعطیلات: یک هفته در پایان ماه اکتبر و 2 هفته تعطیلات کریسمس

ترم بهار

  • شروع: هفته اول و دوم ماه ژانویه
  • پایان: اوایل ماه آوریل
  • تعطیلات: یک هفته در میانه یا پایان ماه فوریه و دو هفته تعطیلات عید پاک

ترم تابستان

  • شروع: دو هفته بعد از عید پاک
  • پایان: اوایل ماه ژوئیه
  • تعطیلات: 6 هفته تعطیلات تابستانی

طول دوره های تحصیلی دانشگاهی

طول دوره های تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورها کوتاه تر است که سبب پایین آمدن هزینه های تحصیلی می شود.

  1. کارشناسی: 3 تا 4 سال
  2. کارشناسی ارشد: 1 تا 2 سال
  3. دکتری: 3 تا 4 سال

هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان

افرادی که به قصد تحصیل به کشور انگلستان مهاجرت می کنند، اگر بورسیه نداشته باشند، باید هزینه تحصیل و زندگی خود را شخصا بپردازند. هزینه های زندگی که شامل مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل، هزینه های خرید کتاب، اینترنت و… است، با توجه به شهری که در آن زندگی می کنند، متفاوت می باشد. معمولا هزینه یک ماه زندگی در بیشتر شهرهای انگلیس به جز لندن، بین 800 تا 1000 پوند است.

همچنین شهریه های پرداختی برای مدارس و یا دانشگاه ها که بخش عمده ای از هزینه تحصیل است، با توجه به رشته و محل قبولی افراد متغیر می باشد. در ادامه مقاله، شهریه های پرداختی را به طور حدودی بیان کرده ایم.

میانگین شهریه پرداختی در انگلستان
مقاطع تحصیلیمقدار شهریه
مدارسحداقل 17 هزار و حداکثر 35 هزار پوند
کارشناسیحداقل 10 هزار و حداکثر 38 هزار پوند
ارشدحداقل 14 هزار و حداکثر 22 هزار پوند
دکتراحداقل 36 هزار و حداکثر 48 هزار پوند

تحصیل در دانشگاه های انگلستان بدون مدرک آیلتس

داشتن مدرک آیلتس و کسب نمره قابل قبول در آزمون آن، از شرایط بسیار مهم تحصیل در دانشگاه های انگلیس است و افراد در صورت دارا بودن نمره آیلتس 6 به بالا دارای امتیاز بیشتری می باشند.

ناگفته نماند که دانش آموزان 4 تا 17 سال برای اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در یکی از مدارس انگلستان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی از جمله تافل و آیلتس ندارند اما زبان انگلیسی آنها باید در سطح قابل قبولی باشد. همچنین برای تحصیل در کالج، مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا به ترتیب مدرک آیلتس 5.5، 6، 6.5 و 7 به بالا الزامیست.

بازار کار در انگلستان

کشور انگلستان نرخ بیکاری یک رقمی دارد به طوری که در سال 2022 این نرخ حدودا 5 درصد اعلام شده است. این امر یکی از مزایای تحصیلی در این کشور می باشد چرا که علاوه بر مشغول به کار شدن پس از اتمام تحصیلات، افراد می توانند در حین گذراندن دوره تحصیلی خود به کار پاره وقت مشغول شوند.

کار ضمن تحصیل

افراد بالای 16 سال که دارای ویزای تحصیلی کشور انگلستان هستند، می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته به کاری پاره وقت مشغول شوند. ضمنا این افراد باید از اداره مهاجرت و مرکز تحصیلی خود مجوزهای لازم را دریافت کنند.

کار بعد از تحصیل

فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان پس از اتمام دوره تحصیلات خود، یک سال فرصت دارند تا در این کشور به کاری مشغول شوند. در صورتی که این افراد در این مدت در کاری استخدام شوند و بتوانند مالیات بپردازند، امکان اخذ اقامت کاری و یا اقامت دائم برای آن ها فراهم می شود.

 

سوالات متداول

1- شرایط تحصیل در انگلستان برای مدارس و مقاطع دانشگاهی چیست؟

از شرایط لازم برای تحصیل در این کشور گرفتن ویزای تحصیلی و داشتن مدرک آیلتس است.

2- چند نوع ویزای تحصیلی برای تحصیل در انگلستان وجود دارد؟

دو نوع ویزای تحصیلی برای افراد زیر 17 سال و بالای 17 سال تعریف شده که در متن فوق با جزئیات کامل ذکر شده اند.

3- مزایای تحصیل در انگلستان چیست؟

نرخ بیکاری یک رقمی، شرایط بسیار خوب بازار کار حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی، سیستم آموزشی عالی و... از مزیت های تحصیل در این کشور است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج بورسیه تحصیلی