خانه اخبار تحصیلی تیزهوشان شرط معدل ۱۸ برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد

شرط معدل ۱۸ برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد

شرط معدل ۱۸ برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد

تعدادی از دانش آموزان درخشان مدارس سمپاد، با داشتن شرایط لازم می توانند بدون آزمون ورودی به دبیرستان های دوره دوم استعداد درخشان وارد شوند.

شرط معدل ۱۸ برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد

چندی پیش دیوان عدالت اداری، مصوبه تبعیض آمیز مبنی بر قبولی دانش آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم مدارس سمپاد را باطل کرد. به گفته رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در دوره متوسطه اول، تمرکز مدارس استعداد درخشان بر یادگیری مباحث پژوهشی و کتاب های درسی است. اگر فضای دوره متوسطه اول با کنکور، تست و رقابت مبتنی بر حافظه پر شود، تمامی فرآیند پژوهش از بین می رود.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان معتقد است که برگزاری آزمون فقط برای ورود به پایه هفتم به ضرر دانش آموزان و برخلاف عدالت نیست؛ چراکه در آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم شانس مساوی برای همه افراد وجود داشت و کسانی که پذیرفته شدند، موفق تر بودند.با این وجود برای آزمون ورود به پایه دهم مدارس استعداد درخشان، آزمون تکمیل ظرفیت برگزار می شود و یک سوم ظرفیت موجود برای دانش آموزانی است که قصد دارند از پایه دهم وارد مدارس سمپاد شوند.

در پاسخ به این پرسش که آیا از امسال برای ورود دانش آموزان پایه نهم مدارس سمپاد به پایه دهم آزمون ورودی برگزار می شود یا خیر، باید گفت که همه چیز به رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری بستگی دارد. در حال حاضر تمامی دانش آموزان پایه نهم باید معدل 18 را کسب کرده باشند تا بتوانند وارد دوره متوسطه دوم شوند. با توجه به سختگیری ها و سطح آموزشی بالا در مدارس سمپاد، کسب این معدل بسیار دشوار است و نیازمند توانمندی های بالا است. اگر معدل دانش آموزی زیر 18 باشد، برای ورود به متوسطه دوره دوم موظف به شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد