خانه شهریه ها شهریه دکتری دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه دکتری دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه دکتری دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه دکتری دانشگاه شبانه 1402 – 1403

دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد هر ساله رشته های مختلفی را در مقطع دکتری ارائه می دهند. به جز دانشگاه های روزانه که تحصیل در آن رایگان می باشد، تحصیل در سایر دانشگاه ها ملزوم به پرداخت شهریه است و میزان این شهریه در دانشگاه های مختلف با توجه به عواملی از قبیل نوع رشته، مقطع تحصیلی، سال ورود و… تعیین می گردد. شهریه دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به دلایلی از جمله نوع واحدهای انتخابی که اکثرا عملی و پژوهشی هستند، نسبت به سایر مقاطع بیشتر است. در ادامه مقاله میزان این شهریه را به تفکیک گروه های آزمایشی مختلف بیان کرده ایم.

میزان شهریه دکتری دانشگاه شبانه (نوبت دوم) سالانه 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

شهریه دکتری دانشگاه شبانه (نوبت دوم) 1402 – 1403

دانشگاه شبانه در ردیف دانشگاه های دارای درجه علمی برتر قرار گرفته و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. تحصیل در دوره های نوبت دوم با پرداخت شهریه همراه بوده که این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر می باشد. شهریه ثابت با توجه به سال ورود و نوع رشته تحصیلی دانشجو و شهریه متغیر بر اساس نوع واحدهای نظری و عملی دانشجو تعیین می گردد. لازم به ذکر است که شهریه متغیر سالانه با افزایش 10 الی 15 درصدی همراه است. در جدول زیر میزان شهریه ای که دانشجویان هر یک از گروه های آزمایشی در مقطع دکتری 1402 – 1403 باید بپردازند، آورده شده است.

میزان شهریه دکتری دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
گروه آزمایشیمبلغ شهریه
علوم انسانی11 میلیون الی 500 میلیون و 14 میلیون و 700 هزار تومان
فنی و مهندسی13 میلیون و 500 هزار الی 19 میلیون تومان
علوم پایه13 میلیون و 300 هزار تومان  الی 15 میلیون و 100 هزار تومان
علوم پزشکی
هنر17 میلیون و 800  الی 10 میلیون تومان

به دلیل این که اطلاع از میزان شهریه مقطع دکتری هر دانشگاه می تواند در نحوه صحیح انتخاب رشته دکتری تاثیر چشمگیری داشته باشد، لازم است که داوطلبان قبل از انجام فرآیند مذکور این عامل را در نظر داشته و از جزئیات آن به طور کامل مطلع باشند. به منظور ارائه خدمات به دانشجویانی که دارای توان مالی مناسبی برای ادامه تحصیل نیستند، تسهیلاتی از قبیل وام دانشجویی در نظر گرفته شده است. دانشجویان مقطع دکتری می توانند از وام ویژه دکتری که توسط صندوق رفاه به واجدین شرایط تعلق می گیرد استفاده کرده و با کمک آن هزینه تحصیل خود را بپردازند. جهت کسب اطلاع از زمان، نحوه و شرایط دریافت این وام می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- شهریه دکتری دانشگاه شبانه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه میزان افزایش داشته است؟

هر ساله 10 الی 15 درصد به میزان شهریه ها افزوده می گردد.

2- هزینه متغیر دکتری دانشگاه شبانه بر چه اساسی تنظیم می گردد؟

با توجه به تعداد واحد انتخابی و هر یک از دروس عملی و نظری، مبلغ شهریه این مقطع تعیین می شود.

3- میزان شهریه رشته های گروه آزمایشی هنر دکتری نوبت دوم در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چقدر است؟

مبلغ قابل پرداخت به عنوان شهریه این رشته ها در دانشگاه شبانه تقریبا معادل 10 میلیون الی 17 میلیون و 800 هزار تومان می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره