خانه مدارس شاهد شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

میزان مبلغ شهریه مدرسه های شاهد 1402 - 1403
شهریه مدارس شاهد 1402 – 1403

مدارس شاهد، از جمله مدارس خاص و شهریه پرداز کشور به شمار می رود که تحت نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران به فعالیت مشغول است. هدف از تاسیس و راه اندازی این مدارس، ارتقای سطح کیفیت آموزشی و تکریم دانش آموزان خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران می باشد. اولویت ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403 با دانش آموزان شاهد (فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد) است اما در صورت وجود ظرفیت، نام نویسی از میان دانش آموزان غیر شاهد (بستگان شهدا، فرزندان کارمندان مدارس شاهد و اداره امور شاهد و ایثارگری و فرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد و…) نیز صورت می پذیرد.

تحصیل در این مدارس برای واجدان شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403، رایگان است و شهریه آن از محل اعتبارات بنیاد شهید پرداخت می گردد اما هزینه ای از محصلین غیر شاهد به جهت تامین مخارج فعالیت های اضافه بر سازمان از جمله کلاس های فوق برنامه، جلسات جبرانی و تقویتی، امکانات آموزشی، تحصیلی، پرورشی و… گرفته می شود که تعیین مبلغ آن بر عهده اداره کل امور شاهد و ایثارگری وزارت آموزش و پرورش می باشد. لازم به ذکر است که این کمک سرانه، در مدارس مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شاهد مقداری متفاوت خواهد بود.

مبلغی که برای فعالیت ‌های فوق برنامه، کلاس ‌های تقویتی و جبرانی برای محصلان در مدارس شاهد دریافت می شود، همان شهریه شاهد می باشد.

شهریه ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403

همان طور که اشاره کردیم، مبلغی تحت عنوان کمک سرانه آموزشی از کلیه دانش آموزان شاهد (پرداخت توسط منابع مالی بنیاد شهید) و غیر شاهد گرفته می شود. البته به نظر می رسد که این شهریه برای دانش آموزان شاهد کمتر است و این افراد ملزم به پرداخت حداکثر مبلغ تعیین شده نخواهند بود. به همین منظور، هر ساله حداقل و حداکثر میزان شهریه مجاز مدارس شاهد از سوی مراجع ذی ربط اعلام می گردد که تعیین میزان دقیق آن برای هر مدرسه، مترصد شرایط مختلفی از جمله امکانات آموزشی، وضعیت تحصیلی و پرورشی، شرایط معیشت مردم منطقه مورد نظر، قدمت مدرسه، نوع شهرستان و استان، میزان ساعات درسی، برنامه های آموزشی مکمل و فوق برنامه و… خواهد بود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که نرخ اعلام شده در هر سال تحصیلی، مقداری افزایش می یابد اما به طور کلی، شهریه مدارس شاهد نسبت به سایر مدارس شهریه پرداز نسبتا کمتر است اما امکانات آموزشی آن را می توان هم تراز با سایر مدارس خاص ارزیابی نمود. مبالغی که در جدول زیر درج شده برای سال گذشته می باشد، لذا در صورت تغییر میزان شهریه برای سال تحصیلی 1402 – 1403 متن مقاله ویرایش شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

میزان شهریه مدارس برای دانش آموزان غیر شاهد
مقطع تحصیلیمبلغ شهریه
ابتدایی700 هزار تومان الی 1 میلیون و 500 هزار تومان
متوسطه اول800 هزار تومان الی 1 میلیون و 600 هزار تومان
متوسطه دوم1 میلیون تومان الی 2 میلیون تومان

عوامل موثر در تعیین میزان شهریه مدارس شاهد 1402 – 1403

به دلیل آن که کیفیت ارائه امکانات تحصیلی و آموزشی به دانش آموزان مدارس شاهد نسبت به مدارس عادی دیگر بیشتر بوده و از شرایط بهتری نیز برخوردار هستند، می تواند در تعیین میزان شهریه مدارس شاهد 1402 – 1403 موثر بوده و آن را افزایش دهد.

  • خدمات آموزش و کلاس های تقویتی
  • وجود امکانات برتر از لحاظ تحصیلی
  • میزان ساعات آموزشی مدارس شاهد
  • میزان در آمد مردم هر منطقه

نحوه پرداخت شهریه مدارس شاهد 1402 – 1403

شهریه مدارس شاهد سال تحصیلی 1402 – 1403 در مقایسه با مدارس غیردولتی به نسبت کمتر است اما ممکن است برخی از والدین و دانش آموزان توان پرداخت آن را نداشته باشند. مدارس شاهد با فراهم نمودن تسهیلاتی ویژه مبنی بر پرداخت شهریه به صورت اقساطی، این امکان را برای دانش آموزان فراهم آورده تا بدون نگرانی از پرداخت سرانه مشارکت به تحصیل بپردازند. البته قوانین و مقررات مدارس با یکدیگر متفاوت است و ممکن است برخی از مدارس، شهریه را به صورت چک، اقساط ماهانه یا در آغاز هر نیمسال تحصیلی اخذ کنند.

لازم به ذکر است که هزینه های دولتی مدارس شاهد توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود و شهریه دریافتی از دانش آموزان برای تامین هزینه کلاس های فوق برنامه و امور فرهنگی و تحصیلی دانش آموزان است. توجه داشته باشید که تمامی مبلغ قابل پرداخت شهریه دانش آموزان شاهد و غیرشاهد می بایست مستقیما به حساب بانکی آموزشگاه مورد نظر واریز گردد.

هزینه سرویس رفت و آمد مدارس شاهد، یکی دیگر از پرسش های پرتکرار در این زمینه می باشد. بر اساس آخرین تغییرات محتویات دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان این مدارس، مطابق دستورالعمل های مربوطه و پس از تصویب انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه مورد نظر، تعیین و مضاف بر شهریه مصوب دریافت می گردد.

 

سوالات متداول

1- میزان شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه مقدار می باشد؟

مبلغ شهریه مدارس شاهد برای مقاطع مختلف، متفاوت است که به صورت تقریبی در این مقاله ذکر شده است.

2- نحوه پرداخت شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ممکن است در برخی مدارس، شهریه را به صورت چک یا اقساط ماهانه شهریه پرداخت شود یا مدارس این هزینه را در آغاز هر نیمسال تحصیلی اخذ نمایند.

3- آیا مبلغ شهریه همه مقاطع تحصیلی در مدارس شاهد یکسان می باشد؟

خیر، میزان شهریه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مدارس شاهد متفاوت است که هر ساله نیز مقداری بر مبلغ آن افزوده می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. رهام رحمانی

    ایا این مبلغ برای هر ماه هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شهریه مدارس به صورت سالانه پرداخت می شود.

دریافت مشاوره پیج مدارس