خانه مدارس شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 – ۱۴۰۲

شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 – ۱۴۰۲

میزان شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 - 1402
شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 – 1402

مدارسی که تحت عنوان هیئت امنایی فعالیت می کنند بر اساس شیوه نامه ثبت نام مدارس جزو مدارس دولتی به شمار می آیند و تنها تفاوت آن ها با سایر مدارس در شیوه مدیریتی است که از نامش پیداست، یک هیئت امنا آن را اداره می کند. همچنین این نوع مدارس زیر نظر آموزش و پرورش بوده و مجموع فعالیت هایی که برای دانش آموزان خود انجام می دهند نسبت به مدارس دولتی بیشتر می باشند و مجاز به دریافت شهریه نیستند اما ممکن است مدارس از متقاضیان مبلغی را تحت عنوان شهریه که در واقع همان پول خدمات فوق برنامه می باشد را تقاضا نمایند.

بیشترین سوالی که ممکن است برای خانواده ها مطرح باشد پیرامون مبلغ شهریه است که شهریه مدارس هیئت امنا مانند مدارس غیر دولتی است یا دولتی؟ لازم به ذکر است میزان مخارج تمامی مدارس مذکور با توجه به خدماتی که ارائه می دهند، متفاوت می باشد.

مدارس هیئت امنایی «شهریه» وجود ندارد، بلکه نرخ خدمات “فوق برنامه” دریافت می‌شود.

شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 – 1402

مدارس هیئت امنایی در مقاطع دبستان، دوره متوسطه اول و دوم مشغول به فعالیت در سراسر کشور هستند و دانش آموزانی که واجد شرایط ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1401 – 1402 باشند در زمان مقرر می توانند جهت ثبت نام در این مدارس اقدام نمایند. با توجه به آن که مدارس هیئت امنا جزو مدارس دولتی می باشند و مجاز به دریافت شهریه نیستند، باز با این حال، بعضی از این نوع مدارس با توجه به خدماتی که ارائه می کنند می توانند درخواست پرداخت شهریه توسط والدین دانش آموزان را داشته باشند. میزان شهریه مدارس هیئت امنایی به علت ارائه خدمات به محصلان خود در هر سال تحصیلی متفاوت از سال تحصیلی گذشته بوده و افزایش می یابد.

میانگین شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 – 1402
مقطع تحصیلیحداقل شهریهحداکثر شهریه
دوره ابتدایی(اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم)600/0001/500/000
دوره اول متوسطه( هفتم، هشتم، نهم)700/002/000/000
دوره دوم متوسطه(دهم، یازدهم، دوازدهم)900/0003/500/000

طی تحقیقاتی که در رابطه با مبلغ شهریه سالانه مدارس و نحوه پرداخت آن انجام دادیم ، دریافتیم که میزان شهریه مصوب هر مدرسه، با شروع سال تحصیلی ابلاغ می گردد. بنابراین خانواده ها هنگام ثبت نام مدارس هیئت امنایی ملزم به پرداخت مبلغی مبنی بر شهریه نبوده و مدرسه ای که ثبت نام را مشروط بر دریافت وجه از والدین دانش آموزان انجام دهد، متخلف محسوب شده و با آن برخورد می گردد. در مدارس هیئت امنایی، نرخی در خصوص خدمات فوق برنامه وجود دارد که دارای هزینه‌ اندکی بوده و در هر استان و منطقه متفاوت است . همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس هیئت امنا و همچنین زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1401 – 1402 و مدارک ثبت نام مدارس هیئت امنایی1401 – 1402 با ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.

نحوه محاسبه شهریه مدارس هیئت امنایی 1401 – 1402

همان طور که در بالا ذکر شد، وزارت آموزش و پرورش هیچ اطلاعیه ای درمورد مشخص نمودن هزینه مدارس هیئت امنایی ارائه ننموده است و تنها دلیل برای گرفتن شهریه از دانش آموزان، خدماتی است که نسبت به مدارس دولتی به دانش آموزان عرضه می شود. از این رو نحوه محاسبه شهریه مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۱در سراسر کشور بر طبق آیین نامه خاصی نبوده و متفاوت در بین مدارس هیئت امنایی می باشد که این تفاوت به امکانات رفاهی و علمی آموزشی که مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می دهند ، بستگی دارد. هم چنین توجه داشته باشید که هزینه های متفرقه مانند کلاس های آموزشی ، سرویس رفت و آمد و سایر موارد ، همگی به صورت جداگانه و اختیاری بوده که مبلغ آن ها از جانب مدارس تعیین می شوند. هر چه میزان خدمات در مدارس هیئت امنایی بیشتر باشد، شهریه نیز افزایش پیدا می کند و نمی توان برای تمامی مدارس هیئت امنایی، مقدار مشخصی از مبلغ پرداختی را در نظر گرفت.

نحوه پرداخت شهریه مدارس هیات امنایی 1401 – 1402

پرداخت شهریه مدارس هیات امنایی 1401 به صورت حضوری و با مراجعه نمودن به مدرسه مورد نظر خود صورت می پذیرد. نحوه پرداخت در مدارس هیئت امنا ممکن است با توجه به تسهیلاتی که به والدین ارائه می شود متفاوت از بقیه مدارس باشد و آن ها می توانند شهریه مدارس را به صورت اقساط در طول سال پرداخت کنند و یا ممکن است با توجه به مدرسه مذکور، می بایست شهریه مدارس هیئت امنایی را در همان ابتدا به صورت یک جا تقبل نمایند.

 

سوالات متداول

1- شهریه مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چه مقدر است؟

دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی با توجه به خدماتی که ارائه می دهند مبلغی به عنوان شهریه دریافت می شود که در متن مقاله ذکر شده است.

2- نحوه پرداخت شهریه مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

پرداخت شهریه مدارس هیئت امنایی به شکل حضوری در مدارس مربوطه انجام می پذیرد

3- آیا مبلغ شهریه همه مقاطع تحصیلی در مدارس هایئت امنایی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ یکسان می باشد؟

خیر، میزان شهریه ها متفاوت است که در این مقاله به تمامی مقاطع اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس