خانه مدارس مدارک ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1400 – 1401

مدارک ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1400 – 1401

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1400 - 1401
مدارک ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1400 – 1401
به مدارسی هیئت امنایی گفته می شود که مدیریت آن ، به جای یک نفر ، بر عهده یک هیئت امنا باشد. نکته دیگری که این مدارس را کمی با سایرین متمایز کرده است ، امکانات رفاهی و آموزشی آن ها و شهریه ای است که به موجب آن از دانش آموزان دریافت می گردد. ثبت نام این مدارس معمولا از اواخر خرداد و اوایل تابستان آغاز شده و تا زمانی که ظرفیت پذیرش آن ها تکمیل گردد ، ادامه دارد. جهت ثبت نام لازم است دانش آموزان به همراه اولیای خود و به صورت حضوری به مدرسه ای که از نظر محدوده جغرافیایی مناسب است ، مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم ، ثبت نام خود را آغاز نمایند. در ادامه به مدارکی که هنگام ثبت نام مدارس هیئت امنایی 98 – 99 باید ارائه شوند ، می پردازیم.

دانش آموزان ، به منظور ارائه مدارک برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی ، می بایست به صورت حضوری مراجعه نمایند.

مدارک لازم ثبت نام در مدارس هیئت امنایی 98 – 99

هر دانش آموز برای ثبت نام در مدرسه ، نیاز به تشکیل پرونده تحصیلی دارد. برای تشکیل این پرونده نیاز به ارائه برخی مدارک است که عبارتند از :

  • 6 الی 12 قطعه عکس 3*4
  • اصل شناسنامه دانش آموز به همراه کپی تمام صفحات
  • اصل و کپی کارت ملی دانش آموز
  • کپی شناسنامه و کارت ملی والدین
  • پرونده تحصیلی سال گذشته (درصورتی که دانش آموز طی سال گذشته ، در مدرسه ای دیگر تحصیل کرده است ، می بایست تمام مدارک و پرونده تحصیلی خود را دریافت کرده و به محل تحصیل جدید ارائه دهد.)
  • کارنامه و سوابق تحصیلی سال های قبل
  • برای ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی ، ارائه کارت بهداشت ، که از سوی مراکز بهداشت تنظیم شده است ، الزامی می باشد.

مدارک لازم برای دانش آموزان دارای برخی شرایط خاص

شرایط تمام افرادی که قصد ثبت نام در مدارس را دارند با هم یکسان نمی باشد. در ادامه به شرح چند مورد و مدارکی که برای توجیه آن ها نیاز است ، می پردازیم.

  • اگر دانش آموزی (موقتا) مجبور به تحصیل در محلی غیر از محل ثبت نام خود باشد ، جهت ثبت نام در محل تحصیل جدید ، ضمن ارائه کارت شناسایی مدرسه یا گواهی تحصیلی ، باید از اداره آموزش و پرورش مقصد نیز معرفی نامه داشته باشد.
  • دانش آموزانی که به دلایل موجه در زمان ثبت نام و قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به ثبت نام نکرده باشند ، با ارائه مجوز از کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش محل ، می توانند در مدرسه ثبت نام و به ادامه تحصیل بپردازند.
  • درصورتی که دانش آموز ، پس از ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی توسط اداره کل آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور ، به منظور ثبت نام معرفی شود نیاز به ارائه کارنامه تحصیلی سنوات قبل یا کسب موافقت از کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش ندارد و در هر زمان از سال ، مجاز به ثبت نام است.
  • اتباع خارجی مقیم ایران ، رانده شدگان و پناهنده های کشورهای خارجی باید دارای مجوز اقامتی تایید شده از وزارت کشور باشند. از همین رو ثبت نام دانش آموزان غیر ایرانی مقیم کشور ، ملزم به ارائه مدارک هویتی و اقامتی معتبر است.
  • ثبت نام دانش آموزان ، به منظور ورود به هر یک از دوره های تحصیلی در مدارس خارج از کشور ، با ارائه اصل شناسنامه یا گذرنامه امکان پذیر است.
  • در دبستان های برخی شهرستان ها و مناطق جهت ورود به مدارس ، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ، بینایی و شنوایی نوآموزان اجرا می گردد. ارائه گواهی سلامت حاصل از این طرح ، جهت ثبت نام الزامی است.

مدارس با توجه به شرایطی که از سوی آموزش و پرورش ابلاغ می شود ، می توانند به پذیرش دانش آموزان در مقاطع مختلف بپردازند. درصورت وجود مغایرت بین شرایط فرد و شرایط ابلاغ شده ، مسئولیت آن ، تماما با مدرسه می باشد.

همان طور که گفته شد ، پس از ارائه مدارک جهت ثبت نام ، مدیر مدرسه به تشکیل پرونده و ثبت نام وی در سامانه های مربوط اقدام می نماید. این پرونده متشکل از تمامی اطلاعات مربوط به دانش آموز یا سوابق تحصیلی او می باشد. هم چنین می توانید با کلیک بر روی لینک های ثبت نام مدارس هیئت امنایی و شرایط ثبت نام مدارس هیئت امنایی 98 – 99 ، از شرایط و جزئیات لازم جهت نام نویسی مطلع گردید. درصورتی که تا کنون از تصمیم خود مبنی بر ثبت نام در مدارس هیئت امنایی اطمینان ندارید اما تمایل به تحصیل در مدارس مجهز نیز دارید می توانید به لینک های ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز دوم متوسطه ، ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی اول متوسطه و دوم ، ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی 99 – 1400 ، ثبت نام مدارس شاهد 98 – 99 و … مراجعه کرده و با بررسی جزئیات هرکدام ، تصمیم خود را نهایی سازید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس