داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بخوانند | لزوم تایید سوابق تحصیلی

داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بخوانند | لزوم تایید سوابق تحصیلی

با اتمام فرآیند برگزاری امتحانات نهایی در روز 2 تیر ماه سال جاری، اکنون لازم است که داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳  اقدامات لازم در راستای تایید سوابق تحصیلی خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org به انجام برسانند.

لزوم تایید سوابق تحصیلی توسط داوطلبان کنکور 1403

طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده، نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور سال، 50 درصد از امتیاز نهایی شرکت کنندگان این آزمون را جهت ورود به دانشگاه تشکیل می دهد و 50 درصد باقی مانده نیز همان نمره آزمون سراسری می باشد. در واقع متناسب با هر درس یک نمره کل و تراز در نظر گرفته می شود که نهایتا تعیین کننده سهم 50 درصدی سوابق تحصیلی می باشد و سهم مربوط به آزمون سراسری که که در دو نوبت اجرا شد، مطابق با تراز بالاتر اعمال شده و در نتیجه، مجموع تراز سوابق تحصیلی و کنکور رتبه فرد را مشخص می سازد.

اکنون نیز با توجه به اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم، اکنون می بایست شرکت کنندگان این آزمون، مطابق با راهنمای زیر و با مراجعه به سایت my.sanjesh.org نسبت به مشاهده و تایید کد سوابق تحصیلی  خود اقدام نمایند.

  1. مراجعه به آدرس مای سنجش به آدرس my.sanjesh.org
  2. ورود به حساب کاربری
  3. انتخاب گزینه “آزمون سراسری”
  4. مراجعه به بخش “مشاهده سوابق تحصیلی

لازم به ذکر است که  نتایج کنکور ۱۴۰۳ در قالب کارنامه اولیه، هفته پایانی مرداد ماه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. همچنین توجه داشته باشید که این کارنامه شامل نمرات خام و نمره آزمون اختصاصی (کنکور) نوبت دوم آزمون مذکور می باشد. کارنامه نهایی هر دو نوبت آزمون سراسری به همراه دفترچه انتخاب رشته قرار است در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر گردد و نتایج نهایی کنکور نیز در مهر ماه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور