خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه مصوبه مهم برای معافیت های جدید سربازی

مصوبه مهم برای معافیت های جدید سربازی

مصوبه مهم برای معافیت های جدید سربازی

یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته، اصلاح قانون نظام وظیفه بوده که اطلاعات بیشتر آن نیز توسط یکی از اعضاء هیئت رئیسه مجلس عنوان شد.

مصوبه مهم برای معافیت های جدید سربازی

طبق اطلاعاتی که توسط یکی از اعضاء هیئت رئیسه مجلس عنوان شده، اصلاح قانون نظام وظیفه با توجه به نیاز دفاعی کشور و با در نظر گرفتن مطالبات جامعه، سبب افزایش کارآمدی سربازی خواهد شد. ایشان در سخنان خود روی این موضوع تاکید کردند که با حرفه ای شدن دوره خدمت سربازی، علاوه بر اینکه نیروهای مسلح از یک نیروی حرفه‌ای، دارای تعلق و تعهد خدمت بیشتر بهره‌مند می شوند، در جامعه نیز نگاه مثبت و رضایت مندی بیشتری در مورد خدمت سربازی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کردند که اصلاح قانون نظام وظیفه برای مدت زمان طولانی است که از طرف مشمولان خدمت، خانواده‌های آنان و بخشی از نیروهای مسلح مطرح شده و در سال های گذشته تغییرات جزئی در برخی از بخش ها ایجاد شده ولی نتوانسته نیاز و مطالبات مردم و نیروهای مسلح را برطرف کند. متناسب با این نیاز نیز مجلس یازدهم از آغاز کار خود جلسات متعددی را در خصوص اصلاح قانون نظام وظیفه برگزار کرده و جلساتی نیز با کارشناسان دفاعی و نظامی و نمایندگان ستاد نیروهای مسلح و کارشناسان حوزه پژوهشی و استراتژی صورت گرفته است.

به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس، مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه حرفه‌ای شدن سربازی شامل موارد زیر است.

  • پاره وقت شدن و کاهش مدت زمان خدمت سربازی
  • معاف شدن مشمولانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند
  • معاف شدن مشمولان بالای 35 سال با دو فرزند
  • جایگزین شدن خدمت وظیفه با عضویت های دیگری مانند تکالیف نیروهای مسلح

ایشان در انتهای سخنان خود نیز به این موضوع عنوان کردند که مصوبه‌ اصلاح دوره‌ خدمت نظام وظیفه بعد از اخذ رای در صحن علنی مجلس، برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه