خانه کارشناسی ارشد منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک 1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک 1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک 1400
منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک 1400

با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد  را دارند می بایست در آذر ماه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، منابع کنکور ارشد برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.

به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 در یک مجموعه رشته ثبت نام می نمایند و در زمان انتخاب رشته می توانند رشته و گرایش مورد نظر خود را از آن مجموعه انتخاب کنند.

عناوین دروس امتحانی رشته ژئوفیزیک در کنکور کارشناسی ارشد 1400

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد، رشته و گرایش مورد نظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

ژئوفیزیک نیز در گروه علوم پایه می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند. رشته ژئوفیزیک مباحث و دروس زیر را شامل می شود.

  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 1
  • ریاضی با ضریب 1
  • فیزیک با ضریب 1
  • زمین شناسی یا ریاضی فیزیک تخصصی با ضریب 1

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک 1400

ژئوفیزیک یکی از رشته های مجموعه ژئوفیزیک و هواشناسی (کد 1202) می باشد و جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد محسوب می شود. یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته ژئوفیزیک می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده و سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه کنید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک 1400
ریاضی
حساب دیفرانسیل و انتگرال با هندسه تحلیلی، تالیف لوئیس لیتهولد، مترجم سیامک کاظمی و دیگران، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.ریاضی عمومی ۱ و ۲، تالیف فرزین حاجی جمشیدی، انتشارات تاخ.
حساب دیفرانسیل و انتگرال جورج برینتن توماس، سیامک کاظمی فاطمی، دانشگاه صنعتی شریف.ریاضی۱ و ۲، تالیف دکتر محمدصادق معتقدی، انتشارات میعاد.
فیزیک
فیزیک (جلد ۱، مکانیک)، تالیف دیوید هالیدی، مترجم منیژه رهبر، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.فیزیک (جلد ۲، صوت و ترمودینامیک)، تالیف دیوید هالیدی، مترجم منیژه رهبر، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
فیزیک (جلد ۳، الکتریسیته و مغناطیس)، تالیف دیوید هالیدی، مترجمان منیژه رهبر، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.فیزیک عمومی، تالیف ناصر زارع دهنوی و حسین محسنی پور، انتشارات دیباگران تهران.
زمین شناسی
مبانی زمین شناسی، تالیف فردریک لوتگنس، مترجم رسول اخروی، انتشارات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.مبانی زمین شناسی، تالیف رید ویکاندر، مترجم فرج الله فیاضی، انتشارات دانشگاه تربیت معلم.
ریاضی فیزیک تخصصی
فیزیک، تالیف مارک دبلیو. زیمانسکی، فرانسیس وستون سیروز و هوگ یانگ، مترجم محمود بهار، انتشارات مبتکران.فیزیک مکانیک، تالیف هریس بنسون، مترجم محمدرضا بهاری، انتشارات دانشگاه پیام نور.
حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی، تالیف ریچارد سیلورمن، مترجم علی اکبر عالم زاده، انتشارات علمی و فنی.ریاضیات عمومی ۱ و ۲، تالیف ایساک آبراموویچ مارون، انتشارات پاریاب.
ترمودینامیک پایه
ترمودینامیک و مکانیک آماری، تالیف والتر گراینر و لودویگ نایسه، انتشارات دانشگاه گلستان.ترمودینامیک آماری،مبانی و کاربردها تألیف غلام عباس پارسافر، انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان.
ترمودینامیک آماری، تالیف دونالد ای . مک کواری، مترجم غلامعباس رجبعلی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.تشریح مسائل حرارت و ترمودینامیک زیمانسکی،تالیف سعید شجاعی،حمید قاسمی،انتشارات پویش اندیشه.
هواشناسی
هواشناسی، تالیف رولندبی استول، مترجمان سیدابوالفضل مسعودیان و بختیار محمدی، دانشگاه اصفهان.هواشناسی عمومی، تالیف هوشنگ قائمی، انتشارات سمت.
زبان تخصصی هواشناسی
واژه نامه و مفاهیم آب و هواشناسی، تالیف عبدالله تربالی، انتشارات فانوس. زبان تخصصی انگلیسی مجموعه هواشناسی، تالیف میثم زینلی تهرانی، انتشارات آزاده.
زبان تخصصی ژئوفیزیک
واژه نامه و مفاهیم آب و هواشناسی، تالیف عبدالله تربالی، انتشارات فانوس.زبان تخصصی انگلیسی مجموعه ژئوفیزیک، تالیف میثم زینلی تهرانی، انتشارات آزاده.
زبان عمومی
کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل
کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران
کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در رشته ژئوفیزیک در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حدنصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر، در سایت مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد