خانه مدارس مهلت ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مهلت ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مهلت نام نویسی مدارس شاهد 1400 - 1401
مهلت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

شنیدن نام مدارس شاهد همواره این سوال را در ذهن برخی افراد ایجاد کرده است که این مدرسه ها صرفا برای فرزندان شهید، ایثارگر و جانباز می باشد. در ادامه باید به صحت این مطلب اشاره کرد، زیرا مدرسه های شاهد در سال های گذشته فقط با در نظر داشتن شرایط ذکر شده خانواده ها به پذیرش دانش آموزان اقدام می نمودند. اما این مدارس به دلیل ارائه خدمات آموزشی مناسب مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفت، و همین امر سبب شد در صورت وجود ظرفیت و احراز شرایط به نام نویسی دانش آموزان عادی نیز اقدام نمایید.

 

لینک مستقیم ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403

 

مدارس شاهد هر ساله جهت تکمیل ظرفیت، اقدام به پذیرش دانش آموزان عادی می نماید.

زمان ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

جذب دانش آموزان با توجه به شرایط و ضوابط مدارس شاهد در پایه های دوره ابتدایی، پایه هفتم متوسطه و پایه دهم متوسطه هر ساله توسط اداره کل امور شاهد و ایثارگران انجام می گردد. داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام مدارس شاهد و احراز شرایط با در دست داشتن مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی اقدام نمایند.لازم به ذکر است، ثبت نام پایه های مقاطع ابتدایی،هفتم و نهم به صورت اینترنتی ازطریق سامانه my.medu.ir انجام می گیرد.

 

هنوز زمان ثبت نام مدارس شاهد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اعلام نشده اس اما براساس جدول زمان بندی منتشر شده در سال گذشته، نام نویسی در مقاطع اول، هفتم و دهم ابتدایی درخرداد ماه و میان پایه در مرداد ماه 1403 انجام گرفته است. از این رو انتظار می رود، زمان نام نویسی مدارس شاهد در سال تحصیلی 1403 – 1404 در مقاطع مختلف مطابق سال گذشته باشد.

 

با توجه به این که اطلاعات دقیقی از زمان ثبت نام این مدارس در سال جدید در دسترس نمی باشد، می توانید با پیوستن به کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره از زمان دقیق ثبت نام مدارس شاهد مطلع شوید.

جدول زمانبندی پیش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
پایهبازه ثبت نام
اول ابتداییاحتمالا خرداد ماه
پایه هفتم (دوره اول متوسطه)احتمالا خرداد ماه
پایه دهم (دوره دوم متوسطه)احتمالا خرداد تا مرداد ماه
میان پایهاحتمالا مرداد ماه

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404

فرایند نام نویسی در مدارس شاهد طی دو مرحله موقت و قطعی انجام می گردد، به این صورت که اولویت ثبت نام در مدارس شاهد ابتدا با دانش آموزان شاهد( فرزندان شهدا ، فرزندان آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد ) در تمام مقاطع تحصیلی قطعی می باشد.

 

دانش آموزان ایثارگری و موارد دیگر در دسته داوطلبان غیرشاهد به شمار می آیند، که باید با توجه به شرایط و ضوابط ثبت نام مدارس شاهد ابتدا به ثبت اطلاعات در سایت مای مدیو فرآیند نام نویسی موقت خود را تکمیل نمایند. سپس، با بررسی های لازم براساس جدول امتیاز در صورت پذیرش به همراه مدارک موردنیاز نسبت به ثبت نام قطعی خود به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.در ادامه مقاله فرایند مرحله به مرحله ثبت نام اینترنتی به شرح زیر انجام خواهد شد.

  • در صفحه اول سامانه  my.medu.ir بعد از انتخاب نقش والدین، روی گزینه “ورود به درگاه دولت” کلیک کنید.

مرحله اول پیش ثبت نام اول ابتدایی شاهد

  • تابعیت دانش آموز را انتخاب نمایید.مرحله سوم پیش ثبت نام اول ابتدایی شاهد
  • در قسمت انتخاب نوع مدرسه عبارت “مدرسه شاهد” را فعال کنید.
    مرحله چهارم پیش ثبت نام اول ابتدایی شاهد
  • کد ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی را درج نموده و روی گزینه “استعلام” کلیک کنید.
    مرحله پنجم پیش ثبت نام اول ابتدایی شاهد
  • تیک عبارت “با قوانین بالا موافقم” را فعال و سپس روی “مرحله بعد” کلیک نمایید.
    مرحله ششم پیش ثبت نام اول ابتدایی شاهد
  • در صفحه باز شده اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و دکمه بعدی” را بفشارید.مرحله هفتم پیش ثبت نام اول ابتدایی شاهد
  • در مراحل بعدی باید مدرسه دانش آموز را انتخاب کرده و ثبت نام او را نهایی کنید. در پایان بعد از انجام تمام مراحل مذکور، سامانه کد رهگیری در اختیار شما قرار می دهد باید در تمام مراحل نام نویسی همراه خود نگه دارید.
  • پس از اتمام فرایند ثبت نام اینترنتی باید دانش آموز و اولیا با در دست داشتن مدارک به مدرسه مراجعه نموده و سایر مراحل ثبت نام را به انجام برسانند.

 

در ادامه با اشاره به این که دانش آموزان قبل از ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ابتدا با مطالعه دقیق شرایط و ضوابط مدارس شاهد و بررسی کامل نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد، فرم فرآیند ثبت نام را تکمیل نمایند.

 

همچنین از بین داوطلبان ثبت نام در پایه های ورودی (اول ابتدایی ، پایه های هفتم و دهم) در مدارس شاهد به میزان دو برابر ظرفیت (اصلی و ذخیره) از طریق سامانه سجا اعلام می گردد و لازم است مدیران محترم پس از دریافت اسامی دانش آموزان پذیرفته شده، نسبت به اطلاع رسانی به والدین آن ها اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام مدارس شاهد درسال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی می باشد؟

باتوجه به این که اطلاعات دقیقی از زمان نام نویسی مدارس شاهد نداریم ، می توانید با عضویت درکانال تلگرامی مدارس ایران مشاوره از اخبار مربوط به آن مطلع شوید.

2- ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ از طریق کدام سامانه انجام می گردد؟

ثبت نام پایه های مقاطع ابتدایی،هفتم و نهم به صورت اینترنتی ازطریق سامانه saja.medu.ir انجام می گیرد.

3- آیا دانش آموزان عادی مجاز به ثبت نام در مدارس شاهد هستند؟

بله. داوطلبان درصورت وجود ظرفیت خالی و احراز شرایط می توانند دراین مدارس تحصیل نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس