خانه مدارس نحوه نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

نحوه نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

نقل و انتقال دانش آموزان در سایت پادا
نحوه نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

همانطور که می دانید، خدمات حضوری به سرعت در حال جایگزینی با خدمات آنلاین و الکترونیکی هستند. مدارس نیز از این مورد مستثنی نبوده و سامانه های متعددی مانند سامانه پادا، سامانه سیدا و سامانه همگام برای دانش آموزان، مدیران و معلمان تعبیه شده است تا امور مورد نظر خود را به صورت غیرحضوری به انجام برسانند. تقریبا تمامی فعالیت های مربوط به دانش آموزان از طریق این سامانه ها انجام می شود؛ به عنوان مثال نقل و انتقال دانش آموزان، دریافت کارنامه از سامانه پادا  یا پیش ثبت نام مدارس شاهد. در این مقاله اختصاصا به نقل و انتقال دانش آموزان از طریق سامانه پادا می پردازیم.

 

✅لینک مستقیم ورود به سایت پادا

لینک مستقیم ورود به سایت پادا

 

در نقل و انتقالات خارج منطقه ای پس از ثبت در سامانه پادا، در خواست دانش آموز به ترتیب توسط مدرسه مقصد، سنجش منطقه مقصد، مدرسه مبدا و سنجش منطقه مبدا نیز بررسی می شود.

نقل و انتقال دانش آموزان چیست؟

ممکن است دانش آموزان به دلایل متعددی تصمیم به تعویض مدرسه خود بگیرند که به آن نقل و انتقال گفته می شود. نقل و انتقال دانش آموز می تواند در آغاز و یا میانه سال تحصیلی اتفاق بیفتد که به این منظور دانش آموز باید ابتدا از طریق سامانه پادا درخواست نقل و انتقال خود را ثبت نماید. در مرحله بعدی نقل و انتقال، مدیران مدرسه مبدا و مقصد از طریق مراجعه به سامانه سیدا، درخواست دانش آموز را رد یا قبول می نمایند.

نحوه نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

دانش آموزان جهت ثبت درخواست نقل و انتقال خود باید به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه کرده و مطابق با راهنمای تصویری زیر، مراحل را طی نمایند.

  • در این صفحه گزینه “آموزشی” را انتخاب نمایید.

مرحله 1 نحوه نقل و انتقال دانش آموزان در پادا

  • در گام بعدی، خدمات ارائه شده توسط این سامانه مشاهده می گردد که باید از میان گزینه های موجود، “نقل و انتقال دانش آموزان” را برگزینید. (دانش آموزان مدارس سمپاد گزینه “نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد” را انتخاب نمایند.)

دومین مرحله نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

  • پس از کلیک بر روی گزینه نقل و انتقال، وارد صفحه زیر خواهید شد که باید نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویری را وارد نموده و “ورود کاربران” را بفشارید. لازم به ذکر است که نام کاربری دانش آموزان همان کد ملی ایشان می باشد و کلمه عبور نیز باید توسط مدرسه در اختیار دانش آموز قرار گیرد. (در صورتی فراموشی رمز سامانه پادا، از طریق کلیک بر روی “بازیابی کلمه عبور” امکان دریافت آن را خواهید داشت. همچنین جهت مشاهده مراحل انجام می توانید به لیک فوق مراجعه کنید).

  • پس از تعیین نمودن نوع مدرسه، صفحه زیر برای شما نمایان می شود که در این صفحه مشخصات دانش آموز و مدرسه فعلی وی در نوار بالای صفحه مشخص است. همچنین اسامی مدارس موجود در منطقه و نوع آن ها (دولتی، غیر دولتی، بزرگسالان و…) قابل مشاهده است که می توانید مدرسه مد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از ثبت در خواست، باید منتظر تایید و یا رد آن توسط مدیران مدرسه مبدا و مقصد بمانید.

چهارمین مرحله نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه سیدا

مدیران مدرسه می توانند با مراجعه به سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir مانند مراحل زیر اقدام به بررسی نقل و انتقال دانش آموزان نمایند.

  • پس از ورود به سامانه سیدا، از منوی سمت راست گزینه “عملیات اولیه”، “سازماندهی و ثبت نام” و سپس “بررسی نقل و انتقال دانش آموزان” را انتخاب نمایید.

اولین مرحله نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه سیدا

  • در صفحه نمایش داده شده می توانید درخواست دانش آموز را مشاهده نمایید و با کلیک بر روی گزینه های “تایید” یا “عدم تایید” وضعیت درخواست را تعیین نمایید.

دومین مرحله نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه سیدا

نکته: توجه داشته باشید که دوره و سال تحصیلی به درستی تنظیم شده باشد. (از قسمت “تغییر دوره” می توانید آن را تغییر دهید.)

نکات مهم پیرامون نقل و انتقال دانش آموزان در پادا

  • در صورتی که درخواست نقل و انتقال دانش آموز توسط مدیر مدرسه مبدا یا مقصد رد شود، دانش آموز می تواند مجددا در سامانه پادا درخواست خود را ثبت نماید.
  • پیش از بررسی مدیران مدرسه، دانش آموز امکان لغو درخواست خود را از طریق سامانه پادا خواهد داشت.
  • پس از درخواست دانش آموز در پادا، ابتدا درخواست وی در مدرسه مقصد بررسی خواهد شد و در صورت تایید مدرسه مقصد، درخواست انتقال از جانب مدرسه مبدا نیز بازبینی می گردد.
  • در نقل و انتقال دانش آموز از منطقه ای به منطقه دیگر، درخواست وی توسط سنجش منطقه مقصد و مبدا نیز بررسی خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- نقل و انتقال دانش آموزان چگونه انجام می شود؟

در ابتدا دانش آموزان درخواست خود را از طریق سامانه پادا ثبت نموده و سپس مدیران می توانند درخواست را از طریق سامانه سیدا تایید و یا رد نمایند.

2- مراحل ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموز در سامانه پادا چگونه انجام می شود؟

راهنمای تصویری مراحل نقل و انتقال دانش آموز از طریق سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir در متن مقاله موجود است.

3- جهت ورود به سامانه پادا چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای ورود به سامانه پادا، نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (دریافت شده از مدرسه) مورد نیاز می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس