خانه اخبار تحصیلی مدارس نکاتی که والدین کلاس اولی ها باید بدانند

نکاتی که والدین کلاس اولی ها باید بدانند

نکاتی که والدین کلاس اولی ها باید بدانند

شروع مدرسه برای دانش آموزان کلاس اول به عنوان یکی از مراحل مهم زندگیشان به شمار می آید که در برخی از مواقع می تواند نگرانی ها و دردسرهایی نیز داشته باشد.

نکات مهم برای والدین کلاس اولی ها

در صحبتی که با یکی از معلمان پایه اول ابتدایی صورت گرفته شده، به بررسی مشکلات کلاس اولی ها و مواردی که باید توسط والدین و معلمان به آن توجه شود، اشاره شده است. برخی از مهمترین موارد به صورت زیر می باشند.

  • یکی از مهمترین مشکلات کودکان هنگام ورود به مدرسه، وابستگی شدید عاطفی به خانواده است طوری که قادر به انجام برخی از کارهای شخصی خود نیز نیستند. در چنین شرایطی پیشنهاد می شود چند روز قبل از شروع مدارس، آموزش هایی در خصوص استفاده کودک از سرویس بهداشتی به تنهایی و پوشیدن لباس فرم را به کودکان خود بدهند.
  • نحوه چیدن وسایل شخصی در کیف و استفاده از آنها، پوشیدن و خارج کردن کفش ها و استفاده از ابزارهایی مثل قیچی را باید به کودکان آموزش داد. عدم توانایی آنها در انجام این کارها باعث ایجاد حس ناتوانی و ضعف می شود که می تواند روی اعتماد به نفس آنها نیز تاثیرگذار باشد.
  • جدایی از والدین برای کودکانی که اختلال در اضطراب دارند، بسیار موئر و کارساز خواهد بود فقط باید به صورت کنترل شده باشد. والدین باید ساعات حضور کودک در مدرسه را با کم شروع کرده و سپس با حضور خود در مدرسه در ساعات تفریح یا در پایان کلاس درس، این اضطراب را از بین ببرند.
  • والدین برای خرید لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان بهتر است از معلمان مشورت بگیرند و با تجربه دیگران خرید نکنند چون برخی از لوازمی که سایرین استفاده کرده اند، می تواند برای فرزند آنها ضروری یا لازم نباشد.
  • خرید مدادهای سه گوش برای دانش آموزان اول باعث می شود تا طرز صحیح مداد گرفتن را یاد بگیرند. استفاده از مدادهای نرم که اثر آنها به راحتی روی کاغذ پاک می شود نیز برای دانش آموزان کلاس اول از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • کفش های کلاس اولی ها بهتر است بنددار نباشد تا پوشیدن و خارج کردن آنها در طول روز برای آنها راحت و بدون مشکل باشد.
  • انتظار می رود دانش آموزانی که وارد کلاس اول می شوند با مفاهیمی مثل بالا، پایین، چپ، راست، شمارش اعداد تا 10 و موارد مشابه آشنایی لازم را داشته باشند.
  • با توجه به کمبود تمرکز و دقت در دانش آموزان امروزی به دلیل استفاده از تبلت و گوشی های همراه، معلمان باید از بازی هایی استفاده کنند که باعث افزایش تمرکز شود.
  • به والدین توصیه می شود که با معلمان فرزندان خود ارتباط مناسب و قوی داشته باشند تا بتوانند مشکلاتی که ایجاد می شود را به خوبی حل و فصل کنند.
  • کودکانی که قبلا پیش دبستانی رفته اند، با ساعات حضور در مدرسه، محیط و فضای آن و فعالیت هایی که در مدرسه انجام می شود، آشنایی دارند که بسیار موثر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس