خانه دکتری هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه نام نویسی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402
هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با توجه به رشد و پیشرفت روز افزون دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، تعداد علاقمندان به تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری روز به روز بیشتر می شود. از جمله سوالاتی که ممکن است برای هر یک از داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون دکتری پیش بیاید این موضوع است که آیا برای شرکت در این آزمون باید هزینه ای را پرداخت نمایند یا خیر؟

با توجه به ادغام آزمون های سراسری و آزاد در مقطع دکتری، روند ثبت نام آزمون دکتری برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد یکسان می باشد. بنابراین داوطلبان برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه ها ملزم به پرداخت هزینه ای جهت ثبت نام خود هستند تا بتوانند نام نویسی خود را تکمیل نموده و در آزمون شرکت نمایند.

پرداخت مبلغ ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و با خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

متقاضیان علاقه مند و واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری لازم است تا در آغاز فرآیند ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد، مبلغی را که برای نام نویسی این آزمون در نظر گرفته شده است از طریق سامانه ثبت نام و به روشی که در ادامه خواهیم گفت پرداخت نمایند.

هزینه ثبت‌نام طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، در یک کد رشته امتحانی مبلغ 6/000/000 (شش میلیون) ریال می باشد و جهت استفاده از خدمات پیام کوتاه برای اطلاع رسانی ها مبلغ 100/000(صد هزار) ریال بایستی پرداخت شود.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

افرادی که تمایل دارند در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند لازم است تا با خرید کارت اعتباری، شماره سریال ثبت نام را دریافت نمایند تا بتوانند نام نویسی خود را آغاز کنند. هزینه ثبت نام این آزمون صرفا به صورت آنلاین و با کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم می باشند قابل پرداخت می باشد.

  • جهت پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد، ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و در صفحه اصلی روی گزینه دکترای تخصصی کلیک کنید.مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری
  • بر روی لینک “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1403” کلیک نمایید.مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری
  • در صفحه گشوده شده از منوی سمت راست روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید.مرحله چهارم ثبت نام آزمون دکتری
  • گزینه “سریال ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ و علاقمند به دریافت پیامک اطلاع رسانی بابت مراحل مختلف آزمون” را انتخاب نمایید و سپس روی “تایید و ادامه” کلیک کنید.مرحله پنجم ثبت نام آزمون دکتری
  • در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و نیز آدرس پست الکترونیک خود را وارد کنید. پس از انتخاب درگاه پرداخت، روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید. مرحله ششم ثبت نام آزمون دکتری
  • پیش از پرداخت هزینه لازم است تا شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید زیرا در صورتی که هر گونه مشکلی در فرآیند ثبت نام پیش بیاید و کد پیگیری را یادداشت نکرده باشید مسئولیت آن بر عهده ی شما خواهد بود. پس از یادداشت شماره پیگیری پرداخت، تیک گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال نمایید.مرحله هفتم ثبت نام آزمون دکتری
  • در این صفحه پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود از جمله  شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضاء کارت باید روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.مرحله هشم ثبت نام آزمون دکتری
  • پس از تکمیل موفقیت آمیز فرآیند پرداخت وجه نام نویسی، سامانه یک شماره سریال 12 رقمی را نمایش خواهد داد. آن را دریافت نموده و برای تکمیل ثبت نام و انجام مراحل بعدی نزد خود نگه دارید.

به داوطلبان توصیه می کنیم تا پیش از آغاز فرآیند ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و پرداخت هزینه، حتما شرایط ثبت نام آزمون دکتری را مطالعه نمایند و در صورتی که واجد شرایط بودند، با در دست داشتن مدارک ثبت نام آزمون دکتری نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه ثبت‌نام در یک کد رشته امتحانی مبلغ 6/000/000 (شش میلیون) ریال و همچنین مبلغ 100/000(صد هزار) ریال برای خدمات پیامکی می باشد.

2- هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از چه طریقی قابل پرداخت است؟

این هزینه تنها به صورت اینترنتی و از طریق کارت بانکی عضو شتاب، در سامانه سنجش کشور به نشانی sanjesh.org قابل پرداخت است که مراحل آن در این مقاله ذکر گشته است.

3- آیا هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد از دانشگاه سراسری جدا است؟

به دلیل ادغام آزمون سراسری و آزاد شما تنها یک هزینه به جهت ثبت نام در آزمون دکتری می پردازید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری