خانه پذیرش بدون کنکور هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور چقدر است؟

هر ساله برای علاقه مندان به ادامه تحصیل فرصتی ایجاد می شود تا شانس خود را بسنجند و قدمی مهم برای پیشرفت بیشتر در مسیر دلخواه خود بگذارند. انتظار می رود همانند سال گذشته، امسال نیز سازمان سنجش این فرصت یعنی ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور (فقط دانشگاه های آزاد و سراسری) را در اختیار داوطلبان قرار دهد و آن ها بتوانند به صورت اینترنتی نسبت به پرداخت هزینه ای که نرخ آن سالانه متفاوت است و سپس ثبت کد رشته های مورد نظر خود اقدام کنند.

فرآیند پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان کاملا به صورت اینترنتی بوده و با داشتن یکی از کارت های عضو شتاب بانکی امکان پذیر است. شما می توانید با تهیه دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد مطابق با تاریخ دقیق درج شده در دفترچه مربوطه، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، اطلاعات و مدارک خود را ثبت کنید..

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور سال 1402 از طریق دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی منتشر خواهد شد.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

قطعا هر فرآیندی با پدیده زمانبدی مواجه است و لازم است از تاریخ دقیق آن آگاهی داشته باشیم تا روند بی دردسری را پشت سر بگذاریم. پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور هم زمان با فعال شدن لینک های ثبت نامی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می باشند. براساس گفته های مذکور، زمان پرداخت هزینه با زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور یکی است و هنوز اطلاع دقیقی از تاریخ دقیق هردو فرآیند در دست نیست.

نکته: پس از سال 99 طرح پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد لغو شد و داوطلبان می باست به صورت استعداد های درخشان یا ازطریق آزمون فراگیر در این دوره ثبت نام می کردند.

میزان هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در سال های گذشته فرصتی بود که تنها نصیب دانشجویان استعداد های درخشان می شد اما در سال 99 به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا، اطلاعیه جدیدی مبنی بر پذیرش بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی منتشر شد. لازم است بدانید، سال گذشته مبلغ اعلامی سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی، 61 هزار تومان بود و در صورت تمایل، با پرداخت 600 تومان خدمات پیامکی نیز برای داوطلبان فعال می گشت اما برای سال 1402 هزینه دقیقی به منظور ثبت نام ارشد بدون کنکور در دسترس نیست.

با توجه به نکته ذکر شده، هزینه آزمون ها سالانه متغیر می باشد و احتمالا این هزینه در سال جاری نیز با افزایش مبلغ مواجه شود که به محض آگاهی از این موضوع، اطلاعات تکمیلی مربوطه در این مقاله به روز رسانی خواهد شد. هزینه ثبت نام بدون کنکور استعداد درخشان توسط سایت رسمی دانشگاه مذکور منتشر می شود و ممکن است در هر دانشگاهی هزینه متفاوتی در نظر گرفته شود بنابراین، نمی توان هزینه ثابتی را به منظور نام نویسی در این دوره اعلام کرد. 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

برخلاف ثبت نام بدون کنکور ارشد استعداد درخشان که از طریق سایت رسمی مربوط به هر دانشگاه انجام می شود، نحوه پرداخت هزینه ارشد بدون آزمون براساس سوابق تحصیلی تنها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. روند پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 به صورت اینترنتی می باشد که مراحل مربوطه در ادامه مقاله ذکر شده است.

  • نخست وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و سپس در قسمت راست صفحه از بین عبارات موجود، گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • از بین لینک های موجود در صفحه جدید، لینک “سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسطه سال 1402” را برگزینید.

مرحله دوم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • در این مرحله، در سمت راست صفحه بر روی دکمه “خرید کارت” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • در صفحه جدید بر روی لینک فعال “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • در صفحه پیش رو، عبارت “پرداخت هزینه ارشد بر اساس سوابق تحصیلی” را انتخاب کرده و با فشردن کادر “تایید و ادامه” به صفحه بعدی هدایت شوید.

مرحله پنجم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • پس از پر کردن فیلدهای مربوطه با کلیک بر روی گزینه پایین صفحه تحت عنوان “ادامه روند پرداخت” می توانید به صفحه مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام دسترسی یابید

مرحله ششم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شتاب خود را در جاهای خالی مشخص شده، درج کنید و سپس لینک “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

در این مرحله، پس از تیک زدن قبول دارم، سریال ثبت نام آزمون خود و کد امنیتی خواسته شده را یادداشت کنید و سپس “تایید” را بزنید.

دانستیم با داشتن مدرک کارشناسی و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور می توانید از سوابق تحصیلی خود بهره ببرید زیرا اگر معدل تحصیلی بالایی داشته باشید، پذیرش در این کد رشته ها آسان تر خواهد بود. از روش های دیگر پذیرش به صورت بدون کنکور در مقطع ارشد، پذیرش داوطلبان استعداد های درخشان می باشد که در هر دو مسیر برای ثبت نام هزینه ای دریافت می شود، بنابراین متقاضیان واجد شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور می توانند با بررسی لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد نسبت به نام نویسی خود و حضور در دانشگاه ها به صورت بدون آزمون اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 چقدر است؟

این هزینه توسط سازمان سنجش ارائه می گردد که در حال حاضر اطلاعیه ای در این باره منتشر نشده است و به محض انتشار این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

2- هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 از طریق چه سایتی انجام می شود؟

این فرآیند برای استعداد های درخشان از طریق سایت اصلی هر دانشگاه ولی برای سوابق تحصیلی فقط از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

3- مراحل پرداخت هزینه ثبت نام بدون آزمون ارشد 1400 بر اساس سوابق تحصیلی به چه صورت می باشد؟

این فرآیند از طریق سایت سنجش و به صورت اینترنتی انجام می پذیرد که طور دقیق تمامی مراحل در این مقاله بیان شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. M

    سلام وقت بخیر من کنکور ارشد ندادم و متأسفانه استعداد درخشان هم شرکت نکردم میخواسم بدونم راهی هس ک دانشگاه ازاد بتونم ارشد بخونم واس همین نیم سال اول ینی مهرماه یا نه باید صبر کنم تا تکمیل ظرفیت بهمن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه به پایان رسیده است و شما می توانید برای تکمیل ظرفیت ورودی بهمن ماه ثبت نام خود را انجام دهید.

  2. الهام ضمیریان

    سلام روز بخیر الان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون از کی دقیقا شروع میشه؟ برا اساس سوابق تحصیلی چطور؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود در مقطع ارشد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نداریم فقط پذیریش بدون کنکور بر اساس شرایط استعداد درخشانی داریم.

  3. دانشجو

    سلام و احترام.
    بنده کنکور ارشد قبول شدم اما متاسفانه در نتایج انتخاب رشته قبول نشدم
    دیروز واسم پیام ارسال شده که من در علوم تحقیقات واحد دانشگاه ازاد اسلامی مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدم و سایت دانشگاه علوم تحقیقات زده بودم و کامل واسم توضیح داده شده که هفته آینده دوشنبه ثبت نام اینترنتی هست، وهرچه به دانشگاه مرکزی ازاد تهران تماس میگیرم متاسفانه کسی پاسخگو نیست.
    لطفا بنده راهنمایی بفرمایید.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      پیشنهاد می شود با واحد آموزش دانشکده پذیرفته شده در دانشگاه علوم و تحقیقات تماس حاصل فرمایید.

  4. آراد خدارحیم

    سلام وقت بخیر ببخشید چه زمانی باید برای کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ اقدام کرد تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      زمان ثبت نام و پذیرش بر اساس استعداد درخشان کارشناسی ارشد به اتمام رسیده است.

دریافت مشاوره