خانه کنکور هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

میزان هزینه نام نویسی کنکور آزاد 1402
هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

تمامی داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 و سراسری را دارند می بایست برای شرکت در این آزمون مبلغی را تحت عنوان هزینه ثبت نام آزمون پرداخت نمایند که با ادغام کنکور دانشگاه آزاد با آزمون سراسری، وجه پرداختی ثبت نام و مراحل آن برای تمامی افراد یکسان می باشد. علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می بایست همزمان با ثبت نام کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و طی مراحل درخواست خود را ثبت نمایند، در واقع با نام نویسی کنکور سراسری و خرید کارت اعتباری آن، ثبت نام دانشگاه آزاد به طور خودکار انجام می گیرد و نیاز به هیچ اقدام دیگری نمی باشد.

لینک مستقیم پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

SANJESH.ORG
SANJESH.ORG

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری 1402 از یک دیگر مجزا نبوده و با خرید یک کارت اعتباری، داوطلب می تواند در آزمون ورودی هر دوی آن ها شرکت کند.

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

همان طور که گفته شد، ثبت نام کنکور آزاد 1402 و سراسری در دو نوبت دی ماه سال جاری و تیر ماه سال آینده به صورت همزمان انجام می گیرد که داوطلبان باید قبل از اجرای فرآیند نام نویسی، هزینه ثبت نام کنکور را از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت نمایند. متقاضیان در هر دوره مجاز به شرکت در حداقل 3آزمون گروه های آزمایشی می باشند، بدین معنی است که علاوه بر ثبت نام در یکی از رشته های نظری (ریاضی، انسانی، تجربی)، می توانند در آزمون یک یا هر دو رشته های هنر و زبان های خارجی نیز شرکت نماید اما می بایست کارت اعتباری مربوط به هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه خریداری نمایند.

هزینه ثبت نام کنکور دی ماه

هزینه ثبت نام در هر دوره آزمون سراسری با توجه به میزان افزایشی هر ساله آن از طریق دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402 نوبت دی ماه به اطلاع عموم می رسد. با توجه به آخرین اطلاعیه های منتشر شده از سوی سایت sanjesh.org وجه پرداختی در نظر گرفته شده برای فرآیندهای آزمون دی ماه پیشرو به شرح جدول زیل می باشد.

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402
مراحل ثبت نامنوع هزینه (تومان)
ثبت نام کنکور سراسری به ازای هر گروه آزمایشی130 هزار تومان
فعال سازی پیامک کوتاه برای اطلاع رسانی (اختیاری)3 هزار تومان
اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و فرهنگیان36 هزار تومان

هزینه ثبت نام کنکور تیر ماه

با توجه به این که دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیر ماه 1402 از سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد هنوز منتشر نشده، نمی توان هزینه های دقیق این فرآیند را تعیین کرد اما با استناد به مبالغ در نظر گرفته شده برای کنکور دی ماه انتظار می رود که این مقادیر برای آزمون نوبت دوم نیز ثابت باشد اما در صورت هر گونه تغییر در آن، مبالغ جدید از طریق بروزرسانی این مقاله به استحضار عموم خواهد رسید.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان شرکت در کنکور سال 1402 می بایست پیش از تکمیل روند ثبت نام خود در هر یک از دوره های دی ماه 1401 و تیر ماه 1402 نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام نموده تا مجاز به شرکت در آزمون شوند. موعد اقدام به این فرآیند مصادف با آغاز زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 و طی مراحل آن می باشد.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402
زمان پرداخت هزینه کنکور دی ماه 1401زمان پرداخت هزینه کنکور تیر ماه 1402
8 آبان تا 14 آبان ماه 140115 تا 21 فروردین ماه 1402

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام، داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402 و آزاد می بایست به ترتیب دستورالعمل زیر که به صورت تصویری به نمایش درآمده، نام خود را در لیست شرکت کنندگان این آزمون درج نمایند.

  • به صفحه اصلی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شوید و عبارت “سراسری” را از منوی سمت راست سایت را برگزینید.

مرحله اول ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • پس از ورود به صفحه اختصاصی کنکور، باید بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402(نوبت دی ماه 1401)” کلیک کنید.مرحله دوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

 

  • هزینه ثبت نام کنکور سراسری باید قبل از آغاز فرآیند نام نویسی پرداخت شود. بنابراین عبارت “خرید سریال ثبت نام” انتخاب نمایید.مرحله سوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه
  • در این مرحله باید نوع “سریال ثبت نام آزمون سراسری دی ماه 1401/تیر ماه 1402” را با توجه به گروه آزمایشی خود مشخص نمایید. همچنین اگر تمایل دارید که کد رشته های مربوط به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را در انتخاب رشته خود داشته باشید، باید برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه خریداری کنید.مرحله چهارم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه
  • پس از کلیک بر روی گزینه مذکور، صفحه ای برای شما ظاهر می شود که باید پس از تکمیل کادرهای موجود، نوع کارت اعتباری مورد نظرتان را مشخص کرده و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نماید.مرحله پنجم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱
  • در این مرحله اطلاعات ثبت شده نمایان می شود که در صورت تایید باید تیک عبارت پایین جدول را علامت بزنید تا دکمه “ادامه روند پرداخت” برای شما فعال گردد.مرحله ششم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه
  • پس از انتخاب نوع کارت اعتباری مورد نظر، صفحه ای نمایان می شود که باید اطلاعات کارت بانکی خود را به دقت در کادرهای موجود درج کنید (شماره کارت، رمز پویا، CVV2 و…) و دکمه “پرداخت” را بفشارید.مرحله هفتم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه
  • در صورتی که فرآیند پرداخت با موفقیت انجام شود، یک شماره سریال 12 رقمی به شما ارائه می گردد که باید آن را یادداشت کرده و نزد خود حفظ کنید. پس از انجام موفقیت آمیز مراحل فوق باید به صفحه اصلی سامانه ثبت نام کنکور سراسری و آزاد بازگردید. گزینه “ثبت نام کنکور سراسری” را انتخاب کنید، شماره سریال 12 رقمی را وارد نمایید و مراحل نام نویسی را به ترتیب انجام دهید. اگر پس از ثبت نام در آزمون رشته اصلی، تمایل به ثبت نام در رشته های هنر و زبان های خارجی نیز دارید باید مجددا مراحل فوق را به ترتیب طی کنید.

مشکلات احتمالی در رابطه با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1402

متقاضیان طی پرداخت مبلغ در نظر گرفته شده به منظور شرکت در آزمون سراسری ممکن است به برخی از مشکلات بر بخورند. در این قسمت مقاله سعی داریم تا راه حل های مناسبی در مواجه با آن ها به شما ارائه دهیم.

  • قطع شدن اینترنت در روند ثبت نام: در چنین شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و با در دست داشتن کد پیگیری خود به قسمت مشاهده مشخصات کارت در سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و ثبت نام خود را پیگیری نمایید.
  • عدم دریافت شماره پیگیری: توجه داشته باشید تنها در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات پرداخت کد پیگیری برای شما صادر خواهد شد.
  • مشاهده ارور در پرداخت در صورت کسر وجه از حساب: اگر در صورت ناموفق بودن پرداخت همچنان مبلغ از حساب شما کسر شد نگران نباشید در کوتاه ترین فرصت وجه عودت داده خواهد شد.
  • عدم مشاهده کارت اعتباری: اگر از پس از پرداخت وجه همچنان موفق به روایت کارت خود نشدید، می توانید به مراجعه به بخش مشاهده مشخصات کارت در سایت فوق الذکر کارت اعتباری خود را مجددا دریافت نمایید.

معمولا پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور، سازمان سنجش آموزش کشور مهلت نام نویسی آن را تمدید می کند تا داوطلبانی که از ثبت نام جا مانده اند، بتوانند برای نام نویسی خود در کنکور اقدام نمایند. در این فرصت مجدد داوطلبانی که ثبت نام اولیه را انجام داده اند، در صورت لزوم می توانند به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری 1402 خود بپردازند. متقاضیانی که هنگام ثبت نام اولیه، کارت اعتباری تهیه کرده اند، نیازی به پرداخت هزینه مجدد در فرصت دوباره نام نویسی ندارند و می توانند با همان سریال اعتباری تهیه شده، فرم ثبت نام را دریافت و تکمیل نمایند.

 

سوالات متداول

1- میزان هزینه ثبت نام کنکور آزاد ۱۴۰۲ نوبت دی ماه چقدر است؟

هزینه ثبت نام کنکور سراسری و آزاد نوبت اول، معادل 130 هزار تومان برای هر گروه آزمایشی می باشد.

2- هزینه نام نویسی کنکور دانشگاه آزاد باید چگونه پرداخت گردد؟

به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و با در دست داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز پویا می باشد.

3- زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد چه موقع آغاز می شود؟

هر داوطلب باید به هنگام نام نویسی کنکور سراسری و آزاد، هزینه ثبت نام آن را پرداخت نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور