خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه حکایت وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای سربازان

حکایت وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای سربازان

حکایت وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای سربازان

پرداخت وام 100 تا 150 میلیونی اشتغال زایی سربازان از سال گذشته انجام می شود که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، احتمال پرداخت این وام در سال جاری نیز وجود دارد.

حکایت وام 150 میلیون تومانی برای سربازان

 وام اشتغال زایی سربازان که مبلغ آن 100 تا 150 میلیون است، شامل سربازانی می شود که در دوره‌های کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شرکت کرده‌ باشند. پرداخت این وام دارای شرایط ویژه بوده و فقط شامل افرادی می باشد که دارای شرایط زیر باشند.

  • کسانی که در طول خدمت سربازی خود اقدام به یادگیری یک مهارت تخصصی از طریق قرارگاه مهارت آموزی کرده باشند و گواهینامه آن را کسب کرده اند.
  • کسانی که از پایان دوره خدمت سربازی آنها سه سال گذشته باشد.
  • افرادی که اقدام به ارائه یک طرح اشتغال زایی قابل اجرا کنند.

مراحل پرداخت وام

  • با توجه به اطلاعاتی که توسط فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در خصوص نحوه دریافت این وام عنوان شده، سربازان ابتدا باید در یکی از دوره های مهارت آموزی قرارگاه خود شرکت و موفق به کسب مدرک آن نمایند که بعد از آن می تونند جهت دریافت وام، درخواست خود را ارائه کنند.
  • درخواست ارائه شده ابتدا در یک کمیته‌ی تخصصی که در استانداری‌ها قرار گرفته شده، مورد بررسی قرار می گیرد.
  • بعد از تایید درخواست توسط معاونت امور هماهنگی استانداری‌ها و قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، افرادی که از شرایط لازم برخوردارند، جهت دریافت وام به بانک معرفی خواهند شد.

شرایط وام

 وام اشتغال زایی سربازان با کارمزد 2 تا 4 درصد در قالب قرض الحسنه پرداخت می شود ولی طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، کسانی که در سال 1401 درخواست داده بودند هنوز در صف انتظار هستند و پرداخت این وام برای سال 1402 نیز هنوز آغاز نشده است.

در واقع تمام افرادی که در سال گذشته درخواست خود جهت دریافت وام را ارائه کرده بودند اکنون در صف دریافت تسهیلات می باشند که تا پرداخت آنها صورت نگیرد، امکان ثبت نام برای افراد جدیدتر وجود ندارد. بعد از شروع ثبت نام متقاضیان برای سال جدید، افراد می توانند جهت ثبت درخواست خود وارد سامانه سرباز ماهر شوند.

افرادی مشمول دریافت این وام می شوند که کارت پایان خدمت خود را از سال 99 به بعد دریافت کرده اند و فقط سه سال از پایان خدمت آنها گذشته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه