خانه مدارس پورتال مدارس سما | samaschools.ir

پورتال مدارس سما | samaschools.ir

ورود به پورتال مدارس سما
پورتال مدارس سما

آموزش و پرورش از اجزای با اهمیت و تاثیرگذار یک کشور پیشرفته می باشد لذا چگونگی دریافت و محیط یادگیری آن نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از این رو مراکز آموزشی در کشور ما تنوع قابل توجهی دارند که زیر نظر سازمان خاصی هستند و ثبت نام در آنها نیز گاها به صورت اینترنتی و از طریق سایت انجام می گیرد مانند مدارس شاهد، نمونه دولتی، غیرانتفاعی و… . مدارس سما تحت نظر سازمان آموزشی دانشگاه آزاد از جمله مدارس محبوب و مورد استقبال مردم در کشور می باشند. این مدرسه غیردولتی بوده و دارای شهریه مشخص هستند و تاکنون در اغلب شهرها دارای دانش آموزان بسیاری در مقاطع مختلف می باشد.

✅لینک مستقیم ورود به پرتال مدارس سما

پرتال جامع مدارس سما به نشانی اینترنتی samaschools.ir یک سامانه خدمت رسانی به مدارس و دانش آموزان جهت سهولت در انجام امور اداری می باشد.

معرفی پرتال جامع مدارس سما

مدارس سما زیر نظر سازمان آموزش های علمی دانشگاه آزاد تاسیس شده است و تا امروز بالغ بر 780 مدرسه فعال در شهرهای مختلف ایران و 134 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. با گسترش استفاده از فضای اینترنت در بسیاری از امور روزمره، این سازمان نیز تصمیم گرفت که سیستمی مبتنی بر اینترنت برای نظارت بر مدارس، آموزش والدین به همراه دانش آموزان، مدیریت شهریه ها و کمک به مدارس در ضبط و ربط امور مربوطه، ایجاد نماید. این سایت که اکنون پرتال جامع مدارس سما خوانده می شود، امکاناتی را جهت سهولت کار مدارس و دانش آموزان در اختیار آن ها قرار می دهد. اگر شما نیز در آینده تصمیم دارید عضوی از خانواده بزرگ سما باشید برای توضیح امکانات این پرتال به آدرس samaschools.ir با ما همراه شوید.

معرفی پروتال مدارس سما

  • شماره ۱: مدارسی که مایل هستند از پرتال برای مدیریت امور خود استفاده نمایند، می بایست در سایت از قسمت “درخواست راه اندازی” خواسته خود را ثبت کنند. طبق آن چه در سایت آمده است هزینه برای هر مدرسه 4 میلیون ریال معادل 400 هزار تومان می باشد.
  • شماره ۲: از قسمت “دانلودها و آموزش ها” امکان دانلود یک سری از نرم افزار های آموزشی و مورد نیاز برای والدین و دانش آموزان فراهم شده است.
  • شماره ۳: برای ارتباط با پشتیبانی در قسمت مربوطه می توانید آدرس و شماره تلفن های این بخش را بیابید. هم چنین می توانید به طور مستقیم برای پشتیبانی پیام ارسال نمایید.
  • شماره ۴: هر ارگانی قوانین مخصوص به خود را دارد که اعضای آن باید به آن ها احترام گذاشته و رعایت کنند. در بخش “قوانین” و “بخشنامه ها” قوانین مشخصی برای حضور در سایت بیان شده است و بخش نامه های مهم سازمان نیز برای اطلاع رسانی و مطالعه در این قسمت گذاشته شده است.
  • شماره ۵: این قسمت توضیح مختصری درباره راه اندازی پرتال و اهداف و چشم اندازهای مدارس سما صحبت می کند.
  • شماره ۶: همانطور که گفتیم ورود به مدارس سما رایگان نیست و مانند مدارس غیرانتفاعی مشمول پرداخت شهریه می باشند. مدیران مدارس می توانند با استفاده از این قسمت به حساب کاربری خود وارد شده فرآیند واریز شهریه را مدیریت نمایند. 

شهریه مدارس سما

در ادامه معرفی امکانات موجود در پرتال، در پایین صفحه اول سایت، موارد زیر را مشاهده می کنید.

معرفی پروتال مدارس سما

  • شماره ۷: در پایین صفحه اول سایت، آمار عددی دانش آموزان، مدارس و نقشه توزیع مدارس در شهرهای مختلف ایران را مشاهده می کنید. 
  • شماره ۸: از قسمت نوار بنفش رنگ، با وارد کردن استان و شهر موردنظر خود و کلیک بر روی گزینه “جستجوی پرتال”، وارد صفحه مدارس سما در آن شهر می شویم. همچنین از این قسمت می توانیم دریابیم آیا در شهری مدرسه سما تاسیس شده است یا خیر.
  • شماره ۹: از این قسمت می توانید وارد سایت معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد شوید که خود بخش های مختلفی مانند اطلاعات ریاست سازمان، اخبار، تصاویر مربوط به همایش ها و… دارد.
  • شماره ۱۰: سازمان سما یک مجتمع فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای ارائه خدمات به خانواده سما در شهرستان چالوس دایر نموده است که از طریق زبانه زیر می توان خدمات آن را مشاهده نمود.

نحوه ورود به پرتال مدارس سما

با توجه به این که مدارس سما امکانات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد، در این صورت افراد در سمت های مختلف در صورتی که قصد ورود به پرتال مدارس سما را دارند می بایست با طی کردن مراحل زیر و با انتخاب محل مورد سکونت خود اقدام به ورود نمایند.

  • ابتدا در موتور گوگل ابزار مورد استفاده خود آدرس اینترنتی این مدرسه به نشانی اینترنتی samaschools.ir را وارد نموده و سپس به صفحه زیر وارد شوید.

اولین مرحله ورود به پرتال مدارس سما

  • سپس در قسمت پایینی صفحه در کادر بنفش رنگ نشان داده شده نام استان و شهر محل سکونت خود را مشخص کرده و سپس بر روی ” جست و جو “ ضربه بزنید.

دومین مرحله ورود به پرتال مدارس سما

نحوه ثبت نام آنلاین در مدارس سما از طریق پرتال

مدارس سما نیز مانند بسیاری از مدارس دیگر، امکان ثبت نام غیرحضوری را برای دانش آموزان خود از طریق پرتال جامع این مدارس، فراهم آورده است. لذا اگر دانش آموزی مایل باشد برای ثبت نام در این مدارس اقدام نماید، در درجه اول می بایست از وجود مدرسه های زیرنظر سما در شهر خود اطمینان حاصل کرده و سپس طبق مراحل زیر عمل نماید.

  • در ابتدا از طریق آدرس اینترنتی samaschools.ir وارد صفحه اول پرتال می شوید.

ثبت نام پروتال مدارس سما

  • سپس از منوی بنفش رنگ، استان و شهر مورد نظر خود را انتخاب نموده و با کلیک بر روی گزینه “جستجوی پرتال”، وارد صفحه پرتال مدارس آن شهر خواهید شد.

دومین مرحله ثبت نام در پروتال مدارس سما

  • از قسمتی که فلش قرمز رنگ نشان می دهد و کلیک بر روی آن ها، مدرسه و مقطع خود را انتخاب کنید. صفحه آن مدرسه به صورت زیر برای شما نمایش داده می شود. با توجه به اینکه هر مدرسه پرتال جداگانه دارد، صفحات مدارس با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

ثبت نام دانش آموز در پرتال مدارس سما

  • پس از آن همانطور که در تصویر بالا می بینید از قسمت “دانش آموز” گزینه “ثبت نام اینترنتی” را انتخاب کرده و وارد مراحل ثبت نام می شوید و تا مرحله آخر و دریافت کد رهگیری ادامه می دهید.

خدمات پرتال مدارس سما

برخی از خدماتی که سازمان سما به کارکنان و دانش آموزان خود یا حتی افراد عادی ارائه می دهند، از طریق پرتال جامع مدارس سما در دسترس می باشد. اما گاهی ممکن است موقتا از دسترس خارج شده باشند یا صفحه آن ها در دست اصلاح بوده و یا اینکه در قسمت های دیگر نیز تکرار شده باشد. با این حال، در اینجا سعی کردیم به صورت خلاصه توضیحاتی در این رابطه ارائه دهیم تا بتوانید در صورت نیاز و اعلام سازمان از آن ها استفاده نمایید.

ثبت نام دوره های مهارت ورزی

در سال های اخیر مدارس سما دوره هایی برگزار کرده است که تنها محدود به دانش آموزان و اعضای خانواده سما نبوده و تمام افراد می توانند در آن ها ثبت نام کنند. این دوره ها مخصوص مهارت آموزی است و ارتباطی با کلاس های درسی ندارند. والدین، دانش آموزان و سابر افراد می توانند با مراجعه به پرتال و مشاهده دوره ها، مهارت موردنظر خود را انتخاب کرده و ثبت نام نمایند. در پورتال سما نیز قسمتی به نام مهارت ورزی وجود دارد که از طریق آن می توان از دوره ها، زمان و مکان آن ها مطلع شد.

ثبت فعالیت های پژوهشی

هر کدام از مدارس سما، یک رابط پژوهشی دارد که فعالیت های پژوهشی خاصی را در پرتال مدارس قرار می دهند تا دانش آموزان در مدارس سما درصدد انجام آن پژوهش برآیند. سپس راهبر پژوهشی استان این فعالیت ها را بررسی نموده و براساس دستورالعمل ها به آن ها امتیاز می دهد. مدارس نیز براساس این امتیازات از نظر نگرش پژوهشی رتبه بندی می شوند و در پرتال اداره پژوهش قرار می گیرد.

جستجوی مدارس سما

در صفحه اصلی سایت، علاوه بر جستجو بر اساس استان و شهر و نمایش روی نقشه، یک زبانه به نام “مدارس سما” وجود دارد که با وارد شدن به آن می توانید براساس مقطع تحصیلی و به تفکیک استان و شهرستان موردنظر، مدارس را جستجو کنید.

مشاهده پروتال مدارس سما

ثبت درخواست رزرو مجتمع چالوس

سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد، یک مجتمع فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای ارائه خدمات به خانواده سما در شهرستان چالوس دایر نموده است که ضمن اسکان و فراهم کردن امکانات رفاهی برای کارکنان و خانواده آن ها، آماده برگزاری انواع سمینارها، همایش ها، مسابقات و سایر مراسمات این چنینی می باشد. اعضای سازمان می توانند از طریق منوی مجتمع چالوس که در بخش معرفی نشان داده شد، وارد سایت مجتمع شده و برای رزرو اینترنتی، مشاهده هزینه ها و شرایط آن اقدام نمایند.

بخش چالوس مدارس سما

 

سوالات متداول

1- آدرس اینترنتی پورتال جامع مدارس سما چیست؟

پورتال جامع مدارس سما به نشانی اینترنتی samaschools.ir می باشد که در ابتدای مقاله لینک مستقیم آن گذاشته شده است.

2- پورتال مدارس سما چه امکاناتی ارائه می دهد؟

این پورتال خدماتی مانند ثبت نام آنلاین برای دانش آموزان، درخواست راه اندازی پرتال برای مدیران و بسیاری امکانات دیگر که در مقاله بیان شد را ارائه می دهد.

3- چگونه می توانیم از وجود مدارس سما در شهر خود مطلع شویم؟

در پرتال مدارس سما می توانید نام استان و شهر خود را برای وجود مدارس جستجو کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس