خانه مشاوره تحصیلی کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۲ | دریافت و پیگیری از سایت

کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۲ | دریافت و پیگیری از سایت

کارنامه سلامت دانشجویان
کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۲

 طرح پایش سلامت جسمی و روانشناختی دانشجویان توسط دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان به مرحله اجرا درآمد. این طرح همزمان با بازگشایی دانشگاه ها آغاز می شود که مطابق آن، تمامی دانشجویان کلیه دانشگاه ها پیرو ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناروی، به منظور اجرای این طرح و غربالگری، ملزم به تکمیل کارنامه سلامت روان و جسمی می باشند. در این سنجش، با طراحی و در نظر گرفتن سوالاتی هدف دار، سلامت دانشجویان در زمینه های ذکر شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت که انواع و نحوه تکمیل آن در ادامه بیان گشته است.

کلیه مراحل کارنامه سلامت به صورت اینترنتی می باشد و تمامی دانشجویان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ملزم به ارائه آن هستند.

کارنامه سلامت دانشجویان چیست و چه کاربردی دارد؟

در پی ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان کلیه دانشجویان ورودی جدید و دانشجویان مشغول به تحصیل ملزم به ارائه این کارنامه از طریق سامانه سجاد می باشند. حتی دانشجویانی که در سال های تحصیلی گذشته کارنامه سلامت ارائه داده اند نیز ملزم به ارائه مجدد آن در شروع هر سال تحصیلی هستند.

کارنامه سلامت دانشجویان شامل دو فرم می شود که یکی مربوط به سلامت روان و دیگری سلامت جسم است. پس از تکمیل این فرم ها و قرار دادن آن ها در سایت دانشگاه، این فرم در اختیار مرکز بهداشت و درمان دانشگاه قرار می گیرد. این مراکز با بررسی دقیق فرم ها، دانشجویانی که نیاز به خدمات روانشناسی و مشاوره ای و همچنین خدمات بالینی دارند را شناسایی کرده و  در طول سال تحصیلی پیگیر تمامی موارد مشکوک این کارنامه می باشند.

دانشجویانی که بر اساس ارزیابی و معاینات اولیه، نیاز به بررسی‌ های تخصصی ‌تر، آزمایش ‌های تکمیلی و مشاوره بیشتری داشته باشند، به مراکز مشاوره دعوت می‌شوند و به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.

نکته مهم : طبق گفته مدیر کل دفتر مشاوره سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان از خرداد ماه سال 1402، تمامی دانشجویانی که هنگام ورود به دانشگاه، مورد ارزیابی سلامت قرار گرفته‌ اند، در زمان فارغ التحصیلی نیز ارزیابی خواهند شد. پس از ارزیابی وضعیت سلامت فارغ التحصیلان، این افراد در جریان شرایط خود قرار می گیرند اما بر خلاف ورودی های جدید، مداخلات درمانی برای این افراد انجام نگرفته و آنها باید مستقلا روند درمان را دنبال نمایند.

انواع کارنامه سلامت دانشجویان 1402

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد دو نوع کارنامه سلامت برای دانشجویان وجود دارد که برای هر کدام دو فرم جدا در نظر گرفته شده است. به منظور ارتقا سلامت جسمانی و رفتاری دانشجویان، آیین نامه مراکز اصلاح شده و از درمان به سمت پیشگیری و توانمند سازی سوق داده شده است.

فرم سلامت روان دربرگیرنده تعدادی عبارت است که برای توصیف نگرش ها، احساسات و رفتار شما نوشته شده است. در این پرسش نامه پاسخ صحیح و غلط وجود ندارد و برای هر عبارت پاسخی را باید انتحاب کنید که به بهترین وجه توصیف کننده نگرش ها، احساسات و رفتار شماست. در نظر داشته باشید که در پاسخگویی به سوالات با توجه به احساس فعلی خود می بایست میزان موافقت یا مخالفت خود را از عدد صفر تا 5 انتخاب کنید. در فرم سلامت جسمانی دانشجویان باید به سوالات 5 آیتم زیر پاسخ دهند.

  1. بخش عادات سلامت فردی
  2. بخش عادات غذایی
  3. بخش سوابق پزشکی
  4. بخش سابقه پزشکی خانواده
  5. بخش ارزیابی عملکرد

نحوه تکمیل فرم کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۲

تکمیل فرم های مربوط به سلامت روان و جسم دانشجویان هر دو از طریق سایت سازمان امور دانشجویان به نشانی portal.saorg.ir قابل انجام می باشد اما به طور کلی سوالات و برخی از مراحل آن با هم متفاوت خواهد بود که در ادامه مطلب به این مراحل اشاره شده است.

تکمیل فرم کارنامه سلامت جسم

  • به طور مجدد به صفحه اول سایت به آدرس portal.saorg.ir وارد شده و بر روی گزینه “کارنامه سلامت جسم دانشجویان” را انتخاب کنید.

مرحله اول کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • اگر تا به حال ثبت نام نکرده اید بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

مرحله دوم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • پس از مطالعه و تیک زدن عبارت “با قوانین گفته شده موافق هستم”، گزینه “بعدی” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • کادرهای مربوط به اطلاعات مد نظر را تکمیل نموده و سپس بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

مرحله چهارم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • در این مرحله می بایست نسبت به تعیین رمز عبور مناسب و مطابق با شرایط ذکر شده اقدام کنید. سپس کد فعال سازی با کلیک بر روی گزینه “پیامک” ارسال خواهد شد که می بایست پس از تکمیل کد امنیتی گزینه “ثبت نام” را بفشارید.

مرحله پنجم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • در نهایت با برگشت به مرحله دوم و انتخاب گزینه “ورود” صفحه زیر نشان داده خواهد شد.
  • سیستم فرم را به شما نمایش داده و در صورتی که گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” را انتخاب نمایید، بخش مشخصات عمومی دانشجو به شما نمایش داده می شود.مرحله ششم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم
  • اطلاعات را وارد کرده و توجه داشته باشید که موارد ستاره دار اجباری می باشند. پس از تکمیل اطلاعات بخش مشخصات عمومی دانشجو با انتخاب گزینه های “تکمیل بخش عادات سلامت فردی”، ” تکمیل بخش عادات غذایی “، ” تکمیل بخش سوابق پزشکی “، ” تکمیل بخش سابقه پزشکی خانواده ” و ” تکمیل بخش ارزیابی عملکرد” به سوالات بخش مربوطه که به شما نمایش داده می شود، پاسخ دهید. لازم به ذکر است مراحل تکمیل اطلاعات تا زمان دریافت کد پیگیری و معرفی نامه به آموزش و اعلام نتیجه تست ادامه دارد.

مرحله هفتم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

مرحله هشتم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • پس از تکمیل اطلاعات و پاسخ به سوال امنیتی بر روی دکمه “ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری” کلیک کنید. 

مرحله نهم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت جسم

  • پس از کلیک بر روی دکمه ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری، در صورت خالی بودن فیلد های اجباری و یا وجود مغایرت با پیغامی در بالای صفحه مواجه می شوید که در این حالت سیستم از ثبت درخواست جلوگیری می کند.

مرحله پنجم تکمیل فرم سلامت جسم دانشجویان

  • در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت، سیستم کد پیگیری و پیغام ثبت موفقیت آمیز را در اختیار شما قرار می دهد.

مرحله ششم تکمیل فرم سلامت جسم دانشجویان

  • با دریافت پیغام، می توانید روی لینک “اینجا” کلیک کنید و به مشاهده و چاپ خروجی کارنامه سلامت خود بپردازید .پس از مشاهده و چاپ خروجی کارنامه سلامت جسم ، بایستی جهت مهر نمودن نتیجه تست و معرفی نامه به آموزش، در خارج از سیستم، به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه نمایید. به این ترتیب فرایند خاتمه می یابد.

تکمیل فرم کارنامه سلامت روان

ابتدا باید وارد سامانه portal.saorg.ir شوید. از سربرگ “خدمات”، گزینه “کارنامه سلامت دانشجویان” را انتخاب کرده و جهت ثبت درخواست بر روی “کارنامه سلامت روان دانشجویان” کلیک نمایید.

  • سیستم فرم را به شما نمایش داده و در صورتی که گزینه ” با قوانین گفته شده موافق هستم “ را انتخاب نمایید، بخش مشخصات عمومی دانشجو به شما نمایش داده می شود.

مرحله اول کارنامه سلامت دانشجویان سلامت روان

  • اطلاعات بخش مشخصات عمومی دانشجو را وارد کرده و توجه داشته باشید که موارد ستاره دار اجباری می باشند .

مرحله دوم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت روان

  • پس از تکمیل اطلاعات بخش مشخصات عمومی دانشجو و کلیک بر روی گزینه های بخش اول و بخش دوم و بخش سوم سوالات مربوطه به شما نمایش داده می شود لطفا جهت تکمیل آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است مراحل تکمیل اطلاعات تا زمان کلیک بر روی “ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری” و معرفی نامه به آموزش و نتیجه تست ادامه دارد.

مرحله سوم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت روان

مرحله چهارم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت روان

 

مرحله پنجم کارنامه سلامت دانشجویان سلامت روان

  • در صورت خالی بودن فیلد های اجباری و یا وجود مغایرت با پیغامی در بالای صفحه در هر مرحله مواجه می شوید که در این حالت سیستم از ثبت درخواست جلوگیری می کند.

مرحله هشتم تکمیل فرم سلامت روان دانشجویان

  • در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت، سیستم کد پیگیری و پیغام ثبت موفقیت آمیز را در اختیار شما قرار می دهد.

مرحله نهم تکمیل فرم سلامت روان دانشجویان

  • با دریافت پیغام، می توانید روی لینک “اینجا” کلیک کنید و به مشاھده و چاپ خروجی کارنامه سلامت خود بپردازید.

نمونه فرم سلامت دانشجویان ۱۴۰۲

در این قسمت معرفی نامه، نتیجه و یا نمونه فرم مربوط به کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان قرار داده شده است. به طور کلی اطلاعات ذکر شده در این فرم ها تفاوت زیادی با هم نداشته و نشان دهنده نیاز یا عدم نیاز داوطلبان برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناختی و در نهایت امکان ثبت نام آن ها در دانشگاه و رشته خود خواهد بود. بنابراین تکمیل و دریافت آن ها الزامی در نظر گرفته شده است.

نمونه فرم کارنامه سلامت روان دانشجویان

نمونه فرم کارنامه سلامت روان دانشجویان
نمونه فرم کارنامه سلامت روان دانشجویان

 

نمونه فرم کارنامه سلامت جسم دانشجویان

نمونه فرم کارنامه سلامت جسم دانشجویان

 

سوالات متداول

1- کارنامه سلامت دانشجویان در سال ۱۴۰۲ به چه صورت قابل ارائه است؟

کارنامه سلامت را می توانید از طریق سایت portal.saorg.ir تکمیل نمایید.

2- کدام مقاطع دانشگاهی ملزم به تکمیل کارنامه سلامت دانشجویی می باشند؟

کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ملزم به تکمیل کارنامه سلامت می باشند.

3- کارنامه سلامت شامل چه مواردی است؟

کارنامه سلامت دانشجویان شامل دو فرم سلامت روان و سلامت جسمانی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره