خانه مدارس دانلود کتاب هندسه دهم

دانلود کتاب هندسه دهم

دانلود کتاب هندسه دهم 98 - 99
دانلود کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
برخی از پژوهشگران بر این باورند که هندسه می تواند در پرورش قدرت تخیل و تفکر افراد موثر واقع شود و همین امر نیز از جمله اهداف آموزش این درس به شمار می رود. در واقع هندسه به بررسی اشکال و موقعیت نسبی آن ها در فضا پرداخته و قضایای مختلفی را پیرامون اشکال هندسی بیان می کند. دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک مباحث هندسه را در طول سه سال دوره دوم متوسطه در قالب سه کتاب مجزا و مستقل از سایر دروس ریاضی می آموزند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب هندسه پایه دهم این رشته بپردازیم.

تقویت تفکر تجسمی و مدل سازی هندسی در حل مسائل از جمله اهداف تالیف کتاب هندسه پایه دهم رشته ریاضی فیزیک می باشد.

معرفی و دانلود کتاب هندسه پایه دهم

قلمرو آموزش ریاضی تنها اهدافی همچون فراگیری آمار و احتمال ، هندسه و اندازه گیری ، محاسبات عددی و جبر را در بر نمی گیرد بلکه لازم است دانش آموزان به واسطه آن با راهبردهای حل مسئله و تفکر خلاق نیز آشنا شده و در درک موضوعی و مفهومی ریاضی مهارت لازم را کسب نمایند. ساختار کتاب هندسه پایه دهم از چهار بخش اصلی “فعالیت” ، “مثال” ، “کار در کلاس” و “تمرین” تشکیل شده است و هر یک به سهم خود ، نقش مهمی را در ارائه مفاهیم مربوطه ایفا می کنند.

بسیاری از دانش آموزان ممکن است بنا بر دلایل مختلف تمایل به تهیه نسخه الکترونیکی کتاب هندسه پایه دهم داشته باشند. از همین رو ، لینک دانلود pdf این کتاب را در جدول زیر قرار داده ایم. همان طور که مشاهده می کنید ، علاوه بر فایل کامل کتاب ، لینک دانلود فصل های مختلف آن نیز به صورت مجزا ارائه شده اند تا شما عزیزان بتوانید بنا بر نیاز خود و تنها با کلیک روی عنوان مورد نظر ، فایل مربوطه را دریافت نمایید.

دانلود کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
دانلود بخش به بخش
دانلود مقدمه کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
دانلود فصل اول کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
دانلود فصل دوم کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
دانلود فصل سوم کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
دانلود بخش چهارم کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
دانلود کل کتاب 
دانلود کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99

کتاب هندسه پایه دهم شامل چهار فصل می باشد که هر یک از آن ها به نوعی به بررسی موقعیت اجسام در فضا می پردازند و خلاقیت و قدرت تحلیل دانش آموزان را با اثبات قضایای مختلف هندسی به چالش می کشند. در جدول زیر می توانید عناوین سرفصل ها و مباحث این کتاب را مشاهده کنید.

سرفصل های کتاب هندسه پایه دهم 98 – 99
شماره فصلعنوان فصلشماره و عنوان درس
فصل اولترسیم های هندسی و استدلالدرس اول: ترسیم های هندسی

درس دوم: استدلال

فصل دومقضیه تالس ، تشابه و کاربردهای آندرس اول: نسبت و تناسب در هندسه

درس دوم: قضیه تالس

درس سوم: تشابه مثلث ها

درس چهارم: کاربردهایی از قضیه تالس و تشابه مثلث ها

فصل سومچندضلعی هادرس اول: چندضلعی ها و ویژگی های آن ها

درس دوم: مساحت و کاربردهای آن

فصل چهارمتجسم فضاییدرس اول: خط ، نقطه و صفحه

درس دوم: تفکر تجسمی

دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی برای اولین بار است که مفاهیم هندسه را به صورت مستقل از درس ریاضی می آموزند و همین امر باعث می شود هندسه در نگاه اول درسی سخت و پیچیده به نظر برسد. آنچه که در یادگیری این درس اهمیت دارد ، تقویت قدرت تجزیه و تحلیل دانش آموزان می باشد که جز با تمرین و ممارست حاصل نمی شود.

با این تفاسیر ، همواره با دانش آموزانی مواجه هستیم که در اثبات قضایا و تحلیل اشکال با مشکل رو به رو شده و از درک مفاهیم این درس ناامید می شوند. در چنین شرایطی قطعا حضور در کلاس های تدریس خصوصی هندسه گزینه مناسبی برای رفع ابهامات و فراگیری تکنیک های موثر در یادگیری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مبحث فوق می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس