خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه کسری خدمت سربازی با مهارت آموزی

کسری خدمت سربازی با مهارت آموزی

کسری خدمت سربازی با مهارت آموزی

در روزهای اخیر در گفتگویی که با معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام شد به مسئله مهارت آموزی سربازان نظام وظیفه و تاثیر آن در کسری خدمت آنها اشاره شد.

کسری خدمت سربازی با مهارت آموزی

در روز دوشنبه 10 مهر ماه 1402 همزمان با برگزاری جشنواره ملی مرحوم دکتر” اله کرم لیراوی”و دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کرج برگزار شد، گفتگویی با معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام و در آن به طرح مهارت آموزی سربازن وظیفه و تاثیر آن در کسری خدمت اشاره شد.

جزئیاتی که ایشان در این گفتگو عنوان کردند، شامل موارد زیر می باشد؛

  • سالانه حدود 300 تا 350 هزار جوان برای گذراندن دوره خدمت سربازی وارد نیروهای مسلح می شوند تا از این گذرگاه عبور کرده و وارد اجتماع شوند.
  • اهداف اصلی راه اندازی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در نیروهای مسلح، مهارت آموزی سربازان و ایجاد اشتغال برای دوران پس از سربازی می باشد.
  • در قرارگاه مهارت آموزی نقشه راه پنج ساله طراحی شده است و به ترتیب سال اول به عنوان رویش، سال دوم پرورش، سال سوم خیزش، سال چهارم گسترش و سال پنجم به عنوان پوشش ملی در نظر گرفته شده است.
  • تمام تلاش این است که بتوان در ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع به سربازانی که مهارتی را یاد گرفته اند، گواهینامه مهارتی معتبر داده شود.
  • در شروع فعالیت قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح ، اقدام به شناسایی 34 وزارتخانه و سازمان موثر در امر مهارت آموزی شد تا با همکاری آنها شرایط آموزش سربازان وظیفه فراهم شود و اکنون موفق به همکاری با 26 سازمان شده این تا بتوان سند مهارت آموزی سربازان را از طریق این مراکز ارائه دهیم.
  • سندی که به سربازان به عنوان گواهینامه ارائه می شود در شورای عالی اشتغال تصویب و به تمام دستگاه های ذی ربط نیز ابلاغ خواهد شد. برای وزارتخانه ها و دستگاه ها مختلف در حوزه های آموزش مهارت و اشتغال نیز 79 اقدام تعیین شده است.
  • در پنج سال گذشته، حدود یک میلیون و 800 هزار جوان موفق به کسب مهارت و آموزش در نیروهای مسلح شده اند که در این مدت نیز یک میلیون و 300 هزار نفر گواهینامه مهارتی دریافت کرده اند. از میان این افراد نیز به 750 هزار نفر گواهینامه تخصصی مهارت آموزی از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای و برخی وزارتخانه ها داده شده است.
  • طبق گفته معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در سال جاری که به عنوان سال پوشش ملی در نظر گرفته شده، تمام دانش آموزان و دانشجویان کشور تحت پوشش مهارت آموزی قرار خواهند گرفت و تجربه های لازم در زمینه آموزش مهارتی نیز در اختیار هنرستان ها و دانش سراهای مختلف کشور قرار خواهد گرفت.

به گفته ایشان، 34 مشوق که یکی از آنها نیز در لیست شرایط کسری خدمت می باشد، برای مهارت آموزی سربازان نظام وظیفه مشخص و تعریف شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه