خانه دکتری انتخاب رشته دکتری سراسری 97

انتخاب رشته دکتری سراسری 97

مشاوره و زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 97

انتخاب رشته دکتری سراسری 97
انتخاب رشته دکتری سراسری 97
پس از برگزاری آزمون دکتری و کسب رتبه قبولی در آزمونT نوبت به انجام انتخاب رشته دکتری می رسد که این مرحله از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است. متاسفانه گاهی دانشجویان به دلیل کسب رتبه تک رقمی، حساب ویژه ای روی رتبه آزمون کتبی باز می کنند اما صرف کسب رتبه تک رقمی هیچ ضمانتی برای پذیرفته شدن در دانشگاه های معتبر نیست. همچنین لازم است متقاضیان نسبت به دانشگاهی که دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را گذرانده اند توجه لازم را داشته باشند به این دلیل که شناخت دانشجویان توسط اساتید دانشگاه امتیاز مثبتی در ارزیابی خواهد داشت.در خصوص دانشجویانی که اقدام به تغییر رشته و یا گرایش می دهند باید بگوییم که اساتید هنگام مصاحبه دلیل این تغییر را جویا می شوند بنابراین سعی کنید گرایش مرتبط با دوره های قبلی خود را ابتدا در اولویت قرار دهید و با دلایل منطقی و معقول و همچنین پشتوانه علمی اقدام به تغییر رشته و یا گرایش کنید. بنابراین متقاضیان می بایست بیشترین تلاش و دقت را در مرحله انتخاب رشته دکتری داشته باشند و البته دیگر مواردی که در این مقاله به طور کامل به بررسی تمامی آنها پرداخته ایم.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری 97

از 4 اسفند ماه که آزمون دکتری سراسری 97 برگزار شد داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند در تب و تاب اعلام نتایج این آزمون مهم و حساس بودند. خبر خوش اینکه دوشنبه 27 فروردین 97 نتایج آزمون دکتری سراسری 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکور و وارد نمودن مشخصات فردی و شماره داوطلبی کارنامه اولیه خود را مشاهده نمایند. داوطلبان چنانچه در اعلام نتایج، مجاز به انتخاب رشته شوند بایستی در زمان تعیین شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته و انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته سراسری دکتری 97

در رابطه با زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 97 باید بگوییم که فعلا زمان دقیق آن مشخص نیست ولی آنچه که پیداست این است که انتخاب رشته ، نیمه اول اردیبهشت ماه خواهد بود. در خصوص شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 97 لازم است به اطلاعتان برسانیم که متقاضیانی در جلسه آزمون دکتری حضور داشته اند و برای آن ها کارنامه صادر شده باشد و همچنین در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته می توانند در اردیبهشت ماه برای انجام  انتخاب رشته دکتری اقدام کنند.ضمن اینکه به دلیل ادغام آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری آزاد با یکدیگر فقط یک آزمون تحت نظر سازمان سنجش برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده باشند می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند.برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته سراسری دکتری 97 در کانال عضو شوید.در صورت تمایل می توانید برای آگاهی از شرایط دکتری بدون آزمون ، میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 97

چنانچه داوطلبان در آزمون دکتری پذیرفته شوند، می توانند برای انجام انتخاب رشته دکتری اقدام نمایندداوطلبانی که پذیرفته نشده اند هم می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری شرکت کنند. پس از انجام انتخاب رشته با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان دعوت شده به مصاحبه باید به دانشگاه خود جهت انجام مصاحبه مراجعه نمایند.پس از شرکت در مصاحبه نوبت به اعلام نتایج می رسد که برخلاف دانشگاه های آزاد ، از سمت دانشگاه های سراسری شخصا با داوطلب تماس گرفته می شود و نتایج مصاحبه را اعلام می نمایند. بنابراین تمامی متقاضیانی که در آزمون دکتری سراسری شرکت کرده اند می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری شرکت کنند و در صورت دعوت نشدن به مصاحبه نیز امکان شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری وجود دارد. تکمیل ظرفیت دکتری سراسری از اوایل مهرماه آغاز می شود. داوطلبان در این مرحله امکان انتخاب 30 کد رشته محل از بین رشته محل های معرفی شده را خواهد داشت.

مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری 97

داوطلبان برای اطلاع از اینکه در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته هستند باید ابتدا کارنامه را دریافت کنند و از پذیررفته شدن خود در دوره های روزانه و یا دوره های غیر روزانه مانند دانشگاه پیام نوردانشگاه آزاد ، دانشگاه غیرانتفاعی ، و پردیس های خودگردان و … مطلع شوند. داوطلبان می توانند باتوجه به پذیرش خود در دانشگاه های روزانه و یا غیر روزانه 50 رشته را از دفترچه انتخاب رشته دکتری انتخاب نمایند. بهتر است ترتیب انتخاب ها براساس علاقه اولویت بندی شود. متقاضیان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری می بایست از دریافت کد 15 رقمی غافل نشوند و منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش در جهت اعلام حد نصاب پذیرش دانشگاه ها در آزمون دکتری در تمامی رشته ها باشند.در اعلام نتایج مرحله ی دوم با توجه به لیست انتخاب رشته ها و تراز آزمون داوطلب (از حد نصاب قبولی بالاتر باشد) پذیرش انجام می شود و دانشگاه ها داوطلبان را در زمانی که خود دانشگاه مشخص می کند به مصاحبه دکتری و آزمون (احتمالی ) دعوت می نمایند.اعلام نتایح نهایی انتخاب رشته دکتری از طریق سایت سازمان سنجش طبق روال هر ساله انجام نمی شود بلکه دانشگاه مربوطه خبر قبولی هر داوطلب را از طریق تماس تلفنی اعلام خواهد کرد.

در رابطه با تکمیل ظرفیت دکتری سراسری لازم است بدانید که داوطلبان در اوایل مهرماه می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.همانطور که اشاره کردیم داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری امکان 30 انتخاب از بین رشته محل های معرفی شده را خواهد داشت.ضمن اینکه داوطلبانی که در اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری در شهریور ماه نامشان در لیست قبولی ها درج شده باشد نمی توانند در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری شرکت کنند.در صورت تمایل می توانید برای انجام مشاوره انتخاب رشته دکتری  و یا آگاهی از میزان شهریه دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۶ نظر
  1. طلا

    سلام خسته نباشید
    من دو تا درس فیزیک و دیفرانسیل رو افتادم نمره سالانه یکی ۹ و یکی ۹.۲۵ میخواستم ببینم میشه از تبصره استفاده کرد؟ چجوری؟

    • ایران مشاوره

      باسلام شما برای یک درس نهایی و یک درس داخلی که نمره ی ۷ الی۹/۷۵ کسب کرده باشید میتوانید از تبصره استفاده کنید.

  2. ويدا

    میخواستم بدونم برای انتخاب رشته ی دکتری زمانی برای ویرایش هست؟ من تهران رو انتخاب دهم زدم ولی میخوام الان بیارمش الویت اول ایا امکانش هست؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. زمان انتخاب رشته دکتری دوره سراسری به اتمام رسیده و امکان ویرایش وجود ندارد.

  3. مسعود

    با سلام
    آیا امکان تغییر اولویت بعد از انجام مصاحبە امکان پذیر هست یا خیر
    با توجە امکانات دانشگاەها میخوام اولویت اول و دومم رو جابەجا کنم

  4. حامد

    با سلام. کدهای اولویت دانشگاه با هنر زاهدان میخواستم .تو دفترچه نبود.ممنون

    • ایران مشاوره

      باسلام.انتخاب رشته شما فقط باید طبق مندرجات و نوشته های داخل دفترچه باشد.اگر کدهای مد نظر شما وجود ندارد به این معناست که دانشگاه باهنر زاهدان برای رشته شما ظرفیت کافی را ندارد.

  5. امین

    سلام.دانشگاه آزاد هم در مقطع دکتری تکمیل ظرفیت رو حذف کرده؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. احتمالا حذف می باشد، اما با قطعیت مشخص نیست

  6. sssa

    سلام. سازمان سنجش هنوز در مورد تمدید زمان انتخاب رشته دکتری اطلاعیه ای صادر نکرده؟ من جغرافیا و برنامه ریزی روستایی امتحان دادم و الان مجاز شدم امکان داره توی کدرشته محل هام جغرافیا و برنامه ریزی شهری از همین گروه علوم انسانی را انتخاب کنم؟ یا می توانم در گروه کشاورزی و منابع طبیعی انتخاب کدرشته محل کنم؟ ممنون میشم جوابمو بدید.

    • ایران مشاوره

      با سلام. انتخاب رشته دکتری تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شده است. شما می توانید بر اساس کد رشته خود که روی کارنامه هستش . با کمک از دفترچه انتخاب رشته در همان گروه و کد رشته انتخاب رشته نمایید .

  7. فائزه زارع

    سلام وقت بخیر.
    با توجه به اینکه امروز اخرین مهلت انخاب رشته دکتری هست، اما هنوز دفترچه دانشگاه آزاد منتشر نشده. کلیف چیه؟

    • ایران مشاوره

      باسلام. مهلت انتخاب رشته سراسری مقطع دکتری تمدید شد و تا ۹۷/۲/۱۰ فرصت دارید اما هنوز زمان خاصی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تعیین نشده.

  8. علی

    سلام ببخشید ترتیب انتخاب دانشگاه ها در شانس قبولی موثره؟
    یعنی باید براساس میزان شانسی که باتوجه به رتبه داریم انتخاب کنیم یا مثل انتخاب رشته کارشناسی و ارشد از دانشگاه های سطح۱ شروع کنیم و همینجور به ترتیب بیایم تا پایین؟

  9. رضا

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید بنده در گرایش مخابرات مجاز به انتخاب رشته شده ام
    آیا می توانم در گرایش الکترونیک انتخاب رشته کنم ؟
    امکان تغییر گرایش قبل از انتخاب رشته وجو ندارد ؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      باسلام شما درگرایشی که مجازشدید،بایدانتخاب رشته انجام دهید.

مشاوره دکتری پیج دکتری