خانه دکتری دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401 – نیمسال دوم

دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401 – نیمسال دوم

راهنمای تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401
دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401 – نیمسال دوم

تکمیل ظرفیت بهمن ماه شانس مجددی برای داوطلبانی که در آزمون دکتری پذیرفته نشده اند و یا از رشته قبولی خود در آزمون و حتی رشته پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت مهر ماه رضایت ندارند، در نظر گرفته می شود. نکته قابل توجه این است که دوره تکمیل ظرفیت دکتری سراسری از سال 96 برگزار نشده است و احتمال برگزاری آن در سال 1401 نیز بسیار اندک می باشد؛ اما در صورتی که دفترچه کد رشته های مربوطه بهمن ماه در سال 1401 منتشر شود، این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

احتمال برگزاری و انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری برای سال 1401 بسیار اندک است.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401

دانشگاه سراسری در صورت نیاز و بر اساس تصمیم گیری مسئولین ذی ربط در دو نوبت مهر و بهمن ماه اقدام به تکمیل ظرفیت رشته های دارای ظرفیت خود می نمود اما در سال 96 و برخلاف سال های قبل تر از آن، تنها در یک نوبت اقدام به تکمیل ظرفیت نمود. بعد از آن نیز، فرآیند تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری دانشگاه سراسری در سال های 97، 98 و 99 صورت نگرفت، از این رو، احتمال برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری و انتشار دفترچه آن در سال 1401 نیز کم می باشد.

در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری برای سال 1401 منتشر نشده است اما در صورت انتشار اطلاعیه ای مبنی بر زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401، مشخص شدن تاریخ دقیق انتشار دفترچه مربوطه، جزئیات کامل و اخبار آن در این مقاله و در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین شما می توانید در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال و ابهام با بخش مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401

تمامی مراحل مربوط ارائه کدرشته و انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی azmoon.iau.ac.ir صورت می گیرد. داوطلبان می توانند پس از انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری به مطالعه دقیق و یادداشت کد رشته های مد نظر خود اقدام کنند. پس از آن، علاقه مندان می بایست با مراجعه به سایت مذکور، فرم انتخاب رشته دوره تکمیل ظرفیت خود را تکمیل نمایند. همان طور که ذکر شد، احتمال برگزاری دوره تکمیل ظرفیت مقطع دکتری دانشگاه سراسری 1401 بسیار اندک است اما در صورت انتشار دفترچه یا لیست کدرشته های دارای ظرفیت خالی در نیسمال دوم سال 1401، لینک موجود در جدول زیر فعال خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه سراسری 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

در فرآیند تکمیل ظرفیت دکتری سراسری، هر داوطلب مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل خواهد بود. پیشنهاد ما به شما در تکمیل ظرفیت این است که چینش کد رشته های انتخابی خود را بر اساس علاقه خود انجام دهید. البته برای افزایش شانس قبولی در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری به این نکته نیز توجه داشته باشید که فاصله تراز کارنامه شما با نمره آخرین فرد قبولی در آن رشته محل چندان زیاد نباشد. اگر داوطلبی در دوره تکمیل ظرفیت پذیرفته شود پذیرش در رشته قبلی آن داوطلب باطل می گردد و تنها حق ادامه تحصیل در رشته محل پذیرفته شده را خواهد داشت. بنابراین در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نهایت دقت را داشته باشید. نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری بهمن ماه در صورت برگزاری معمولا در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن اعلام می گردد که جهت مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری بهمن می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه ۱۴۰۱ از چه سایتی منتشر می گردد؟

انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.rg صورت می گیرد.

2- دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه ۱۴۰۱ در چه زمانی منتشر خواهد شد؟

در حال حاضر زمان دقیقی به منظور انتشار دفترچه و برگزاری دوره مربوطه در دسترس نمی باشد.

3- امکان انتخاب چند کدرشته از دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه ۱۴۰۱ وجود دارد؟

در صورت برگزاری این دوره، داوطلب می تواند نسبت به انتخاب 20 کدرشته محل اقدام نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری