خانه انتخاب رشته کنکور زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آزمون مقطع دکتری، هر ساله داوطلبان زیادی را به چالش می کشاند و معمولا پس از زمان برگزاری آزمون دکتری با گذشت یک تا دو ماه، نتایج آن اعلام می گردد. آزمون دکتری تمام دانشگاه ها به صورت همزمان برگزار شده و تمامی داوطلبان جهت تحصیل در هر یک از دانشگاه ها (سراسری، آزاد، پیام نور، …)، در یک آزمون شرکت خواهند کرد. اما زمان انتخاب رشته دکتری 1403 سراسری و دانشگاه آزاد فاصله اندکی با یکدیگر دارد و معمولا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد پس از زمانی که برای سایر دانشگاه ها تعیین می شود، آغاز می گردد که این بازه زمانی در دفترچه مربوط به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد درج می شود.

 

لینک مستقیم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(لینک فوق در بازه انتخاب رشته، فعال خواهد شد)

 

فرآیند انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 به طور حدودی در نیمه اول اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان می بایست منتظر انتشار دفترچه مربوطه باشند تا بدین وسیله بتوانند کد رشته های انتخابی خود را در سایت دانشگاه آزاد به ثبت برسانند. با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد حدودا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403 خواهد بود. لازم به ذکر است که طبق روال معمول، زمان این فرآیند برای بازه مشخصی تمدید خواهد شد و داوطلبان می توانند در این مدت نسبت به انتخاب رشته یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. همچنین اخبار جدید در این رابطه را می توانند از کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره دنبال کنند.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، داوطلبان می بایست پس از زمان اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد، در بازه زمانی که توسط مرکز سنجش، آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org یا azmoon.iau.ir تعیین می گردد، به انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد 1403 بپردازند و همچنین در صورت نیاز، در تاریخ مشخص نسبت به اصلاح کد رشته های انتخابی خود اقدام کنند.

در مقاله ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، نحوه و زمان ویرایش اطلاعات انتخاب رشته وجود دارد که جهت آگاهی از مراحل این فرآیند می توانید به مطلب مذکور مراجعه کنید. انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 طی مراحلی انجام می گیرد.

  • به سامانه سنجش، آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، به نشانی azmoon.iau.ir مراجعه کرده و روی لینک فعال “انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری آزاد

  • کادر اول را با کد دسترسی 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه دکتری” و کادر دوم را نیز با “کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی” پر کنید و گزینه “ورود” را برگزینید.

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد

  • در مرحله بعد، پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، به “پرداخت” هزینه انتخاب رشته بپردازید.
  • پس از پرداخت مبلغ درج شده در صفحه انتخاب رشته دکتری آزاد 1403، می بایست کد رشته محل های مورد نظر را به ترتیب اولویت وارد نمایید و همچنین می توانید با استفاده از امکانات موجود در قسمت چپ صفحه، اولویت های خود را جابه جا، حذف و یا اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که در صورت تکمیل انتخاب رشته یا ویرایش دکمه “ثبت نهایی” را بفشارید.
  • بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته یک کد رهگیری به داوطلب اختصاص داده می شود که داوطلب موظف به حفظ و نگهداری آن تا پایان اعلام نتایج نهایی دکتری می باشد. لازم به ذکر است امکان ویرایش انتخاب ها بعد از ثبت نهایی وجود دارد.

نکات قابل توجه در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، موظف اند پیش از انجام هرگونه اقدامی جهت انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را به طور کامل مطالعه کرده و از تمام جزئیات آن مانند میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، کد محل، کد رشته یا هر مورد دیگری، به طور کامل مطلع گردند.

  • داوطلبان جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست کد شناسه انتخاب رشته که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه اولیه بیان می شود، استخراج کرده و متناسب با آن به انتخاب رشته در این دانشگاه ها بپردازند.
  • پرداخت متقاضیان تنها توسط درگاه اینترنتی سایت مرکز سنجش، آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir صورت می گیرد.
  • لازم به ذکر است که هزینه انتخاب رشته پس از پرداخت قابل استرداد نمی باشد. چنانچه می خواهید در خصوص میزان این هزینه اطلاعات لازم را کسب نمایید، به مطلب هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد مراجعه کنید.
  •  با توجه به این که هزینه پرداختی داوطلبان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد به هیچ وجه قابل استرداد نمی باشد، توصیه می گردد از تمام ضوابط انتخاب رشته، آگاهی کامل داشته و سپس در راستای آن، اقدامات لازم را انجام دهید.
  • در صورتی که داوطلب به منظور انتخاب رشته، در موعد مقرر به سامانه مربوطه مراجعه نکند، به منزله انصراف وی از دانشگاه بوده و پس از پایان یافتن مهلت انتخاب رشته، امکان انجام این فرآیند و معرفی به موسسات و دانشگاه ها جهت مصاحبه، امکان پذیر نخواهد بود.
  • تعداد انتخاب هایی که یک متقاضی جهت انتخاب رشته داشگاه های آزاد می تواند داشته باشد 80 کد رشته است.
  • لازم است بدانید که تنها، ذکر عبارت “مجاز” یا “غیرمجاز” در کارنامه آزمون دکتری، به منزله قبولی قطعی فرد در دانشگاه ها نمی باشد. داوطلبانی که در آزمون دکتری موفق به کسب حد نصاب نمره آزمون و مجاز به انتخاب رشته شده باشند، زمانی که نتایج این فرآیند اعلام می گردد، دعوت شدن و یا نشدن آن ها به مصاحبه دکتری آزاد، ذکر می شود که درصورت دعوت به آن و سپری کردن موفقیت آمیز جلسه مصاحبه، می توانند در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نمایند و به تحصیل بپردازند.
  • معرفی داوطلبان برای مصاحبه حضوری به کسب حد نصاب نمره علمی لازم از لیست انتخابی آن ها بستگی دارد.
  • در رابطه با نحوه دعوت به مصاحبه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آزاد، لازم است بدانید که پس از انتشار نتایج انتخاب رشته باید به سامانه azmoon.iau.ir مراجعه کرده و ضمن اعلام آمادگی خود برای مصاحبه، هزینه مصاحبه دکتری آزاد را واریز نمایید. درصورتی که این اعلام آمادگی در زمان معین صورت نگیرد، به منزله انصراف خواهد بود.

با توجه توضیحاتی که گفته شد، پیشنهاد می شود از اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد غافل نمانید؛ چرا که مجددا امکان آغاز جذب دانشجو دکتری در دانشگاه های آزاد وجود دارد. عده ای از دانشجویان پذیرفته شده در آزمون، به دلایل مختلف اقدام به انجام انتخاب رشته در سایت مذکور نمی کنند. در صورتی که در رابطه با موارد مربوط به مقطع دکتری در دانشگاه های آزاد مانند شهریه دکتری آزاد سوال و شبهه ای دارید، می توانید بر روی لینک کلیک کرده و به تکمیل اطلاعات خود بپردازید.

همچنین شما می توانید به جهت داشتن انتخاب رشته مناسب و اصولی از نرم افزار انتخاب رشته دکتری استفاده نمایید.

سوالات متداول

1- انتخاب رشته مقطع دکتری آزاد سال ۱۴۰۳ در چه زمانی انجام می شود؟

انتخاب رشته مقطع دکتری آزاد حدودا در نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

2- آیا احتمال تمدید زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله، معمولا زمان انتخاب رشته دکتری آزاد به منظور انجام روند تکمیل انتخاب رشته جاماندگان در نظر گرفته می شود.

3- انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی قابل انجام می باشد؟

فرآیند انتخاب رشته دکتری آزاد، از طریق سامانه سنجش، آموزش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور