خانه دکتری ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد جدا از سایر دانشگاه ها و از طریق سایت اختصاصی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام می گیرد. پس از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403، داوطلبانی که مجاز به انجام این فرایند شده اند، می توانند حداکثر 80 کد رشته را از  دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد انتخاب نمایند. در این میان ممکن است برخی از متقاضیان در انتخاب های خود دچار اشتباه شده و یا موفق به انتخاب رشته نشده باشند. این افراد می توانند در بازه زمانی اولیه و همچنین مهلتی که برای ویرایش و یا انتخاب رشته مجدد در نظر گرفته می شود، جهت اصلاح کد رشته محل های ثبت شده خود اقدام کنند.

 

لینک مستقیم ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(در بازه زمانی ویرایش انتخاب رشته، لینک فوق فعال خواهد شد)

 

داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته و یا مهلت تمدید آن، با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اقدام به ویرایش کد رشته های خود نمایند.

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403

ممکن است برای داوطلبان این سوال ایجاد شود که آیا پس از ثبت فرم انتخاب رشته در سامانه، امکان اعمال تغییرات در آن وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم بله، هر ساله این امکان در مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد و یا تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد  وجود دارد.

طق روال سال های گذشته، فرآیند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، حدودا در نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و انتظار می رود بازه ای به عنوان تمدید مهلت انجام این فرآیند در نظر گرفته شود. همچنین در برخی از دوره ها ممکن است بازه ای مجزا برای ویرایش انتخاب رشته در نظر گرفته شود که در این صورت از طریق انتشار اطلاعیه از سایت دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. همچنین با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره می توانید از جدیدترین اخبار در این خصوص مطلع شوید. 

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403

متقاضیان ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  می توانند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده، نسبت به ایجاد تغییراتی از قیبل حذف یا اضافه کردن کد رشته، جابجایی اولویت های انتخابی با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org یا azmoon.iau.ir اقدامات لازم را انجام دهند.

  • وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری آزاد

  •  سپس کد ملی و کد دسترسی را درج کرده و وارد سامانه شوید. (در پایین کارنامه درج شده است.)

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد

  • حال فرم انتخاب رشته بر روی صفحه باز می شود که می توانید با اضافه یا حذف کردن کد رشته و همچنین جابجایی آن ها  فرم خود را اصلاح کنید:
    • برای افزودن کد رشته محل جدید کافیست کد رشته یا گرایش مورد نظر خود را به همراه کد محل آن در کادر مربوطه وارد نمایید. سپس به روی گزینه “انتخاب” کلیک نمایید.
    • برای جابجایی کد رشته محل های انتخابی خود می توانید ضمن وارد کردن کد رشته و کد محل مورد تقاضای خود، از منوی گزینه “انتخاب شما” بر روی انتخاب مورد نظر خود کلیک نمایید. برای مثال در تصویر بالا با اضافه نمودن کد رشته محل جدید، این کد رشته محل در آخرین انتخاب قرار می گیرد که چنانچه قصد تغییر در چیدمان آن را دارید در قسمت “انتخاب شما” می توانید اولویت مورد نظر خود را وارد نمایید.
    • برای حذف رشته مورد نظر خود نیز کافیست بر روی گزینه “حذف” کلیک نمایید.
  • بعد از اعمال تغییرات مورد نظر، حتما باید آن را تایید کرده و کد رهگیری انتخاب رشته دریافت کنید، در غیر این صورت تغییرات انتخاب رشته شما اعمال نخواهد شد.

نکات مهم ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • برای ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری، نیازی به خرید مجدد کارت اعتباری نمی باشد.
  • توصیه می شود که قبل از اقدام به ویرایش انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را به دقت مطالعه نمایید، ممکن است در برخی از کد رشته محل ها تغییراتی ایجاد شود (افزایش ظرفیت برخی از رشته های دانشگاهی و…) که در این صورت دفترچه ای جداگانه تحت عنوان اصلاحیه دفترچه منتشر خواهد شد. 

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد منتشر می گردد و از افرادی که نمره و تراز لازم را برای رشته های انتخابی خود کسب کرده باشند، به صورت چند برابر ظرفیت جهت انجام مراحل مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دعوت به عمل می آید. بنابراین ممکن است داوطلبی در همه رشته های انتخابی خود برای مصاحبه دعوت شود. بدیهی است داوطلبی که برای مصاحبه دکتری دعوت نشود، به منزله عدم قبولی او می باشد. 

سوالات متداول

1- در چه زمانی ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ امکان پذیر است؟

علاوه بر زمان اولیه، امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد در مهلت تمدید نیز وجود دارد.

2- آیا پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ امکان ویرایش وجود دارد؟

در صورت انتشار اطلاعیه در خصوص مهلت ویرایش انتخاب رشته، این فرآیند امکان پذیر خواهد بود.

3- ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می شود؟

ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری