خانه دکتری مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

تمدید مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد
مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری مرحله حساس و مهم انتخاب رشته می رسد. بسیاری از داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای درج کد رشته های مورد نظر خود اقدام می کنند اما تعدادی ممکن است از این فرایند جا بمانند یا بعد از پایان بازه متوجه شوند که در کدهای رشته های وارد شده آنها ایراداتی وجود دارد. این دسته از افراد می توانند در بازه  تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد و پس از آن در مهلت مجدد نسبت به درج رشته ها و ویرایش اطلاعات خود قدام نمایند.

مهلت مجدد انتخاب رشته معمولا پس از پایان مهلت تمدید آغاز می شود و داوطلبان می توانند در این بازه به ویرایش اطلاعات یا انتخاب رشته بپردازند.

مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری توسط سازمان سنجش و در فرایند انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری از هم تفکیک شده و هریک به طور مجزا انتخاب رشته خود را انجام می دهند. زمان این فرایند برای دو دسته متفاوت است و برای دانشگاه آزاد این فرایند چند روز دیرتر شروع می شود. این فرایند در سال 1402 در بازه 30 فروردین تا 6 اردیبهشت انجام شده و تا 13 اردیبهشت ماه تمدید گردید. داوطلبان می توانند در این بازه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد مراجعه کرده و انتخاب رشته یا ویرایش اطلاعات خود را به انجام برسانند.

انتظار می رود پس از پایان بازه تمدید مهلت، بازه ای به عنوان مهلت مجدد تعیین گردد که هنوز زمان آن مشخص نیست. در صورت انتشار هرگونه اطلاعیه در این باره مطلب به روزرسانی شده و همچنین اخبار مربوط به آن در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره منتشر خواهد شد.

راهنمای ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 در مهلت مجدد ثبت نام 

همان طور که گفته شد، در مهلت مجددی که برای انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود، علاوه بر این که جاماندگان از انتخاب رشته در بازه زمانی اولیه، می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند، سایر داوطلبان نیز قادر خواهند بود تا کدرشته محل های انتخابی خود را جا به جا، حذف و یا اضافه کنند. در این قسمت از مطلب، نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را بیان خواهیم کرد.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری آزاد

  • در صفحه باز شده اطلاعات خود را وارد نموده و روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد

  • پس از ورود به صفحه شخصی خود، لیست انتخاب رشته تان نمایش داده خواهد شد، در این قسمت می توانید نسبت به ویرایش کدرشته محل های انتخابی خود اقدام کنید.
  • جهت اضافه کردن کد رشته محل جدید کافیست تا نام رشته و گرایش مورد نظر خود را به همراه کد محل در کادرهای تعبیه شده وارد نمایید و در پایان روی گزینه “انتخاب” کلیک نمایید.
  • در صورتی که قصد دارید رشته ای را با رشته دیگری جا به جا نمایید، می بایست ابتدا نام رشته و کد محل مربوط به آن را در کادرهای در نظر گرفته شده وارد نمایید و سپس از قسمت “انتخاب شما”، شماره اولویتی که قصد دارید رشته وارد شده به جای آن قرار گیرد را وارد کنید. در این صورت رشته مورد نظر در اولویت انتخاب شده قرار خواهد گرفت.
  • در صورتی که از انتخاب کد رشته محلی پشیمان شده اید و قصد حذف آن را دارید، می توانید گزینه “حذف” را از انتهای ردیف آن رشته انتخاب کنید.

داوطلبانی که در بازه تمدید مهلت انتخاب رشته قصد دارند رشته های مورد نظر خود را انتخاب و اولویت بندی کنند، می توانند پس از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، با مطالعه مطلب انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از راهنمای تصویری انتخاب رشته آن استفاده کنند. شما داوطلبان گرامی می توانید جهت آگاهی از هر یک از زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد روی لینک های فوق کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تا چه زمانی تعیین شده است؟

در حال حاضر خبر جدیدی در رابطه با این فرایند منتشر نشده است.

2- چگونه می توان در تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد اقدام به تکمیل فرم و ویرایش اطلاعات آن نمود؟

شما می توانید با مراجعه به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و مطابق با مراحل ذکر شده در مقاله فوق، اقدامات لازم را به انجام برسانید.

3- آیا در مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ امکان ویرایش اطلاعات فرم انتخاب رشته وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند در این بازه زمانی نسبت به اصلاح و ویرایش خود نیز اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری