خانه دکتری دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده و مورد پذیرش اولیه قرار بگیرند، می بایست در مهلت مقرر به انجام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بپردازند. با توجه به اهمیتی که این مرحله در راه یابی داوطلبان به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دارد، لازم است که با آگاهی کامل نسبت به انجام آن اقدام شود. تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز داوطلبان بوده و دانستن آن ها جهت رقم زدن یک انتخاب رشته موفق ضروری می باشد، در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آن ذکر می گردد.

با توجه به این که انتخاب رشته دکتری آزاد از دانشگاه سراسری مجزا بوده و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه انجام می گیرد، دارای دفترچه جداگانه ای نیز می باشد. این دفترچه معمولا چند روز پس از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. برای آگاهی از زمان انتشار و نحوه دریافت این دفترچه تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید.

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1402، همزمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته در تاریخ 30 فروردین ماه منتشر گردید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که قصد دارند کد رشته های ارائه شده در این دانشگاه را انتخاب نمایند، لازم است از محتویات دفترچه راهنما مطلع باشند و سپس، در مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد نسبت به ثبت کد رشته های خود اقدام نمایند. دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1402 همزمان با آغاز این فرآیند در تاریخ 30 فروردین ماه از سایت azmoon.org منتشر گردید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

دفترچه انتخاب رشته دکتری دربردارنده اطلاعاتی از قبیل زمان، نحوه، هزینه و شرایط انتخاب رشته، سهمیه های موثر و کد رشته های ارائه شده در هر واحد دانشگاهی می باشد. داوطلبانی که قصد دریافت این دفترچه را دارند، می بایست به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir یا azmoon.org مراجعه نموده و آن را دانلود نمایند. جهت سهولت دسترسی شما به این دفترچه، لینک مستقیم دانلود آن را در جدول زیر قرار داده ایم. 

جهت آگاهی از میزان هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد می توانید به مقاله هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد مراجعه فرمایید.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که قصد دارند انتخاب رشته کنند می بایست تمامی بخش های دفترچه را مطالعه نموده و نسبت به روند انجام این فرآیند اطلاعات کافی داشته باشند. از جمله موارد مهمی که در این دفترچه وجود دارد می توان به موراد زیر اشاره کرد:

مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402
نحوه و هزینه انتخاب رشته
نحوه پذیرش نهایی
انواع سهمیه های موثر
نحوه پذیرش اتباع
لیست کد رشته های ارائه شده
عنوان دانشگاه های پذیرنده به همراه ظرفیت پذیرش
لیست اسامی شهرستان های ممنوعه برای اقامت اتباع

چنانچه می خواهید از تاثیر انواع سهمیه ها در فرآیند انتخاب رشته مطلع گردید، می توانید مطلب میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته، متقاضیانی که در مهلت تعیین شده به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد مراجعه نکرده و انتخاب رشته نکنند، انصراف خود را از مراحل پذیرش در این دانشگاه اعلام نموده اند. توجه کنید که پس از پایان یافتن فرصت اعلام شده، امکان انتخاب رشته و معرفی جهت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد وجود نخواهد داشت. همچنین فرآیند مصاحبه پس از  زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد انجام پذیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک های موجود کلیک نمایید.

 

 

سوالات متداول

1- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می گردد؟

زمان دقیق این فرآیند مشخص نیست اما انتظار می رود چند روز پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه منتشر گردد.

2- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از چه سایتی قابل دریافت است؟

دفترچه انتخاب رشته دکتری این دانشگاه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش آن به نشانی azmoon.iau.ir یا azmoon.org دریافت می شود.

3- چه محتویاتی در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد درج شده است؟

در این دفترچه جزئیاتی از قبیل نحوه، هزینه و شرایط انتخاب رشته، سهمیه های موثر و... ذکر می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری