خانه دکتری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند جهت انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام نمایند که برای این امر می بایست کد رشته محل های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 را استخراج کرده و در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت کنند. پس از انتشار نتایج انتخاب رشته، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دکتری مشخص می گردد اما باید توجه داشته باشید که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مصاحبه سایر دانشگاه ها متفاوت است.

این تفاوت از نحوه برگزاری تا امتیاز بندی مصاحبه را شامل می شود. مرحله مصاحبه دکتری مهم ترین مرحله پذیرش در دانشگاه می باشد؛ بنابراین تنها کسب نمره قبولی در آزمون ملاک پذیرش و ورود به مقطع دکتری نخواهد بود، بلکه متقاضیان بایستی از مرحله مصاحبه نیز با موفقیت عبور کنند تا مجوز ادامه تحصیل در این مقطع را دریافت نمایند.

 

 لینک مستقیم ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(در صورت اعلام زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، لینک فوق فعال خواهد شد)

لینک مستقیم ثبت نا م مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402

پاسخ 10 سوال مهم در مصاحبه دکتری 1403

 

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد همانند دانشگاه های سراسری، بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته آغاز می گردد.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون دکتری پس از کسب حد نصاب لازم در فرآیند انتخاب رشته و کسب قبولی می توانند در بازه زمانی مقرر جهت ثبت نام در مصاحبه این آزمون اقدامات لازم را به انجام برسانند و در تاریخ مشخص سر جلسه گزینش نهایی حضور یابند.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، آن دسته از افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم شده باشند می بایست جهت شرکت در مصاحبه از طریق سایت مرکز سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام در مصاحبه دکتری این دانشگاه نیز به صورت الکترونیکی از طریق سایت دانشگاه آزاد و مطابق با مراحل ذیل به انجام می رسد.

  • مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و انتخاب لینک فعال “ثبت نام به منظور شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی”

مرحله اول ثبت نام مصاحبه دانشگاه ازاد

  • درج نمودن کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی در بخش های مشخص و سپس فشردن دکمه “ورود”

مرحله دوم ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

  • گزینش رشته مورد نظر با توجه به لیست رشته های تحصیلی مجاز جهت ثبت نام در مصاحبه و تکمیل اطلاعات 

مرحله سوم ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403

مدتی پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری، پذیرفته شدگان می بایست جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اقدام به پرداخت هزینه مصاحبه نمایند. در صورتی که یک داوطلب قصد شرکت در مصاحبه بیشار از یک رشته گرایش را داشته باشد، می بایست به تعداد رشته های مورد نظر هزینه مصاحبه را پرداخت نماید. توجه داشته باشید که هنوز مبلغ دقیقی به عنوان هزینه شرکت در مصاحبه مقطع دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اعلام نشده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

جهت پرداخت این هزینه متقاضی می بایست به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نماید و پس از واریز وجه مورد نظر، رسید پرداخت یا کد پیگیری را دریافت کرده و در روز مصاحبه همراه با سایر مدارک ارائه کند.

برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403

همان طور که ذکر شد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در زمان مقرر درصدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برآیند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در صورت پذیرش جهت ارزیابی تخصصی در جلسه مصاحبه مورد قضاوت داوران قرار بگیرند.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 

هنوز زمان دقیق انجام این فرآیند مشخص نمی باشد اما به محض اعلام زمان مصاحبه متن این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

در سال گذشته با توجه به بحران ویروس ناخوانده کرونا، در آخرین جلسه شورای سنجش پذیرش تصمیمی بر مبنای برگزاری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد اخذ گردید. به این صورت که متقاضیان می توانستند از طریق سامانه مصاحبه مجازی دوره دکتری دانشگاه آزاد به نشانی lms.mshdiau.ac.ir مراحل گزینش خود را پیش ببرند. اما با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا، در سال ۱۴۰۳ مصاحبه آزمون دکتری به صورت حضوری برگزار می گردد. داطلبین لازم است نکاتی را در خصوص برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در نظر داشته باشند.

  • شرکت کنندگان می بایست حداقل 30 دقیقه قبل از شروع فرآیند مصاحبه به همراه مدارک خود در محل مربوطه حاضر شوند.
  • یکی از مواردی مهمی که داوطلبان می بایست نسبت به آن توجه داشته باشند، حضور با پوشش مناسب و رعایت شئونات در جلسه مصاحبه می باشد.
  • با توجه به رسمی بودن جلسه، مصاحبه را در محیطی آرام برگزار نمایید.

در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی، ملاک ارزیابی داوطلبان این مقطع به صورت زیر انجام خواهد گرفت:

  • آزمون کتبی متمرکز 50 درصد
  • سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد
  • مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403

سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد نیز همانند سوالاتی که در مصاحبه های دانشگاه ها مطرح می شود از یک فرم کلی تبعیت کرده و بخشی از این سوالات در همه مصاحبه ها مشترک است. چند دسته از سوالات به طور قطع در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مورد پرسش قرار می گیرند.

  • معرفی کردن: از دانشجو خواسته می شود که ضمن معرفی کامل خود، درباره وضعیت تحصیلی خود در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد توضیحاتی ارائه دهد.
  • ارزیابی سطح زبان انگلیسی: در این راستا درخواست معرفی دانشجو به زبان انگلیسی نیز ممکن خواهد بود. بنابراین لازم است برای این امر آمادگی لازم را کسب نمایید.
  • در رابطه با پایان نامه: یکی از سوالاتی که به طور قطع در جلسه مصاحبه دکتری مطرح خواهد شد، درمورد پایان نامه است و از شما خواسته می شود توضیحات مختصری درباره موضوع پایان نامه خود ارائه دهید.

ممکن است از برخی از داوطلبان که برای مصاحبه چند دانشگاه دعوت شده اند، سوالی پرسیده شود که بین این دانشگاه ها، کدام یک را و به چه دلیلی برای ادامه تحصیل ترجیح می دهید. همچنین از سوالاتی که امکان دارد مورد پرسش قرار گیرد، درباره تامین هزینه تحصیل می باشد. معمولا استادان بر این نکته تاکید دارند که دانشجو باید بدون نگرانی از هزینه تحصیل، تمام وقت خود را صرف پایان نامه نماید.

بدیهی است که پاسخ های شما در جواب این سوالات، در روند قبولیتان تاثیر به سزایی خواهند داشت. همچنین دارا بودن یک سری مدارک خاص همچون گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی، گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها، گواهی انجام طرح های پژوهشی و افتخارات علمی و نمره بالای مدرک زبان، امتیازات ویژه ای را رقم خواهد زد که در گزینش نهایی شما اثر مثبت خواهد گذاشت.

عوامل موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در مصاحبه دکتری به صورت حضوری توصیه می کنیم با ظاهری مرتب، آراسته و لباس رسمی در جلسه مصاحبه حضور یابید و از عطر ملایم استفاده کنید. هنگام برخورد با اساتید با اعتماد به نفس کامل احوال پرسی کنید، لبخند بزنید و برقراری ارتباط چشمی را نیز فراموش نکنید.

  • هنگام پاسخ به سوالات اساتید آرامش خود را حفظ کنید و از شتاب زدگی بپرهیزید، سعی کنید در کمال آرامش و اعتماد به نفس پاسخگوی سوالات باشید.
  • اکیدا توصیه می کنیم اگر پاسخ سوالی را نمی دانید به جای حاشیه رفتن با صداقت بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارید. چرا که پاسخ غلط و یا اغراق آمیز شما تاثیر منفی در ذهن مصاحبه کنندگان خواهد گذاشت. به عبارتی بهتر است در جلسه مصاحبه هرگز در مورد چیزی که نمی دانید اظهار نظر نکنید.
  • سر جلسه مصاحبه به ساعت خود نگاه نکنید.
  • در صورت برگزاری مصاحبه به صورت حضوری، سعی کنید نیم ساعت قبل از برگزاری مصاحبه، در محل مذکور حضور یابید.
  • همواره در جلسه مصاحبه به این فکر کنید که همه داوطلبان شرایط شما را دارند و حتی شما بهترین داوطلب شرکت کننده در مصاحبه هستید.

با مراجعه به لینک فرم مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می توانید اطلاعات جامعی پیرامون نحوه ثبت نام و تکمیل فرم این مصاحبه به دست آورید.

سوالات متداول

1- ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ در چه زمانی صورت می گیرد؟

در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ثبت نام در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ اعلام نشده است.

2- آیا پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری و در روز مصاحبه امکان پذیر است؟

پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد برای سال ۱۴۰۳ فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت مربوطه امکان پذیر است.

3- ثبت نام در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ از چه طریق انجام می شود؟

ثبت نام در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محمد

    ثبت نام مصاحبه دکتری آزادتا چه تاریخی است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، زمان ثبت نام اولیه برای مصاحبه دکتری به اتمام رسیده است.

مشاوره دکتری پیج دکتری