خانه دکتری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 1401

مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 1401

زمان مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 1401
مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 1401

پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 از طریق سایت رسمی آن شرکت نمایند و در صورت کسب نمره حدنصاب در جلسه مصاحبه حضور یابند. لازم به ذکر است که شرکت در این فرآیند از طریق ثبت نام در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی صورت می پذیرد که در ادامه جزئیات لازم ذکر شده است.

پاسخ 10 سوال مهم در مصاحبه دکتری 1401

مصاحبه آزمون دکتری 1401 دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 1401

افراد واجد شرایطی که در آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند و پس از کسب حدنصاب لازم در فرآیند انتخاب رشته شرکت کرده اند، در صورت قبولی بایستی در زمان مقرر نسبت به نام نویسی در مصاحبه این آزمون نیز اقدام نمایند که در ادامه جزئیات لازم برای شما متقاضیان گرامی شرح داده شده است.

زمان ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

بازه زمانی ثبت نام در فرآیند مصاحبه این مقطع برای سال 1401 هنوز تعیین نشده است. اما در صورت مشخص شدن پذیرفته شدگان بایستی در زمان مذکور نسبت به نام نویسی در مرحله مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

البته توجه کنید که مهلت نام نویسی در این فرآیند تمدید خواهد شد، در نتیجه افرادی که موفق به ثبت نام نشده اند، در بازه زمانی مذکور می توانند اطلاعات خود را در سایت ثبت نمایند.

نحوه ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

همان طور که ذکر شد، نام نویسی افراد واجد شرایط در مرحله مصاحبه به صورت الکترونیکی از طریق سایت دانشگاه آزاد صورت می پذیرد که مراحل آن به شرح ذیل می باشد.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و بر روی لینک فعال “ثبت نام به منظور شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

  • حال کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی خود را در کادرهای مربوطه وارد نموده و سپس دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

  • پس از ورود به پنل شخصی خود می توانید لیست رشته های تحصیلی مجاز جهت ثبت نام در مصاحبه را مشاهده نمایید و در صورت تمایل نسبت به نام نویسی خود اقدام کنید.

مرحله سوم ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

برگزاری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 1401

در سال گذشته برگزاری مصاحبه دکتری آزاد به صورت مجازی و غیرحضوری انجام شد که علاقه مندان به شرکت در مصاحبه این دوره، می توانستند به صورت مجازی در این جلسه حضور یابند. اما امسال باتوجه به کاهش شیوع بیماری کرونا، مصاحبه دکتری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد

لازم به ذکر است که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد امسال بر خلاف سال گذشته، به صورت حضوری برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن هنوز مشخص نشده است. همچنین فراموش نکنید که امکان دریافت کارت ورود به جلسه مرحله مصاحبه این دوره به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org برای داوطلبان وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که با آگاهی از زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 دانشجویان می بایست در اسرع وقت اقدامات مورد نیاز را جهت آمادگی خود انجام دهند. همچنین لازم است داوطلبان در زمان ثبت نام نسخه ای از سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی خود را بر اساس فرمی که از طریق سامانه azmoon.iau.ac.ir قابل دریافت است، تهیه و در قالب فایل pdf در موعد مقرر در سامانه بارگذاری نمایند.

نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد 

طبق اعلام سازمان سنجش مرحله دوم آزمون شامل (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم به صورت حضوری انجام خواهد شد. اما درصورتی که شرایط تغییر کند و مصاحبه دکتری به صورت مجازی برگزار شود نحوه برگزاری این مصاحبه بدین صورت است که داوطلبان با حضور در واحدهای دانشگاهی در اتاقی مخصوص و با استفاده از کامپیوتری که در اختیار آن ها قرار می گیرد، مصاحبه را به صورت مجازی انجام خواهند داد.

همچنین داوطلبان پس از ورود به واحد دانشگاهی که برای مصاحبه انتخاب کرده اند، ابتدا احراز هویت شده و سپس به اتاق مصاحبه راهنمایی می شوند. به طور متوسط هر داوطلب، 20 دقیقه برای هر مصاحبه فرصت دارد؛ اما نهایتا تشخیص زمان مورد نیاز برای به طول انجامیدن مصاحبه بر عهده اساتید مصاحبه‌ کننده می باشد .

با آگاهی از جزئیات نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد، حضور داوطلبان به صورت مجازی در واحد دانشگاهی منتخب به منظور شرکت در مصاحبه علمی در تاریخ و زمان اعلام شده الزامی می باشد و عدم حضور داوطلب در موعد مقرر به منزله انصراف از پذیرش خواهد بود.

نکات مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد 1401

پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد پیش از ثبت نام برای داوطلبان الزامی می باشد؛ در غیر این صورت، متقاضیان مجاز به شرکت در مصاحبه نخواهند بود. همچنین لازم است داوطلبان با همراه داشتن برگه ورود به جلسه و مدارک شناسایی (کارت ملی و یا شناسنامه) در زمان مقرر طبق جدول زمان ‌بندی و نیم ساعت پیش از شروع مصاحبه، در واحدهای دانشگاهی حضور داشته باشند.

به هنگام حضور در جلسه مصاحبه، لازم است که به منظور موفقیت در آن، موارد و نکاتی را رعایت نمایید.

  • افراد در جلسه مصاحبه بایستی آرامش خود را حفظ نموده و از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشند.
  • بهتر است جواب سوالات را به صورت کوتاه پاسخ دهید؛ زیرا ممکن است توضیحات طویل و زیاد باعث دور شدن از موضوع اصلی بحث و به حاشیه رفتن شود.
  • در صورت عدم آگاهی از پاسخ سوال های ارائه شده، به صراحت اعلام نمایید و به حاشیه نپردازید.
  • فراهم کردن اینترنت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد؛ برای مثال بهتر است که علاوه بر اینترنت همراه، یک اینترنت ثابت نیز برای خود فراهم نمایید.
  • مهیا کردن وسایل لازم و چک نمودن وبکم و اسپیکر لپ تاپ یا کامپیوتر، جهت مواجه نشدن با مشکلاتی از قبیل قطعی هدفون و…
  • آراستگی ظاهری فرد، جزء مواردی است که مجازی بودن جلسه مصاحبه از اهمیت رعایت آن نمی کاهد و لازم است که به آن دقت شود.
  • توجه داشته باشید که آماده کردن نسخه های فیزیکی و الکترونیکی مدارک و سوابق خود برای حضور در جلسه مصاحبه مجازی، بسیار حائز اهمیت است.
  • همچنین داوطلبان بایستی رزومه علمی خود را هر چه زودتر تکمیل کرده و آماده نمایند. به طور مثال، اگر قرار است داوطلبان سوابق خود را از واحدهای دانشگاهی و یا نشریات دریافت نمایند، بهتر است هرچه سریع تر نسبت به انجام امور مربوطه اقدام کنند.

پس از سپری کردن جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شما کاربران عزیز برای کسب آگاهی لازم از زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401، می توانید بر لینک مربوطه کلیک نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از چه زمانی آغاز می شود؟

هنوز زمان انجام این فرآیند مشخص نمی باشد اما به محض اعلام، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

2- ثبت نام مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به چه صورت انجام می گیرد؟

ثبت نام در این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد.

3- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به چه صورت برگزار می شود؟

طبق اعلام سازمان سنجش، مصاحبه تمامی دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. هادی

    سلام شرمنده آیا مصاحبه دکترای دانشگاه آزاد بصورت مجازی هستش ممنون میشم

    • ایران مشاوره

      با سلام، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با نحوه برگزاری مصاحبه دکتری منتشر نشده است.

مشاوره دکتری پیج دکتری